Holstud misschien? Volgens mij doet hij dit jaar gewoon weer mee.. anders kan je ook nog naar HP en Edward bellen om te vragen hoe en wat. Hij is van Glock immers.
Zo'n gek idee vind ik Sir Oldenburg niet. Maat, front, lichte hoofd-hals verbinding, Duits veelzijdig bloed, zeer fijn en werkwillig karakter. Er is een nakomelingen topic waar je bovenstaande dingen allemaal terug ziet komen. Alleen het achterbeen durf ik niets over te zeggen. Mijn SO heeft een goed ondertredend en snel achterbeen (wel wat richting recht), maar de kracht kan ook van mams komen.
Lante
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-13 11:46
youngster schreef:
Ziesto komt niet ter dekking dit jaar! Helaas
Hoe weet je dat; ik heb begrepen dat hij wel voor de fokkerij ingezet zou worden. Het wordt ook gesuggereerd in het stuk in de IDS (waarom zet je anders al die tabelletjes erbij m.b.t. de vererving?).
Van de ruiter zojuist. Neem aan dat hij het toch moet weten?
paardjes123
Geplaatst: 12-03-13 11:59
Ik heb 2 Sir Oldenburg nakomelingen gezien, alle twee 170 plus. Waarvan ik er 1 zelf 1 gehad, was met 2 jaar al dik 170 uit een klein moedertje. Werd voor mij echt te groot, was een super fijn dier die echt super kon bewegen!
SophievdV
Geplaatst: 12-03-13 12:00
Youngster, daar ga ik ook vanuit.. gosh, jammer!
SO.. ik heb hem op een show gezien en voor het verbeteren van het ab zou ik hem niet gebruiken. Heb wel nakomelingen gezien die heel groot bewegen, maar ook wat wijd gaan. Hij vererft wel hele fijne karakters en heeft zelf een mooi model
Lante
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-13 12:08
youngster schreef:
Van de ruiter zojuist. Neem aan dat hij het toch moet weten?
Dat zou je wel zeggen...He,
SO neem ik niet heb ik al besloten.
Everdale staat nog hoog op mijn verlanglijstje. Niet bewezen, en licht sabelbenig is een nadeel, daar mijn merrie en ook haar moeder dit ook zijn.
Niet een rechtstreekse Gelderse maar wel een hengst met Gelders of Duits bloed in de afstamming.
Lante
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-13 12:19
Sorento? Ervaringen met..? Rhodium nakomelingen vind ik ook vaak erg mooi, maar die geeft ook vaak wat sabelbenig.
Negro zelf strooit in de maat, dat kan ik niet hebben, merrie haalt amper de 1.60 en de moeder is ook maar 1.63.
De meeste hengsten hebben wel wat Gelders of Duits bloed in de afstamming, hoeft niet heel ver vooraan te zitten hoor.
Een hengst die maat geeft is echter een MUST!
youngster
Geplaatst: 12-03-13 12:21
Chippendale? Wij hadden vorig jaar een hengstveulen daarvan uit een daimler. Echt een KAST van een veulen Wel met veel luxe, maar enorm groot ( nou kwam hij ook wel uit een moeder van 1.75, maar die gaf lang niet altijd die maat mee).
Alles met Sandro hit bloed moet je eigenlijk weg blijven voor een een snel,krachtig en ondertredend achterbeen.
De merrie heeft van moeder en vader Houston een goed achterbeengebruik mee gekregen. Wil ik graag zo houden, maar de maat is een groter issue. Ik vind Everdale mooier dan Chippendale.
Tooske
Geplaatst: 12-03-13 17:13
Lante schreef:
Ik zal me er even in verdiepen, bedankt; zo kom ik toch weer op andere hengsten dan ik zelf had bedacht.
Wat vinden jullie van Belissimo M..?
Hele gave hengst is dat zou denk een mooie comi zijn. Heeft voor mijn merrie ook op mijn lijstje gestaan.
s0173957
Geplaatst: 12-03-13 17:35
Maat en Duits --> Stedinger. Stedinger staat echt bekend owv de maat die hij meegeeft. Zeker geen te gehoekt achterbeen. Zoals youngster zegt, SH-bloed dus geen top achterbeen, maar Stedinger z'n nakomelingen vallen in dat opzicht best mee. Stap van de merrie moet wel oké zijn.
Ja maar dat is met de meeste SH nakomelingen Alleen jonge paardenwedstrijden zie je ze nog wel. Verder dan de Z2 zie je ze nauwelijks. Dan houd ze werkwilligheid wel ernstig op. Jammer, want het zijn vaak plaatjes van paarden.
Maar TS is op zoek naar een hengst die goed kan sluiten en een flink sterke motor van achteren heeft. Dan zou ik niet aan SH of zijn nakomelingen denken.
Ik kreeg via PB toch de tip om Metall nader te bekijken, dat ga ik een doen; deze lijn kan wel wat Ferro bloed gebruiken, met name omdat ik het gebruik van het bekken en het vermogen om tot dragen te komen wil verbeteren naast het geven van maat.
Lante
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-13 09:00
Metall lijkt wel goed te passen bij wat ik voor haar zoek. Commercieel ook interessant. Verder had ik nog Zuchero, hij is beschikbaar, maar ik vind erg weinig over nakomelingen en sport, geen idee wat er met hem gedaan wordt momenteel, maar hij is niet echt in the picture, wat ik jammer vind. Vraag me af wat hij nog dekt. Qua bloedlijn zou hij heel mooi passen met een lijnenteelt wat verder weg, dus acceptabel en mogelijk zelfs een pré op Absatz en de merrie Weinbrise (hele beste merrie). Everdale blijft ook nog even staan, wordt volgens mij wel veel gebruikt al.