dus als we haar laten dekken door kwpn kan dat gewoon in het BWP worden ingeschreven mist bedrag van 150 euro. dan is binnen het BWP toch makkelijker lijkt me. want dan hoef je die 150 euro niet te betalen??? iemand nog een hengst?
De hengst Breemeersen Just Biscuit zou aan jou eisen kunnen voldoen, hij is langgelijnd en heeft een sportief en modern model. Hij is goedgekeurd voor het BWP. Vanwege zijn jonge leeftijd valt het dekgeld ook nog goed mee (600euro). Voor meer informatie kan je kijken op www.breemeersen.be
zeer leuke hengst, al vind ik hem wel wat klein. maar zogauw we definitief besloten hebben de merrie te laten dekken (mijn vader dekt het liefste laat in het seizoen want dan heb je het veulen in juli en het is ook nog niet zeker) hou ik deze zeker in mijn achterhoofd. thankx
Hij is vorig jaar op 3jaar 1.68m gemeten op de hengstenkeuring, en nu pas stevig aan het uitzetten, zowel in de hoogte als de breedte. Ik weet niet in welke stokmaatcategorie je ongeveer zoekt? Groter als 1.75m?
nou dat hoeft niet perse maar de merrie is best wel klein, 1.62 ofzo en als je daar dan een hengst op zet van onder de 1.70 zal het veulen zo ook zo rond de 1.65 komen (schat ik) maar een 1.80 hengst hoeft ook echt niet. tussen de 1.70 en 1.75 is prima. maar zoals ik al zei als hij niet helemaal aan die eisen voldoet wil dat nog niet zeggen dat hij helemaal geen optie meer is. op een paar cm te klein maar verder wel alles heeft wat de merrie verbeterd zou ik hem nog niet afkeuren. maar ik wil gewoon een iets groter, langer en slanker veulen
Noetje14
Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-13 18:35
zijn er eigenlijk nog andere mensen die iets zien aan het exterier wat beter kan in het veulen. ik heb daar niet zo veel verstand van.
Als je echt vergrotend wilt fokken zou ik beginnen denken aan een Thunder v/d Zuuthoeve, of een Vigo d'Arsouilles, alhoewel die laatste minder gaat bijdragen aan het fijnere type. Als er nog iets in me opkomt laat ik het je zeker weten!
dankje, ben wel weg van thunder maar dekgeld is wel veel. vigo is me echt te duur, dat is een wereldkampioen springhengst, dat hoeft nou ook weer niet haha. wel grappig dat het vorige veulen van de merrie figho heet.