Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vulina schreef:Bart is toch wel leuk hoor, zou ik echt eens naar gaan kijken
Hij had vorige week de hoogste punten met de Ibop! Hij is GGK en kost €250,- dekgeld.
http://manegevrieswijk.nl/bart.html
Ik wou eigenlijk haar bouw zien en kijken of zij niet misschien een zg 'Slipped Tobiano' was. ST = drager van het Tobiano bonte gen maar toont het niet met veel wit.
En Limbo staat volgens mij dit jaar ook niet meer ter dekking, ben hem in elk geval nog niet tegen gekomen....Pletje123 schreef:Het gaat er niet om dat die paarden zo 'zielug' zijn, maar om het risico wat je neemt als je gaat fokken. Niet zozeer wat betreft de medische kant, maar meer vanwege de kleur. Er zijn genoeg bonte veulens te koop en vaak zijn die niet 'verneukt' als je die met 5 maanden op haalt bij de fokker.
Over verpeste paarden gesproken: de paarden die het ergst verprutst zijn, zijn de paarden van eigenaren die menen met veulens, enters en twenters te moeten trainen.
Vulina schreef:Pletje123 schreef:Het gaat er niet om dat die paarden zo 'zielug' zijn, maar om het risico wat je neemt als je gaat fokken. Niet zozeer wat betreft de medische kant, maar meer vanwege de kleur. Er zijn genoeg bonte veulens te koop en vaak zijn die niet 'verneukt' als je die met 5 maanden op haalt bij de fokker.
Over verpeste paarden gesproken: de paarden die het ergst verprutst zijn, zijn de paarden van eigenaren die menen met veulens, enters en twenters te moeten trainen.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens... Als dat je enige reden is dat je zelf een veulen wilt fokken, kun je er net zo goed 1 kopen...
En vaak zijn idd de paarden die verpest zijn gewoon niet goed opgevoed als jong paard, door ontwetendheid van de eigenaar..
Wat zou je de eerste 3 jaren met het veulen willen doen?