Fokker543321 schreef:Toch blijft de merrie, in mijn ogen, iets week voor het mooie alhoewel dat voor het paard niet een probleem is, maar wel een verbeter punt in de nafok.
En daar gaat het om.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fokker543321 schreef:Dat klopt. De merrie is inderdaad nog 2 op de foto en daarom valt het wat dat betreft iets te nuanceren. Toch blijft de merrie, in mijn ogen, iets week voor het mooie alhoewel dat voor het paard niet een probleem is, maar wel een verbeter punt in de nafok.
Ja ik zal moeten kijken naar een hengst die iets meer volume, lengte en maat geeft. Anders vrees ik inderdaad voor een kleintje.
Tja en welke hengst geeft maat, lengte, iets meer volume, fijn karakter en een goede galop? En dan ook nog op Apache passen?
ceasario schreef:Lante schreef:ik zou wel kiezen voor een hengst met wat massa en bot, anders heb je wel kans op zo'n popje, als je begrijpt wat ik bedoel.
De breedte en diepte van de sprong is toch goed..Wil je naar een Belgische trekpaardhengst?

Elisa2 schreef:Met Donnerhall bloed krijg je inderdaad een paard met maat,lengte en een fijn karakter...qua gangen goed maar niet spectaculair.
Fokker543321 schreef:... Het gaat over een Apache x Havidoff met een zeer goede draf en goed achterbeen gebruik. Lief paard maar wel veel bloed en daardoor sensibel. Het is wel echt een merrie-merrie. De merrie mag wat meer maat hebben en een sterkere ruglijn (is voor het mooi ietsje week). Haar moeder fokt verschillende paarden, alleen heb ik echter twijfels bij de galop. Dus voornamelijk mag de galop verbeterd worden. Zijn voornamelijk paarden die veel bloed hebben, en een sterk beengebruik, al wil ik dit graag behouden in een volgend paard.
In het kort wat de merrie in mijn ogen moet hebben:
- hengst die maat geeft
- verbeteren van de galop
- sterke bovenlijn
- mag wat koeler bloed op, al vind ik een bloederig paard niet heel vervelend mits karakter goed is
Ik ben echt op zoek naar een hengst die bekend staat op zijn nakomelingen met expressief beengebruik en specialiteiten waarnaar ik op zoek ben.
Paar voorbeelden die wat betreft bloedlijn zouden passen:
Gribaldi
Bon bravour
Lord Leatherdale
Furst romancier
Donnerhall
Dreamcatcher
fidertanz
santano
san remo
damon hill
Romanov
de niro
zucchero...
, misschien geeft het nog alternatieven.
??. Ik probeer bij de hengsten ook de moederlijn in de gate te houden en heb de volgende nog op m'n lijstje:
heb ik geen negro maar een metall merrie en qua type zijn de negro's vaak zwaarder, kortbeniger en langer. Ik heb dus een beetje de zorg dat er een te fijn achtig paard uit komt. LL staat nog wel op de lijst, maar ik kijk ook naar z'n zonen everdale en fairytale.