Springhenst Farmermerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:40

Gegevens in het paspoort, die kloppen altijd, mogelijk dat daar de moeder duidelijk staat vermeld, gezien je merrie van mecenas is, heb je een b register kwpn papier erbij, daar staat heel duidelijk de namen en registratie nummers in. Horse telex, klopt vaak aardig, maar bevat wel fouten, dus zoek vooral naar de gegevens die bij je merrie horen. :(:)

xGwennn_94

Re: Springhenst Farmermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 23:50

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:01

dat is alleen de link van mecenas.
Ik doel op de afstamming van liane de moeder van je paard, staat zij als moeder in het paspoort van je merrie?

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:10

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:21

Super!! tja dan ben ik zeer benieuwd, homozygoot is dan uitgesloten omdat de moeder niet bont is.
Wel kan je merrie mogelijk ook een sabino gen dragen, dat zou de vele vlekken van de merrie in het wit kunnen verklaren. Goede bloedlijn. Als je voor een kwpn goedgekeurde hengst gaat word je veulen ingeschreven in het A/reg, dan kun je er mee naar de keuring etc.
Het spring gen is in de moederlijn van je merrie goed vertegenwoordigd.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:26

Helemaal super!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:39

xGwennn_94 schreef:
Zou de hengst Concorde wat zijn?

Hey! Leuke merrie heb je! Ik las dat je aan het denken was aan oudere hengsten (lupicor, voltaire, animo etc.) en dat zijn natuurlijk erg leuke hengsten die al veel bewezen hebben. Zelf heb ik meerdere jaren op een springstal/fokkerij gewerkt dus aardig wat paarden voorbij zien komen.
Animo fokt (naar mijn idee) klein, met wat feller karakter, maar goede springers! Lupicor daar aan tegen fokt naar mijn idee vrij groot.
Zelf ben ik niet gek van Concorde. Vind zelf dat hij vaak wat lastigere paarden geeft, lastig(er) in de mond en niet altijd even meewerkend. Heb zelf op de springstal met meerdere concorde nakomelingen gewerkt en deze waren stuk voor stuk niet makkelijk om mee te werken. Vaak waren ze ook niet de grootste, maar weet niet of dat kwam door de merries, of door concorde zelf. Numero Uno geeft ook leuke paarden, maar vaak ook wat lastiger te rijden (naar mijn idee), maar heeft meerdere goede springers gegeven.

Zelf ben ik erg gek van Heartbreaker en Clinton. Weet verder niet in hoeverre deze beschikbaar zijn o.i.d. maar vind het zelf goede hengsten die vaak erg fijne springertjes geven. Zijn ook niet altijd de makkelijkste, maar goede springers stuk voor stuk.

LoontjeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:37

Concorde zijn toppaarden geweest. Goed en fijn te rijden (ook door amateurs) en goed karakter. Helaas geloof ik niet dat deze hengst nog vruchtbaar is. (Hij is ook al behoorlijk op leeftijd).

Wat je wel kunt proberen zijn nakomelingen van Concorde. Dus hengsten als Namelus R en Pierrot (Brouwer)

Hengsten die ik persoonlijk ook wil adviseren zijn Quasimodo van de molendreef. Oudere hengst (VDL stud)
Of Nassau (van Maanen). Dit zijn hengsten die niet al het geld kosten. En een fijn karakter hebben, goed te rijden zijn en daarnaast ook nog eens hele goede nakomelingen geven. (Er lopen er toch enkele internationaal)

(Tussen haakjes staan de stations waar de hengsten beschikbaar zijn).

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:21

heb je een keuze gemaakt? waar heb je haar mee laten dekken?

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 15:40

Helaas nog niet, puur omdat het dressuur nu heel fijn gaat, heb besloten eerst wedstrijden te doen en dan pas te laten dekken. dit zal in 2016 denk gebeuren.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 00:24

De keuze is gemaakt. Het is toch een dressuur hengst geworden.

Hengst Formidable. Florett Ass x Ulset :).