hengst voor flemmigh x negro

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SilvanoN

Re: hengst voor flemmigh x negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:40

Bont is niet de bedoeling.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:45

Dan zou ik het bij kwpn houden en niet voor brandon gaan. Je merrie is best interessant doordat de broer van haar moeder de goedgekeurde hengst Glamourdale is, ik zou daar wel aansluiting bij houden, met een LL zoon of kleinzoon

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:37

Fairytale vind ik een mooie uit de LL-lijn. Of is Negro dan te dichtbij? Wordt geroemd om sterke rug...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:59

Pasha_2011 schreef:
Lord Leatherdale brengt je misschien niet genoeg in rug, misschien zijn zoon wel? is wel bont:
http://i1284.photobucket.com/albums/a57 ... 17bcc7.jpg

o god die naam :+ bestaan er onder de paarden ook homo's? :')
Flauw, sorry :P wel gaaf dier, waar is deze ingeschreven?

Wynton ken ik fijne paarden van maar ook paarden met een (of heel wat) draadje los.

Bordeaux geeft ook brave paarden. Is wel een Krack C en dat is weer een Flemmingh. Geen idee hoe die verder fokt maar ik heb er een heel fijn paard aan :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:12

Mijn Wynton is vrij koel in het hoofd. Ze is natuurlijk nog maar twee (anderhalf) maar ze lijkt heel nuchter. Ik ben wel erg blij met hoe ze uitgegroeid is/uitgroeit :)

Bordeaux zie ook goede paarden van. Paarden zitten vaak goed in elkaar, mooie verbindingen. Maar was hij zelf wel helemaal goed op de foto?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:13

Nee maar dat vererft hij niet gelukkig. Afgelopen jaar was hij zo populair dat je merrie bij joop op het station moest staan om geïnsemineerd te worden, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:24

Geen lijnenteelt toepassen op Flemmingh! want dan ga je juist die weke rug verankeren.

Fairytale kan goed, geeft ook kracht mee maar is wel wat traag achter dus je merrie moet een goede achterbeen techniek hebben.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:37

Met lijnteelt op Ferro zul je geen rek in het lijf fokken. Lijnteelt kan ook wel eens verkleinend werken.

De karakters van Houston zijn prima, laat je niet misleiden door een oud vooroordeel. Ze zijn juist wel geschikt voor de amateur omdat ze meestal niet zo rillig zijn, eerder wat brutaal.

Fokken voor de verkoop is lastig. Dan is het niet meer zozeer de vraag wat er bij je merrie past, maar meer met welke hengst je meer kopers op je erf trekt. Mijn tip is dan: ga voor de voorjaarsverrichtingstopper. Die trekt altijd kijkers 11 maanden later.
Al is ieder veulen wel te verkopen, echt wel.
Je moet eens weten wat mensen willen betalen voor een valk- of palominokleurige. Dat levert veel meer op dan een bruin KWPN-veulentje :D