Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
MiraeChaos schreef:@ Irma; Exterieur niet ideaal, misschien niet, maar voor mij geen verbeter punt, het gaat meer om haar gangen. stamboom en exceem.. mja, ik weet dat het een gok is, maar; als het veulen op de moeder lijkt is het weldegelijk goed te verkopen; al dan niet voor een al te hoge prijs. Als het op de vader lijkt... is het een sportpaard, dus daar zie ik ook niet zo'n probleem?

MiraeChaos schreef:@ anneliesdj ; Haarfijn de goede en slechte punten? Daar zou ik heel blij mee zijn! Ik zal mijn best doen iig een goede stand foto van bijde merries te verkrijgen.
Weke rug zeg ik mischien verkeerd. Ik bedoel dat de merrie erg doorzakt in haar rug. Ze is ook erg small in de rug (ondanks gigantishe barrel) and erg ingezakt achter de shoft. Ik weet nooit zo goed wat ik daar van moet vinden. Naar mijn idee is ze in ieder geval niet sterk in haar rug.
Met hardheid bedoel ik dat veel sport gefokte paarden belachelijk snel iets hebben, athans, die ervaring heb ik. Dan heeft die weer wat aan zijn been, die iets aan zijn hoef, weer een ander iets aan de rug of hals. Terwijl je bij veel ponies ziet dat ze rustig 10 jaar lopen zonder dat de da langs hoeft te komen. (buiten entingen dan) En in dit gevel heb ik het over paarden die even hard werken; de ponies waarmee ik deze sport paarden vergelijk lopen zelfs meer en doen veel vaker 'apparte' dingen.
Deze burgraaf kan bijvoorbeeld niet zonder ijzers, draait met haar achterbenen (overigens pas 4 of 5 paarden gezien die dat /helemaal/ niet doen), en heeft een gewrichts probleem aan 1 voorbeen. Ze is gezond, maar of ik dat soort dingen nou terug wil zien... En dit zie ik bij heel veel paarden met een zogenaamd geweldigge stamboom. Vandaar dat ik wat skeptish ben over de waarde van papier.
khorizon schreef:Ze was inderdaad al van mij toen dit topic werd gestart.
Ik wil mischien zelf nog een veulentje van haar voor eigen gebruik.