Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:Eerlijk gezegd vind ik je pony totaal geen fokmateriaal als ik de foto hierboven bekijk.
Ze is niet zo mooi in bouw en ze lijkt in niet te beste conditie; weinig bespiering en ze zit nog in de wintervacht?
anneliesdj schreef:Ik doel niet op bespiering die ontstaat bij training maar op de normale basisbespiering, je kunt het goed zien bij de schoft, langs de ruggengraat en het kruis, daar hoort gewoon bespiering langs te liggen.
Als ze ook zo lang in het haar blijft, misschien tijd om eens langs de DA te gaan?
BarbaLala schreef:Anneliesdj, lees mijn reactie nogmaals daar staat het antwoord in.
RoanOscar, dan moet je een mod pben anders blijft het open. Sowieso worden topics niet zomaar gesloten geloof ik, volgens mij geven ze de voorkeur er aan dat er niet meer op gereageerd word en dan wegzakt.

piezze schreef:Ik zou niet gaan fokken. Tegen de tijd dat het veulen er is moet je nog 3 jaar wachten. (eigenlijk langer maar goed de meningen zijn daarover verdeeld). Met de kans dat je iets gefokt hebt dat klein blijft of lelijk wordt of niet goed is. Je kunt net zo makkelijk iets kopen. Er is al zoveel bestaands, waarom zou je fokken met een papierloos paard? En dit terwijl je voor een appel en een ei een super leuk paardje kan kopen dat geheel naar je zin is waar je meteen van alles mee kunt doen. Daarnaast neem je ook nog een risico met je merrie om daar een grotere hengst op te zetten. Ik zie er geen voordeel in.
Soraya10 schreef:Als zij nou een veulentje wil van deze pony voor eigen gebruik moet ze dat lekker doen..het is niet voor verkoop, maar eigen gebruik. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. En hoe mooi is het dat er hier mensen zijn die het nog beter weten dan de Da zelf. Knap hoor.
Ik zal je anders eens laten informeren door iemand die er echt verstand van heeft. Niet via deze site, want de meningen lopen daar toch teveel uiteen, maar door een goede fokker of misschien dat de Da je advies kan geven. En iemand die jullie kan begeleiden in het proces. Succes. Niet gelijk opgeven voor je alle optie's hebt bekeken.
achja, ik ben al blijer als geen ander met onze 2 viervoeters
AdnerB schreef:dus je wil in de toekomst met zn 3en gaan rijden..
is diegene nog wel klein genoeg om over 5een paar jaar op deze shet te kunnen rijden?
je zal nog jaren moeten wachten voor je iets met het veulen kan doen.
ik zie dat je af ziet van de dekking. slimme keus imo
tanjaatjuhh schreef:Monello heeft zelfs een levende en zeer gezonde goed groeiende tweeling gegeven. BIj de buren bij ons , tweeling zat bij de moeder in de stam die gaven dat wel vaker , helaas dan vaak dood.
piezze schreef:micksage schreef:ik heb zelf een kwpn x haflinger
vader kwpn van 1,75
moeder een haflinger van 1,42
het veulen ging na de geboorte de lucht in
Ik ben wel benieuwd hoe groot jouw kwpnlinger is geworden trouwens?
tanjaatjuhh schreef:Van onze dierenarts. Vrouwelijke zaadcellen leven langer maar zijn langzamer. Ik neem dat hun wel weten waar ze over praten. Ook heeft monello 80 a 90% merrieveulens gegeven.
kun je daar me adverteren whahaha