Dressuurhengst voor Poolse merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:06

http://www.kwpn.nl/hengsten/fokadvies/

Hier kun je terecht voor advies van kenners voor 40 e heb je een duidelijk advies Kost toch een hoop tijd en geld Voordat die 3 jaar is Zonde om een keus te maken gebaseerd op wat jij een mooi paard vind Of een hengst die iets kan toevoegen aan je merrie Waar jij later weer veel plezier van zult hebben

Overigens hoef je die hengst niet te nemen maar weet je al meer in welke richting je het moet zoeken Hoewel ik het ook in de springrichting zou zoeken Een veulen is geen kopie van de vader maar een mix

P.s. Denk ook niet dat je minder van een bruine gaat houden als van een zwarte Dus zou niet te veel focussen op kleur Wel zou ik letten op veel wit Aangezien die van jou een aardig grote bles heeft Ook even kijken bij ouder en grootouders

Edit dan wel even betere standfoto s maken voor het kwpn Spiek maar bij de foto s van ggk hengsten van opzij Dus buiten En hij moet een beetje opkijken zeg maar

s0173957

Re: Dressuurhengst voor Poolse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:56

Thunder Van de Zuuthoeve lijkt mij voor deze merrie wel wat.

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 01:17

fokfanaat schreef:
Maar dan ben je wel alle springaanleg kwijt, ik zou daar nog eens goed over nadenken.

Na een paar weken nadenken ben ik er dan toch over uit dat 't inderdaad toch een springhengst moet worden, omdat dit de goede eigenschappen van mijn paard (hopelijk) 't meest versterkt. Met een spring gefokt paard kan je over 't algemeen ook prima een dressuurproef rijden, andersom (dressuur gefokt) is dit soms lastiger...

Maar nu! Welke springhengst past mooi bij mijn paard? Het veulen moet iniedergeval meer formaat krijgen (moeder is maar 1.57), of dit gaat lukken is uiteraard nog 't 2e... Goed bewegend, en een werkwillig karakter.

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 01:31

Hier nog een fotootje onder 't zadel:

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:35

Goed dat je erover na hebt gedacht En voor een springer te kiezen Zou vooral kijken naar een hengst die goed opwaarts is gebouwd En wat langer gelijnd
Ben niet thuis in de springers Dus namen kan ik je niet geven

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:53

Heb nu Embassy II op 't oog...