AVS hengst met extreem sabino of NRPS bont met verdunning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:48

Maar flaxen is dus geen verdunningsfactor?

Djoena

Re: AVS hengst met extreem sabino of NRPS bont met verdunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:01

Nee klopt :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:40

hij is geweldig! nee flaxen soort voor blonde manen en staart, klassiek voorbeeld is de haflinger.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 17:37

Nog steeds niemand die onze droomhengt(en) in NL weet te staan? :D

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:40

De enige bonte bij het NRPS is Haico. Maar dat is een paard. Heb je dus niks aan. Wel een mooie hengst overigens..
Creme-dragers ook genoeg bij het NRPS maar de combie, nee die is er (nog ) niet bij het NRPS.
Laat je het weten als je iets gevonden hebt?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:42

Ook geen Neron-nakomelingen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:47

We hebben in de pony's helemaal geen bonte nu dacht ik.
Wel valk en palomino maar dan heb je nog steeds kans op een gewone kleur.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:14

Coloured schreef:
De enige bonte bij het NRPS is Haico. Maar dat is een paard. Heb je dus niks aan. Wel een mooie hengst overigens..
Creme-dragers ook genoeg bij het NRPS maar de combie, nee die is er (nog ) niet bij het NRPS.
Laat je het weten als je iets gevonden hebt?

Laat het zeker weten als ik iets gevonden heb :D

Misschien moet ik die droomhengst dan toch zelf maar gaan fokken haha! :') eerst een bonte merrie fokken met type en er daarna een met verdunning zoeken die sjiek genoeg is :D

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:52

Robynn schreef:
Misschien moet ik die droomhengst dan toch zelf maar gaan fokken haha! :') eerst een bonte merrie fokken met type en er daarna een met verdunning zoeken die sjiek genoeg is :D

Leuke uitdaging, zou ik zeker proberen! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:58

Ik probeer met je mee te fokken in chique verdunningen, bont laat ik aan jou over :D hoewel leuke patronen wel welkom zijn zoals overo, splashed white, extreem sabino.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:01

Athos niks? Dacht dat het een nrps of Welsh k was :) is cremello. Leuk ding en fijn karakter

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:09

Aantal jaar geleden is er volgens mij bij aurid muskee een extreme Sabino geboren, weet niet meer of het een hengst of merrie was. Ook geen idee waar hij of zij nu staat. Je zou eens kunnen informeren bij aurid.
Zelf wel een 100% arabier die ook een pinto papier heeft, maar ja dat is een ruin.
Je zou ook eens in amerika kunnen kijken, daar lopen een aantal hengsten rond die veel wit hebben en diepvries sperma hebben.

Echt extreme Sabino heeft geen vlekken, deze zijn Vaak wit geboren met de Oren in de Kleur die ze behoren te hebben.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:18

TS kent Athos wel :j

Ik vind persoonlijk extreme sabino prachtig :j maar vooral de versie met nog wel kleur aanwezig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 22:41

lifaya schreef:
Athos niks? Dacht dat het een nrps of Welsh k was :) is cremello. Leuk ding en fijn karakter

Athos ken ik inderdaad :) ik heb nog even met hem staan knuffelen ook bij de laatste NRPS hengstenshow :j thanks voor het meedenken :j

Zahlina schreef:
Aantal jaar geleden is er volgens mij bij aurid muskee een extreme Sabino geboren, weet niet meer of het een hengst of merrie was. Ook geen idee waar hij of zij nu staat. Je zou eens kunnen informeren bij aurid.
Zelf wel een 100% arabier die ook een pinto papier heeft, maar ja dat is een ruin.
Je zou ook eens in amerika kunnen kijken, daar lopen een aantal hengsten rond die veel wit hebben en diepvries sperma hebben.

Echt extreme Sabino heeft geen vlekken, deze zijn Vaak wit geboren met de Oren in de Kleur die ze behoren te hebben.

In Amerika en Duitsland lopen er zat rond! :j veelal hele knappe! :j maar ik vind het zelf zo'n gedoe met de verzending :) en de extra kosten die er dan weer bij komen kijken.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:29

Hebt je deze al gezien: A Q'T GUY
Palomino Bont, 2011, 71.98%, BAPS ggk ... dus erkend voor registratie NRPS.
Moeder en vader kennende zal hij waarschijnlijk +/- 158 cm worden.
Afbeelding
http://www.yes-i.be/index.php/hengsten

Andere mogelijkheid:
- bruin-pinto ... Indian Bogie Wogie ... BAPS 1e Premie hengst ...160 cm ... zelf en nakomelingen prestatie sport en show

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:48

Wauw! nee die had ik nog niet gezien! Hij is prachtig! :))
Mooie paps ook :j 500,- euro dekgeld is ook nog te overzien :j Nadeel is wel dat het 2,5 uur rijden is. Dus dan zal ik voor een KI gaan, iemand ervaring met het laten verzenden van zwemmers? kwaliteit en kosten etc? :)

Indian Bogie Wogie wel eens eerder bekeken, ook een prachtige hengst en met reistijd zou het perfect kunnen! :j
1,5 uur rijden :D
Ik kan alleen nergens het dekgeld vinden van Indian Bogie Wogie?

Thanks voor het meedenken! :j

basarova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:22

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 15:49

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:07

Kijk je bij bont ook of ze 100% bont vererven?
Of wil je gewoon een gokje op een leuk kleurtje maken?

Mag ik vragen wat voor merrie je hebt?
En waarom het voor jou belangrijk lijkt dat de hengst een bepaald kleurtje heeft?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:33

ponyparadijs schreef:
Kijk je bij bont ook of ze 100% bont vererven?
Of wil je gewoon een gokje op een leuk kleurtje maken?

Mag ik vragen wat voor merrie je hebt?
En waarom het voor jou belangrijk lijkt dat de hengst een bepaald kleurtje heeft?

Nee mij maakt het niet uit als de hengst niet homozygoot bont is. Zolang hij de verdunning dan maar wel doorgeeft :j Vandaar ook het liefst cremello bont.

Ik heb een NRPS merrie. In mijn onderschrift staat een link met een topic van haar. :j rond mei verwacht ze nu een veulen van Pjotr :j
Mits haar veulen een merrie is en fokwaardig bevonden wordt op de keuring wil ik daar in de toekomst ook een veulen uit fokken en tevens zal dat de toekomstige pony worden voor mijn zoontje.

Voor mij is het belangrijk dat het veulen (naast een zo'n perfect mogelijk aanvulling van beide ouders bij elkaar!) Een apart kleurtje heeft zodat ik de kans op verkoop kan vergroten mocht er een hengstje geboren worden en gewoon omdat ik zelf gek ben op verdunningen en aparte kleuren en daar graag de wei mee zou willen vullen. Er is best veel vraag naar bonte pony's met een verdunning in Nederland en dan doel ik vooral op de sportpony's, ze zijn er alleen nog niet zoveel :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:34

basarova schreef:
[ Afbeelding ][/URL]

[ Afbeelding ][/URL]

Hij is echt geweldig, ik had je al even toegevoegd op facebook zodat ik je in de toekomst nog weer kan vinden :j ook ik ben erg benieuwd naar de testresultaten.

Bovengenoemde A QT Guy is ook erg leuk, recente foto's

Afbeelding

Afbeelding

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:48

Mocht je geen haast hebben, heb ik misschien wel wat voor je!
Hij is pas 3,5 en heb hem nog niet laten keuren, maar hij is ontzettend gaaf.

Zowel een showbink als een koele kikker, kan enorm bewegen en heeft een een ontzettend goed lijf. Geen (overdreven) deuk, maar wat hij "mist" in deuk maakt hij meer dan goed in presence. Het belooft een goed sportpaard te worden, maar dat moet de toekomst uiteraard nog uitwijzen ;)

May I present to you, N.D.'s Azkaban (Alkhimmik x N.D.'s Pirouette v. Bezmen (100% Russisch)

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn van een jaar geleden, inmiddels is hij een stuk volwassener uitgegroeid ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:00

Noemen we dat al extreem sabino BabiiVeera?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:06

nee dat is niet extreem. Er zijn veel AV te vinden met deze 'gewone' sabino aftekeningen. Ook nog wel met meer bles.
(bijvoorbeeld Nizar VS)
Wat bedoel je dan met als je geen haast hebt, Vera? Wanneer wil je met hem gaan dekken.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 25-10-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:11

Guy is echt jummie ♡

Kharamel doet trouwens ook mee in de "race" :j
Supergave hengst die imo perfect aansluit op Khaleesi :j goed veel Arabisch bloed en een perfecte body :j en natuurlijk een fijn karakter, mooi kleurtje en een leuk papier ;) hij is dan wel niet bont of extreem sabino, maar dat maakt de rest wel goed :j

Hij is erg knap BabiiVeeraa, maar te weinig sabino voor mij := wel heel erg bedankt voor je aanbod :j