[h] hengstenkeuzes 2015/2016 nrps/nas d pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:45

lailapri schreef:
Ik ben wel in voor een kleintje :)

Hij is heel erg stoer en vooral heel betrouwbaar *\o/*

lailapri

Re: [h] hengstenkeuzes 2015/2016 nrps/nas d pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 12:09

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:08

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:16

LeMatsjo schreef:
denk niet dat dat slim is want dan moet het verstuurd worden. dan is de kans groter dat ze niet drachtig word.

In principe controleert de hengstenhouder de spermakwaliteit en is er met verzending niks mis... Tenzij je een merrie hebt die lastig drachtig word, want dan maak je met vers van de pers toch vaak de meeste kans :)

En de hengsten uit de 1ste 2 linken kende ik al van foto's. Echter vind ik beide hengsten wel een beetje beknopt aandoen met weinig lengte in de hals. Maar goed dat is op foto's en foto's willen nogal eens vertekenen vooral bij duitse hengsten die aardig wat massa hebben. Voor het beste beeld kun je hengsten altijd nog het beste IRL bekijken... En het is natuurlijk ook persoonlijk en wat je wilt fokken... Ik zie persoonlijk liever net wat meer lengte in een pony :o

De palomino vind ik dan nog het aansprekendste van de 3. Die heeft ook een erg mooi luxe hoofdje!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 17:16

Ik wil ook wel lengte maar dan wel met wat massa, en een goede rug en verbindingen. Maar twee van mijn merries zijn wat langer dus kan ik ook een wat beknoptere voor kiezen. Nog tijd zat om lekker te googlen en nieuwe jaargangen te bekijken.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:39

is Lord S niet een optie? superfijne hengst die net een beetje bloederiger is als zijn vader. ik heb er zelf een hele fijne van gefokt en heb nog meer fijne beestjes van hem gezien! En zijn sportprestaties liegen er ook echt niet om!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:55

Set_elkol kwam met het idee om pjotr en dewi te matchen, eigenlijk niet zo heel verkeerd, dewi geeft ze steeds erg groot, heeft zelf veel beweging en indien appie merrie of hengst zou het mooi aansluiten bij mijn appie bloedlijnen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:28

:))

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 12:10

mijn lijstje voor nu:
Dewi - Pjotr
Epona - Pjotr (misschien pas 2016)
Evy - Pjotr
Debora - carino of cremello (beetje afhankelijk hoe dit veulen wordt en misschien pas dekken in 2016 als veulen erg laat komt)
Danika - Goldstar of cremello (tenzij ik een passende wildkleur match voor haar vind)
Myrthe - Cremello

Ik vond de jonge carino op de keuring ook wel interessant en de kleine eerder genoemd ook maar ik wil daar eerst wat meer van zien.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:12

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:11

Set_Elkol schreef:
Is HAB Valkarios niet iets trouwens of vind je zijn aandeel Arabisch bloed te hoog?

Oeh die is wel erg leuk!!!

Wat vind je trouwens van Gin Power? Een jonge Power and Paint die ook al bij het Welsh ggk is? Heb hem vorige week in Utrecht gezien (rontgen en sperma onderzoek voor het nrps) en ik vind hem erg leuk! Ik let altijd erg op karakters en ik vond hem lekker relax in Utrecht en dat terwijl er naar mijn idee toch best veel gebeurd op zo'n dag.

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:42

Rianneke schreef:
Set_Elkol schreef:
Is HAB Valkarios niet iets trouwens of vind je zijn aandeel Arabisch bloed te hoog?

Wat vind je trouwens van Gin Power? Een jonge Power and Paint die ook al bij het Welsh ggk is? Heb hem vorige week in Utrecht gezien (rontgen en sperma onderzoek voor het nrps) en ik vind hem erg leuk! Ik let altijd erg op karakters en ik vond hem lekker relax in Utrecht en dat terwijl er naar mijn idee toch best veel gebeurd op zo'n dag.

ik heb hem gezien op de hengstenkeuring van de welsh en het NRPS ik vind zelf dat hij best wel beknopt is en een korte rug heeft!

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:51

LeMatsjo schreef:
lailapri schreef:
Ik ben wel in voor een kleintje :)

Hij is heel erg stoer en vooral heel betrouwbaar *\o/*

Hij is zo goed als goedgekeurd nu nog spermaonderzoek

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 12:01

Hou me op de hoogte lematsjo :)

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:37

LeMatsjo schreef:
Rianneke schreef:

ik heb hem gezien op de hengstenkeuring van de welsh en het NRPS ik vind zelf dat hij best wel beknopt is en een korte rug heeft!

Ik vind hem juist niet kort in de rug! Of ik moet me vergist hebben in de pony (er waren meerdere valken)
Maar mijn beeld bij hem was juist eerder dat hij een wat lange en weke/arm bespierde rug had.
Maar kwa uitstraling en voorkomen zeker de uitschieter van de nieuwe jaargang.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 18:14

Ik ga thuis eens in het nrps nieuws kijken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:29

lailapri schreef:
Ik ga thuis eens in het nrps nieuws kijken

Dat vond ik persoonlijk geen mooie foto van hem :o Hij zet daar "zijn hals er op" en dan lijkt hij misschien wel wat korter/beknopt. Maar in het echt vind ik het qua model een erg aansprekende hengst!

hooffie schreef:
Ik vind hem juist niet kort in de rug! Of ik moet me vergist hebben in de pony (er waren meerdere valken)Maar mijn beeld bij hem was juist eerder dat hij een wat lange en weke/arm bespierde rug had. Maar kwa uitstraling en voorkomen zeker de uitschieter van de nieuwe jaargang.

Ik denk dat jij de andere "duitse" valk voor ogen hebt... Die had naar mijn idee duidelijk meer lengte!

Maar morgen is de "grote" dag :D De NRPS showdag! Dan weet je ook of desbetreffende hengsten echt door zijn...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:32

Ja spannend.

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:56

Is dat nog niet zeker dan Rianneke? Dat de hengsten goedgekeurd zijn of niet?
Ik dacht dat ze na de derde bezichtiging goedgekeurd waren (als de veterinaire onderzoeken in orde waren etc.)
Maar dit is dus niet het geval?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 08:32

Precies veterinair moest nog.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:03

lailapri schreef:

Jep! Maar alle hengsten zijn nu officieel goedgekeurd!

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:13

Rianneke schreef:
lailapri schreef:

Jep! Maar alle hengsten zijn nu officieel goedgekeurd!

nog gefeliciteerd met je hengst he!!

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:16

hooffie schreef:
Ik vind hem juist niet kort in de rug! Of ik moet me vergist hebben in de pony (er waren meerdere valken)
Maar mijn beeld bij hem was juist eerder dat hij een wat lange en weke/arm bespierde rug had.
Maar kwa uitstraling en voorkomen zeker de uitschieter van de nieuwe jaargang.

ja dat kan de je je vergist hebt. wij hadden met de eigenaren gepraat en die zijden dat hij vorige jaar maar 1 heeft gedekt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:03

LeMatsjo schreef:

Jullie ook!!

Vind de nieuwe jaargang echt interessant te noemen. Normaal heb ik altijd minder hengsten die mij aanspreken/waar ik wat mee kan qua bloedlijnen. Maar ik denk dat ik dit jaar te weinig merries heb om te dekken als ik alle dieren wil gebruiken die ik leuk vind :')

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:29

Rianneke schreef:
LeMatsjo schreef:

Jullie ook!!

Vind de nieuwe jaargang echt interessant te noemen. Normaal heb ik altijd minder hengsten die mij aanspreken/waar ik wat mee kan qua bloedlijnen. Maar ik denk dat ik dit jaar te weinig merries heb om te dekken als ik alle dieren wil gebruiken die ik leuk vind :')

bedankt!!
ja haha dat denk ik ook!