welke hengst past voor mijn merrie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Re: welke hengst past voor mijn merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:36

LL zou ik zelf nooit doen.

Als je per sé Rubinstein wil gebruiken moet je dat doen è... veel zullen er niet meer van geboren worden, aangezien hij al 14 jaar dood is.
Dus wat is dan nog de kwaliteit van het sperma? Is de merrie haar eerste veulen, dus je weet niks van haar vruchtbaarheid. Is dan wel veel risico...

rebeccafleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 17:48

nee merrie heeft al een veulen gegeven (van rhodiamant), mijn man is dierenarts en volgens hem verslechtert de kwaliteit van het sperma niet of het nu 5 of 10 jaar in de diepvries zit....

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:01

Het probleem bij diepvries sperma is niet hoe lang het in de diepvries heeft gezetten maar hoe vaak het 'verhuisd' is. Iedere keer die rietjes om verhuisd worden ... in of uit container om gegevens te controleren, inventaris te doen, of van een container naar een andere ivm cryo vervangen ... wordt er schade toegebracht aan de inhoud.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:08

Lord leatherdale? Fijn, cool, werkwillig karakter en geeft een goed voorbeen mee. Fokt wel wat week in de rug.
Op m'n stage staan er 2, een fijner paard kan bijna niet :))

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:18

Misschien is het helemaal niet wat je zoekt hoor... Maar wat denk je van een super gave sportponyhengst op de merrie? Merrie heeft maat zat, om er nog een paard uit te fokken (met misschien een gave kleur) en scheelt een heleboel dekgeld

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:39

hooffie schreef:
Misschien is het helemaal niet wat je zoekt hoor... Maar wat denk je van een super gave sportponyhengst op de merrie? Merrie heeft maat zat, om er nog een paard uit te fokken (met misschien een gave kleur) en scheelt een heleboel dekgeld

Waarom zou je nu in hemels naam een pony hengst op een merrie met deze kwaliteiten en afstamming willen zetten! -:(-

Als ze echter eentje met een 'gave kleur' wilt dan zijn er genoeg ggk paarden-maat hengsten die dat kunnen geven.

Aan TS: hebt je al is gekeken naar Etoile DES ... combineert Don Schufro x Rubinstein,
of bijvoorbeeld Hoftanz ... His Highness (Hohenstein x Donnerhall) x Rotspon (Rubinstein x Argentan) x Weltmeyer x Brentano II.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:48

ik zag dat ze ook half broertjes/zusjes heeft van royal dance.

is dat geen optie voor je merrie?