Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hooffie schreef:De echte Duitse pony's zijn juist niet hakkentrekkerig! Dat hakken trekken komt juist bij de welsh / XX vandaan. Tijden de CHK zie je heel veel NWRs hakkentrekken. Het klopt wel dat je het tegenwoordig ook wel iets vaker ziet in Duitsland, maar dat komt imo doordat daar nu ook meer welsh bloed gebruikt wordt
hooffie schreef:De echte Duitse pony's zijn juist niet hakkentrekkerig! Dat hakken trekken komt juist bij de welsh / XX vandaan. Tijden de CHK zie je heel veel NWRs hakkentrekken. Het klopt wel dat je het tegenwoordig ook wel iets vaker ziet in Duitsland, maar dat komt imo doordat daar nu ook meer welsh bloed gebruikt wordt
xinram schreef:hooffie schreef:De echte Duitse pony's zijn juist niet hakkentrekkerig! Dat hakken trekken komt juist bij de welsh / XX vandaan. Tijden de CHK zie je heel veel NWRs hakkentrekken. Het klopt wel dat je het tegenwoordig ook wel iets vaker ziet in Duitsland, maar dat komt imo doordat daar nu ook meer welsh bloed gebruikt wordt
Zijn er dan ook nep-Duitse pony's hooffie?
Nicole schreef:hooffie schreef:De echte Duitse pony's zijn juist niet hakkentrekkerig! Dat hakken trekken komt juist bij de welsh / XX vandaan. Tijden de CHK zie je heel veel NWRs hakkentrekken. Het klopt wel dat je het tegenwoordig ook wel iets vaker ziet in Duitsland, maar dat komt imo doordat daar nu ook meer welsh bloed gebruikt wordt
Van wat ik momenteel veel zie is toch dat die siegerhengsten bijna allemaal hakkentrekkers zijn. Je hoort mij niet zeggen dat het geen knappe goede dieren zijn maar dat is mijn mening is bij het welsh zie je sommige ook wel doen maar bij duits zie ik het toch meer voor komen van wat ik nu dan zie.

Slecht advies want ik ben compleet bevooroordeeld. Ik heb een Red Prince op stal; de pony van mijn dochter. En wat mij betreft mankeert er maar 1 ding aan; voor mij is ze te klein/ik baal dat ik geen ponyruiter meer ben. Voor de rest is ze perfect. Heerlijk karakter, werkt graag, niet bang, danst door het leven en goudeerlijk 

agerrits schreef:Een Welsh bekom je niet uit je kwpn merrie. Dat betekend niet dat een pony hengst geen goede mach kan opleveren. De eindstokmaat blijft een groot vraagteken. Het kan wel zijn dat de hengst verkleind fokt, maar van je merrie is dat niet het geval, zoals je aangeeft. Tevens kan het aandeel van vader minimaal zijn, waardoor de nakomeling meer zo is als je merrie. Meer Front, chiquer en een goed bewegende hengst is wat je zoekt aan verbeter punten. Een Arabier als veredelaar, kan die punten geven, in die hoek zou ik zelf gaan kijken.

Anne_GTI schreef:Slecht advies want ik ben compleet bevooroordeeld. Ik heb een Red Prince op stal; de pony van mijn dochter. En wat mij betreft mankeert er maar 1 ding aan; voor mij is ze te klein/ik baal dat ik geen ponyruiter meer ben. Voor de rest is ze perfect. Heerlijk karakter, werkt graag, niet bang, danst door het leven en goudeerlijk
.