[HK] Hengst voor elite LT Merrie Gribaldi x Elcaro x Vasco

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helabitha

Re: [HK] Hengst voor elite LT Merrie Gribaldi x Elcaro x Vasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:12

Ojee, dat lijkt me qua karakterwensen misschien lastig te combineren, in ieder geval weet in dat een heel aantal geen ongecompliceerd karakter hebben. En het korte voorbeen en hij geeft ze ook weleens klein. Goed hij vererft natuurlijk ook veel moois. Maar dat had ik eerlijk gezegd niet gedacht nav je wensen!

En je wil een bewezen vererver. Ik zou in ieder geval dat werkbare hoog op je lijst hebben staan want je beschrijving van de merrie is niet mals. Ik vraag me wel af of negro dat veilig kan stellen. (Voor zover dat kan) Ik dacht nog aan romanov. Maar leuke zoektocht hoor, ik ben zo benieuwd wat het wordt, wel later weten als het zo ver is! Succes

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:50

Is Romanov goedgekeurd voor KWPN?

Ik ga even naar Desparados zoeken. En gevonden....
Die is ook niet KWPN.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:59

Helabitha schreef:
Johnson? Weet niet heel veel van karakter van de nakomelingen, maar uit 2e hand schijnt zijn karakter beter te zijn, wel brutaal maar niet rillerig en zeker werkwillend. Ook bewezen zelf en nafok. Front, voorbeen zie ik ook terug van je lijstje. Rug en lendenen kan ik zo niet echt zien maar daar kun je met flemmingbloed op letten. Oja en maat zit ook wel goed bij johnson, volgens mij vergroot hij gemiddeld zeker een paar %.

Johnson vind ik nog te jong.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:02

Dorien66 schreef:
Aan Damon Hill gedacht? Donnerhall x Rubinstein I x Parademarsch I.
In april goedgekeurd voor KWPN: Ook in de fokkerij lijkt deze hengst zijn stempel te drukken. Zijn nakomelingen beschikken stuk voor stuk over meewerkende karakters, veel beweging en talent voor de hogere dressuur. Damon’s Delight en Damon’s Divene zijn twee kinderen die het goed deden op het WK dressuur voor jonge paarden. Amstelvreugd’s Before Sunrise ( v. Damon Hill) werd in 2012 winnaar van de Subli Cup.

Hihi, ik heb het even opgezocht.... Dat is inderdaad wel heel erg veel geld.... Verder wel een potentiële kandidaat, mocht ik een paar voordeeltjes hebben! ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:03

Elisa2 schreef:
Karakter zou trouwens weleens van Elcaro kunnen komen...ik zou bij deze merrie in eerste instantie vooral gaan voor een hengst die een goed karakter doorfokt.

Er is ook Maestro geadviseerd vanwege de nafok met ontzettend fijne karakters.
Qua bouw vind ik hem niet passen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:05

Anoeska27 schreef:
Dan zou ik persoonlijk eerder voor Jazz gaan. Ik denk dat je in combinatie met Gribaldi daar een bewerkbaarder paard mee krijgt.

Ik vind het ook erg lastig.

De Niro sowieso niet vanwege het korte voorbeen wat hij toch wel veel door lijkt te geven.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:27

Hmm, romanov is erkend. Dus nee.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:32

Ik weet even niet hoe het zit met een erkende hengst van kwpn zoals damon hill versus een erkend stamboek. Dus ik weet het niet zeker

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:00

Zooist schreef:
De Niro sowieso niet vanwege het korte voorbeen wat hij toch wel veel door lijkt te geven.

Vergis je niet in Negro qua kort voorbeen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:03

Suzanne F. schreef:
Zooist schreef:

Vergis je niet in Negro qua kort voorbeen.

en als er iets de afgelopen tijd zich wel bewezen heeft is het Donnerhall en De Niro bloed.
Lees de gemiddelde uitslagenlijst van internationale wedstrijden maar eens na :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:12

Negro of De Niro lijken mij geen verkeerde keuzes. De voorbeenlengte voldoet misschien niet aan het plaatje, maar dat het wel functioneel is bewijzen hun nakomelingen wel.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:14

En Krack?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:59

Helabitha schreef:
Ik weet even niet hoe het zit met een erkende hengst van kwpn zoals damon hill versus een erkend stamboek. Dus ik weet het niet zeker

Een nakomeling van een door het KWPN erkende hengst krijgt een normaal KWPN papier.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:08

Dus eigenlijk alle hengsten die genoemd zijn, leveren een veulen op met een vol Kwpn papier?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:21

Je openingspost is in mijn ogen echt uit een ruitersoogpunt geschreven en niet vanuit fokkersoogpunt :)
Dat is helemaal niet erg, voor mij heel herkenbaar.
Maar als je wat dingen op een rijtje gaat zetten wat voor de fokkerij van belang is, waar kom je dan op uit?
Ik doe een suggestie:
- maat
- front
- goed karakter
- langer voorbeen

Op basis van dát rijtje kun je toch nooit uitkomen op hengsten als Negro en Krack?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:31

Ik zou zeggen Vivaldi , meer front en zeker een langer voorbeen plus het karakter is goed.

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:41

Bij mij komt ook Donnerhall bloed boven, en dan vooral Sir Donnerhall. Al zijn nafok is heel goed gelukt en kan waanzinnig lopen.
Wordt het wel een register A veulen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:59

Krack fokt absoluut niet uniform en wil ze ook nog weleens enorm heet geven..ben het met Aimee eens.Zou zelf ook voor een duitse hengst uit de R of D lijn gaan..

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:03

Voice zou overigens waarschijnlijk ook wel passen, en die is wel kwpn ggk.
Heeft wel minder nakomelingen hoog in de sport dan Sir Donnerhall.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:08

Ik hou het voor deze merrie toch op Negro.
Jazz / Krack / Voice zou ik op haar niet aandurven

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:10

Ik zou toch eens kijken naar Johnson. Ik ken erg veel goede fijn bewerkbare nakomelingen van hem. Paarden die echt veel aanleg hebben voor het hogere werk. Hij doet het zelf ook erg goed in de sport en zoals ik hem thuis in training mee heb gemaakt is hij ook dan altijd braaf en heel ruig in t werk.
Ook op stal vind ik het een super plezierig paard.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:39

Ooit aan Apache gedacht? Geeft mooie nakomelingen en er zit een beetje een lijn achter waar jezelf aandacht (krack c). Of Lord leatherdale?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 07:42

Frenka schreef:
Ik hou het voor deze merrie toch op Negro.
Jazz / Krack / Voice zou ik op haar niet aandurven

Waarop is Negro gebaseerd? :?
Alleen op de bewezen combinatie Ferro x Gribaldi?
Het is een bewezen hengst, maar door twee van de vier punten die ik hierboven aanhaalde, kun je sowieso een streep trekken.

Ik denk dan eerder aan Rousseau :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:12

Rousseau nakomelingen kun je naar mijn mening qua karakter ook van het lijstje strepen.
Qua voorbeen is Negro een gok, maar de Negro's die hoog in de sport lopen bewijzen dat een korter voorbeen nog niet zo'n probleem hoeft te zijn.

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:37

Even t tpic doorgelezen en nav de laatste reactie wil ik toch even reageren. Ik denk namelijk dat Rousseau mogelijk ook beter zou passen dan Negro. Ook gehoord dat ze soms te bloederig en wat lastiger zijn maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ik heb zelf een rousseau en ik heb een kennis met een rousseau en beide hebben een heel fijn karakter. Daarnaast de eerste Rousseau beginnen nu lekker door te stromen in de sport. Mijn rousseau is 4 en ruim in de maat (1,77 mtr), ontzettend hoog op de benen en echt een lang voorbeen. Heel braaf met ontzettend veel go, maar absoluut niet kijkerig. Wel heel fijngevoelig en vlug. Daarnaast functionele lengte in de rug en maakt voldoende front onder het zadel. De rousseau van mijn kennis is wat klassieker gebouwd maar ook voldoende maat, die heeft alleen iets "zwaarder" beenwerk. Qua karakter heb ik er dus geen slechte ervaring mee...
Negro geeft volgens mij vaker een kort voorbeen en een wat compacter paard.

Wellicht zou sandro hit of welt hit 2 ook wat kunnen zijn? Volgens mij heeft welt hit 2 ook ontzettend veel nakomelingen op Prix niveau.