Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

spekenham schreef:Sorento krijg je toch geen vol papier? is toch ook register A?
Roodvos schreef:spekenham schreef:Sorento krijg je toch geen vol papier? is toch ook register A?
Ja en nee. Kijk hier maar eens:
[ON] Sorento voldoet aan eisen register A
Volgens mij krijg je bij een veulen eerst wel een register A papier. Maar dat zou ik onder deze voorwaarden geen probleem vinden.
spekenham schreef:maa rals je ster wilt worden moet je wel ibop lopen ik vind spielberg niet opwaarts genoeg gebouwd en toch nog te weinig gedaan op veulenveilingen enz. ik heb er zelf nog geen echt duur verkocht veulen van terug gevonden ( maar ik heb dan ook nog nie talle veilingen bekeken)
agerrits schreef:spekenham schreef:maa rals je ster wilt worden moet je wel ibop lopen ik vind spielberg niet opwaarts genoeg gebouwd en toch nog te weinig gedaan op veulenveilingen enz. ik heb er zelf nog geen echt duur verkocht veulen van terug gevonden ( maar ik heb dan ook nog nie talle veilingen bekeken)
Duurste paard wat ik ooit verkocht heb, tja van Spielberg.
Komt natuurlijk ook kwaliteit van de moeder bij kijken.
Daarin tegen was die juist wel opwaarts.
Verder zie je niet veel jonge paarden van Spielberg voor een aantrekkelijk prijsje in de verkoop.
Dat staat los van of Spielberg een goede match voor je merrie is. Sir Oldenburg is dat niet iets?
Chelsey88 schreef:Ik kom net pas bij dit topic terecht, beetje late reactie daarom.
Ik heb ook een merrie van Gribaldi (x Murano). Niet zo'n heel makkelijk karakter, maar wel werkwillig. Ze is nu drachtig van Ferdeaux. Ik denk niet dat dat dat perse hoeft te betekenen dat het karakter erger wordt, hooguit gelijk.
Als het veulen van beide kanten een niet-makkelijk karakter meekrijgt wil dat niet zeggen dat het 2x zo erg wordt. Daarbij denk ik dat Gribaldi ver genoeg weg is van Ferdeaux voor inteelt. Iedere generatie is alweer 50% 'minder' Gribaldi tenslotte.
Ik wens je veel succes met het dekken. Ik zou het risico op een laat veulen in dit geval ook wel durven nemen hoor, pas in augustus zou ik gaan twijfelen.
Succes!