Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)Elisa2 schreef:Geeft Charmeur een goede galop mee? want Jazz staat niet bekend om de vererving van een goede galop.
R12312 schreef:Arezzo zou ik echt laten staan. Chinchin geeft ze vaak wat minder gezond, Heartbreaker en Renville geven echt bloedjes!
Heb je Vainquer weleens aangekeken? Daar heb ik inmiddels zo veel echt goed bewegers van gezien!
misterA schreef:R12312 schreef:Arezzo zou ik echt laten staan. Chinchin geeft ze vaak wat minder gezond, Heartbreaker en Renville geven echt bloedjes!
Heb je Vainquer weleens aangekeken? Daar heb ik inmiddels zo veel echt goed bewegers van gezien!
Laat Arezzo nou net het allergezondst vererven van alle onderzochte springhengsten.
ART_UMA schreef:MisterA heeft het scherp, arezzo zit hoog op de oc index terwijl alexandro p juist dik onder het gemiddelde zit. Ik vindt alexandro wel fijn bewegen.
yvonnepuntnl schreef:Elisa2 schreef:Geeft Charmeur een goede galop mee? want Jazz staat niet bekend om de vererving van een goede galop.
Ja, zijn nakomelingen scoren goed op de galop. Charmeur is Florencio x Jazz en wat betreft de galop van Jazz ben ik het niet met je eens. Jazz staat bekend als een echte verbeteraar van de draf, maar de galop is zeker ook boven gemiddeld.
Een springhengst op deze merrie vind ik zonde. Daar ga je het dressuurmodel en de oprichting zeker niet mee verbeteren.
Elisa2 schreef:Bordeaux heeft inmiddels ook al ggk zonen, wellicht ook nog interessant voor je?
misterA schreef:En de oc-ocd vererving van Alexandro
Lante schreef:misterA schreef:En de oc-ocd vererving van Alexandro
Ik ken geen Alexandro met OCD en met name bruine Alexandro's zijn erg gewild. En daarnaast gaf ik Saron als optie voor TS. Zelf heb ik met Alexandro gedekt. Om aan te geven dat ik ervaring heb met Gelders dekken bij rijpaard, niet eens direct als advies, hoewel het ook een optie kan zijn. Maar gezien de specifieke vraag naar mogelijkheden als springpaard vond ik Saron een betere optie.
Lante schreef:misterA schreef:En de oc-ocd vererving van Alexandro
Ik ken geen Alexandro met OCD en met name bruine Alexandro's zijn erg gewild.