Cremello hengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 18:52

paulien2xx schreef:
ik heb zelf toen getwijfeld tussen mcjonnas en Baron. maar ben voor Baron gegaan omdat zijn gangen echt beter waren. en omdat hij groter was.

Hoe zijn de gangen van jou merrie? Was het nodig om haar gangen te verbeteren of niet? Heb jij ze allebei in het echt gezien? Ik ben ook wel van plan om eerst te gaan kijken voor ik mijn merrie laat dekken.

Paula2

Re: Cremello hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:56

ik heb vooral naar de hals aanzet en de hals zelf en de gangen gekeken omdat dat bij mijn merrie wel verbeterd kon worden.
ik heb ze allebei in het echt gezien.
ik vond mc jonnas in het geheel een mooiere hengst mar Baron paste beter bij mijn merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:59

Ik las laatst dat iemand had gedekt met Weissgold. Ik weet zelf verder niets van de hengst af, alleen dat hij cremello is. Maar misschien is het wat, dus wilde hem in ieder geval even noemen :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:00

paulien2xx schreef:
ik heb vooral naar de hals aanzet en de hals zelf en de gangen gekeken omdat dat bij mijn merrie wel verbeterd kon worden.
ik heb ze allebei in het echt gezien.
ik vond mc jonnas in het geheel een mooiere hengst mar Baron paste beter bij mijn merrie.

Oke dankjewel! Altijd goed om verhalen uit eigen ervaringen te horen ;)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:01

eefj33 schreef:
Ik las laatst dat iemand had gedekt met Weissgold. Ik weet zelf verder niets van de hengst af, alleen dat hij cremello is. Maar misschien is het wat, dus wilde hem in ieder geval even noemen :)

Dankje voor de tip! Ga hem vanavond even opzoeken :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:12

Weissgold GF van Gestuet Falkenhorst ... 168 cm, cremello, homozygoot agouti (dus altijd palomino of valk, nooit smokey black), dressuur gefokt (hoofdzakelijk W-lijn), HLP gelopen in DL, zeer goede karakter, alle veulens tot nu toe gepremieerd bij stamboek opnames (Oldenburg, Westfalen, ZfDP), en je kan A-Register warmbloed papieren krijgen bij het veulen.

Milky Way GF van Gestuet Falkenhorst ... 165 cm, cremello, homozygoot agouti (idem), spring EN dressuur gefokt, heeft dispensatie gekregen voor HLP vanwege ongeval, zeer goede karakter, veulens in Duitsland allemaal gepremieerd bij stamboek opnames, en je kan A-Register warmbloed papieren krijgen bij het veulen. Ik heb zelf een nu 2-jarige lopen van hem en zijn is A-register/book I S.B.S. geregistreerd.

Don Cream GF van Gestuet Falkenhorst ... late veulen 2009, is nu 162 maar er komen nog wel enkele cm's bij, cremello, agouti ??, dressuur (D-lijn) en spring gefokt/moeder's moeder = Trakhener, moet nog HLP doen, volgens de mensen (UK) waar hij nu staat is hij een 'puppy' wat karakter betreft, NRPS A-Register of ZfDP Kleurboek papieren op dit moment, eenmaal HLP goed gelopen dan A-Register verschillende WB stamboeken.

Magic Memphis ... 166 cm, cremello, agouti ??, hoofdzakelijk spring gefokt/moeder's kant wat dressuurbloed, DPA ggk (kleur), heeft HLP gelopen in DL waardoor zijn veulens WB papieren kunnen krijgen bij het ZfDP en in Nederland NRPS A-register.

Kan nog meer opnoemen maar bij de meeste krijgt je geen A-register WB papieren.

Baron is Perlino, niet cremello. En hij staat nu op het stal van zijn eigenares (ex-eigenares van McJonnas!) en niet bij Meijer.
Als je meer over McJonnas wilt weten neem is contact op met haar.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:57

Dankjewel voor de info! Erg duidelijk.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 20:22

Weet iemand of Mcjonnas bij het KWPN is goedgekeurd?
op de site van meijer staat alleen 'zijn nakomelingen kunnen ingeschreven worden bij verschillende stamboeken'

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:49

Volgens mij bestaan er überhaupt geen kwpn goedgekeurde hengsten met verdunning, dus ook geen palomino of valk..
Laatst bijgewerkt door troi op 15-06-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

JackyBono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:50

In herwe of pannerden ( gelderland ) hebben ze een cremello hengst!
super leuke hengst
ook meerdere afstammelingen van hem op stal staan daar.
moet je bij hun is informeren

JackyBono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:57

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:58

Ik heb even snel gekeken op de kwpn site en als je daar als kleur 'overig' (en dat is alles behalve bruin, schimmel vos of zwart) intypt bij de hengsten database krijg je 1 hit (tenminste als je 'beschikbaar voor de fokkerij' aanvinkt anders krijg je ook hengsten uit de jaren 50 en dat schiet niet zo op) en dat is een hengst waarvan ze vergeten zijn de kleur in te typen maar er staat wel een foto bij en het is een bruine. Dus nul met verdunningen..

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 21:03

troi schreef:
Ik heb even snel gekeken op de kwpn site en als je daar als kleur 'overig' (en dat is alles behalve bruin, schimmel vos of zwart) intypt bij de hengsten database krijg je 1 hit (tenminste als je 'beschikbaar voor de fokkerij' aanvinkt anders krijg je ook hengsten uit de jaren 50 en dat schiet niet zo op) en dat is een hengst waarvan ze vergeten zijn de kleur in te typen maar er staat wel een foto bij en het is een bruine. Dus nul met verdunningen..

had ik inderdaad ook gedaan en kon ook niks vinden.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 21:06

JackyBono dat zijn helaas allemaal pony's. het gaat echt om een paard.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:42

McJonnas is niet KWPN ggk, omdat hij 'Registered' is bij het S.S.H. kan hij B-register papieren krijgen voor zijn veulens bij KWPN.
Bij het NRPS is dat A-register.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 21:56

ik ga dit nog even bij het KWPN navragen maar misschien weten jullie het ook wel. mijn merrie is zelf een B-registratie omdat haar moeder een AES papier heeft. krijgt mijn veulen van haar dan alsnog een B-registratie of is registratie bij het KWPN dan helemaal niet mogelijk?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:00

Als je een A-register KWPN ggk hengst neemt dan krijgt het veulen A-papieren.
Neem je een ggk hengst van een EU-erkend/WBFSH Stamboek die erkend is door KWPN, dan krijgt het veulen A-papieren.
Neem je een ggk 'Approved' AES hengst (= erkend door KWPN), dan krijgt het veulen A-papieren.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 22:02

ja ik weet inderdaad dan mijn merrie van een KWPN ggk hengst een veulen met A-rigister krijgt. maar ik vraag me dus af hoe het andersom zit...

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:04

Citaat:
krijgt mijn veulen van haar dan alsnog een B-registratie of is registratie bij het KWPN dan helemaal niet mogelijk?

Ik heb geantwoord op deze vraag ....

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:44

lauxmautink schreef:
Juliette17 schreef:
ze wou graag ruime gangen maat die heeft don cremello du bois niet echt :(

Wie zegt dat ?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 23:16

Peterina schreef:
Citaat:
krijgt mijn veulen van haar dan alsnog een B-registratie of is registratie bij het KWPN dan helemaal niet mogelijk?

Ik heb geantwoord op deze vraag ....

Ik ga morgen even mailen naar hs Meijer wat ik kan op hun site niet vinden waar Mcjonnas staat ingeschreven.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:44

lauxmautink schreef:
Juliette17 schreef:
ze wou graag ruime gangen maat die heeft don cremello du bois niet echt :(

Don Cremello heeft zeker voor een pony hengst zeer goede gangen. Ze zijn echt voldoende ruim maar het is geen grootloper die niet kan verzamelen. Het is dus maar net hoe ruim je de gangen wilt hebben maar te ruim is gewoon ook niet funtioneel. Mijn beide don cremello's van nu 3 jaar stappen ruim een halve meter over als ze doorstappen. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, hij heeft mijn beide merrie's dubbel en dwars op beweging verbeterd!

Waarom hij niet bij ts haar paard past is door zijn maat, al zijn er meerdere paarden met het ponybloed van du bois gedekt. Ik denk dat ze zeker wat in te brengen hebben, al zijn ze een slagje kleiner. Er zit goed sport (EK) bloed achter.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:51

pradadaan schreef:
Citaat:

Ik ga morgen even mailen naar hs Meijer wat ik kan op hun site niet vinden waar Mcjonnas staat ingeschreven.

McJonnas staat ingeschreven en als 'Registered' ggk bij het S.S.H. (Scottish Sport Horse). Er zijn een paar Stamboeken die het S.S.H. erkennen en deze goedkeuring overnemen. Het KWPN erkend alleen 'Approved' hengsten en geven daarvoor A-register papieren af, maar 'Licensed' en 'Registered' gekeurde hengsten niet en geven hiervoor B-register papieren af.
S.S.H. hebben 3 klassen keuring: Approved, Licensed, Registered ... van hoogste tot laagste in die volgorder.
Dus B-register bij het KWPN.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 11:45

Thanks Peterina!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:04

eefj33 schreef:

Ik heb een merrieveulen van dit jaar van Weissgold, een palomino uit mijn vos KWPN PROK merrie en ben er heel blij mee :D

Een correct veulen, mooi langbenig en super karakter.

Afbeelding
1 dag oud

Afbeelding
1 maand oud

Afstamming http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1560913

Ik heb haar bij het NRPS ingeschreven omdat ik bij het KWPN een B-register kreeg, daar heb ik niks aan, mag dan geen keuringen of iets dergelijks mee doen, bij het NRPS krijgt ze A-papieren, bij aanbod op keuring als 3-jarige kan ik er gewone stamboek papieren bij krijgen bij voldoende punten.
Mocht Weissgold voor meerdere EU erkende stamboeken goed gekeurd worden, dan schrijf ik I'm Vanilla alsnog bij het KWPN in.