Graag advies hengstenkeuze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Graag advies hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:13

Oe wat een slappe achter. Rugpijn... Mag ik niet hopen met zulke begleiding (+ lijkt me niet dat ze hem dan tonen?)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:16

Ashley5760 schreef:
Oe wat een slappe achter. Rugpijn... Mag ik niet hopen met zulke begleiding (+ lijkt me niet dat ze hem dan tonen?)

Filmpje is van tijdens de verrichting voorjaar vorig jaar.
Daar wordt wel wat gevraagd van die jonge hengsten en de verrichtingen zijn openbaar. Dus het kan zomaar dat de hengst verzuurd was op de dag dat het filmpje door een bezoeker werd gemaakt.

Slap achter is echt onzin. Is niet zo en los daarvan: daar was hij niet mee goedgekeurd met de cijfers die hij heeft gekregen bij het halen van zijn dekbrevet. Dit bijv. in tegenstelling tot Didando, die men heeft laten staan omwille van het achterbeengebruik.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 22:27

Dees schreef:
rindin schreef:
Welke van mijn wensen vind jij niet binnen de dressuurfokkerij vallen, Dees? De goede galoppade i.c.m. het karakter? Ik heb toevallig van de week Didando gezien; die vond ik erg goed lopen (alle drie de gangen) en ik vond hem erg braaf.

Het hoge voorbeen vind ik niet vallen binnen de dressuurfokkerij. Daar krijg je voorbeen-struikelaars van.
Echte dressuur komt vanuit de kracht van het achterbeen. Kijk maar goed naar de échte top van de dressuurpaarden.

Didando ken ik. Hengst is door training netjes opgeknapt maar het is van nature maar een matig beestje. Geen kracht achter en gaat wijd achter.
Laat je niet bedotten door het plaatje met een slanke amazone in een leuk getailleerd jasje of het mooie koppie van de hengst... kijk daar doorheen en zie wat kwaliteit heeft en wat niet. Al die hengsten die je zaterdag nog meer hebt gezien, hebben meer kwaliteit.

Over een jonge hengst met kwaliteit: die jonge voskleurige Zhivago, die hele grote. Dat is een best paard, eentje om in de gaten te houden. Estoril heet 'ie.

Ja! Was ik erg van gecharmeerd!! Kon zijn dekgeld niet vinden, weet iemand dat zo?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:28

Dees niet mee eens haha. Maargoed dit is geen discussie topic, ik zou de hengst iig niet gebruiken.
En een netto? (Weet niet wat die doet in prijs en fokkerij)

En anders probeer het duits deze fokkerij is veel ouder en de karakters die ik ben tegengekomen in warendorf echt top!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 22:34

Ik ben het over de Zhivago wel eens met Dees. Wij hebben hem op dezelfde show gezien, daar liet ie zich, zowel aan de hand als ohz, erg fijn zien. Vond hem zelfs aansprekende dan zijn vader.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:36

Oke ik ken hem alleen van dit filmpje ;) kan idd minder moment zijn

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 00:14

rindin schreef:
Peterina schreef:
Een van mijn favourieten: Don Corazon: http://www.gestuet-tannenhof.com/cms/fr ... angelang=2
En afhankelijk van de bloedlijnen van de merrie: een andere keuze: Download: http://www.gestuet-tannenhof.com/cms/fr ... angelang=2

Hier zit ook misschien iets tussen dat past bij de merrie: http://www.bagoniebos.com/_html/main.php?page=1&taal=nl
Bekijk deze is: DAMON JEROME H of Sir Nymphenburg.

Bedankt voor je bijdrage :) De eerste is klein, 163, dus dat durf ik niet aan. De Damon Hill zoon spreekt aan, maar ik moet nog
even op zoek naar beter beeldmateriaal, bijvoorbeeld een standfoto.

Van je site; wat een hoop hengsten!! Ik heb ff snel gekeken en tot nu toe spreekt Conteur mij erg aan! Ik ga nog ff verder
kijken op deze site :)

Don Corazon is niet bepaald klein ... mits je 170 cm klein vindt (= 16.3 H)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:26

ceasario schreef:
Dees schreef:
[Over een jonge hengst met kwaliteit: die jonge voskleurige Zhivago, die hele grote. Dat is een best paard, eentje om in de gaten te houden. Estoril heet 'ie.

Dan moeten ze wel zorgen dat dit filmpje verdwijnt..

http://www.youtube.com/watch?v=SfWAYC9ojiI

Zo was hij in het begin ook! Tijdens eind presentatie vond ik hem mooi om te zien los maar onder het zadel zeker niet fijn! Galop was ook erg slecht! Nu doet hij het onder emmelie wel goed maar welk paard niet?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:28

Dekgeld is 850

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:22

Lisch: hij deed het afgelopen week ook goed in zijn blootje, zonder Emmelie :D

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 08:24

Peterina schreef:
rindin schreef:
Bedankt voor je bijdrage :) De eerste is klein, 163, dus dat durf ik niet aan. De Damon Hill zoon spreekt aan, maar ik moet nog
even op zoek naar beter beeldmateriaal, bijvoorbeeld een standfoto.

Van je site; wat een hoop hengsten!! Ik heb ff snel gekeken en tot nu toe spreekt Conteur mij erg aan! Ik ga nog ff verder
kijken op deze site :)

Don Corazon is niet bepaald klein ... mits je 170 cm klein vindt (= 16.3 H)

O, hihi, ik dacht las 163... Sorry, my mistake!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:56

Dees schreef:
Lisch: hij deed het afgelopen week ook goed in zijn blootje, zonder Emmelie :D

Ik zei hierboven los goed maar onder zadel was hij erg strak :j toen.. met name de galop! Met een goede ruiter zal hij vast goed lopen nu

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 09:30

Ik heb wel een vermoeden, maar wat vinden jullie van Armani? Ik vind zijn trage achterbeen erg jammer, want verder spreekt ie mij wel aan. Niet een gigantische showpik, maar wel fijn en braaf dier.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:37

Armani is natuurlijk super interessant gefokt. Op basis daarvan zou ik ook niet direct 'braaf' verwachten.
Prima paard. Zal absoluut maat toevoegen want hij is zelf gigantisch groot (en hoog).
Nafok lijkt ook prima. Zijn nog jong.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 18:54

Zijn grootte, maar toch goed gemodelleerde trok mijn aandacht. Volgens mij hebben zijn voorouders samen gezorgd voor een prima karakter.
Hij heeft zelf niet een geweldig achterbeen, dan doet mij nog een beetje twijfelen. Al heeft de merrie daar wel wat te lijden...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:55

Zijn moeder is de volle zuster van Adelinde's Parzival.
En die kun je toch echt niet eentje uit de categorie 'braaf' noemen :D

Maat en beweging zit in de genen. Je zult er absoluut een knap veulen mee kunnen fokken. Vond de nafok welke te zien was op de 1e bez zeker niet tegenvallen en eigenlijk beter dan hij zelf is.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 19:20

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:36

rindin kan je niet beter even wat over de merrie(lijn) vertellen en een foto plaatsen? er komt van alles voorbij maar of het echt op je merrie past is voor de bokkers natuurlijk gokken..

armani zelf vind ik niet bijzonder maar zijn nafok is mij positief opgevallen!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:55

Cachet heb ik als 4j gezien vond ik er niks aan, maar 2 weken terug (hij is nu 6? Ofzo) vond ik hem echt heeeel goed. Heb die everdale enz ook gezien, was niet veel aan.
Je zit dan wel met jazz bloed en daar moet je mee om kunnen gaan ;)

Delatio opzich ook wel fijn paard maar vind ik niet super speciaal.

Bojengel? Heb ik tijd niet gezien en vond ik in nafok (alleen veulens gezien) wat popperig, maar hoe dat uitgegroeid is weet ik niet

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:59

Verdi. Top springer, nakomelingen uniform hele goede galop en zadelmak geboren. :D
Geen dressuurhengst maar bij de juiste merrie kan je daar zeker een goed dressuurpaard uit fokken.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:59

Ashley5760 schreef:
Cachet heb ik als 4j gezien vond ik er niks aan, maar 2 weken terug (hij is nu 6? Ofzo) vond ik hem echt heeeel goed. Heb die everdale enz ook gezien, was niet veel aan.
Je zit dan wel met jazz bloed en daar moet je mee om kunnen gaan ;)

Delatio opzich ook wel fijn paard maar vind ik niet super speciaal.

Bojengel? Heb ik tijd niet gezien en vond ik in nafok (alleen veulens gezien) wat popperig, maar hoe dat uitgegroeid is weet ik niet

everdale niet veel aan 8-) dat is een heel best paard! hoe de nafok is is nog afwachten...
delatio kan ik weinig over zeggen
bojengel ben ik niet kapot van maar zal zeker maat toevoegen! :j
cachet > Fok-/aanparingsadvies:
Cachet L kan de bewegingstechniek verbeteren. Hij lijkt het beste
te passen bij langgelijnde merries met een aansprekend front
vind het wel een goed paard :j

verder hebben we via pb ook nog wat besproken ;)

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:25

Wilde ook Armani zeggen, zie dat hij al genoemd is. Ik denk een tot nog toe ondergewaardeerde hengst, wat ik ervan gezien heb zijn het correcte paarden met veel beweging en veel maat, en wat karakter betreft braaf genoeg, daar zorgt United wel voor :P
Verder een jonge hengst waarvan de eerste veulens erg goed lijken..Desperado.

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:58

Heb er niet heel veel verstand van, maar ben zelf helemaal weg van Lord Leatherdale :j

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:43

Davino voldoet dacht ik wel aan je eisen....

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:28

Bojengel of Foundation? Vond ik ook een erg gave hengst :9