Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ponyparadijs schreef:Je zou eens kunnen kijken naar NRPS hengsten. Daar hebben ze een heel aantal hengsten die meer maat geven.
Daarnaast hebben alle goed gekeurde hengsten 3 goede basis gangen en kunnen ze allemaal een goede sprong maken.
Daarnaast is het dekgeld van de meeste NRPS hengsten niet belachelijk hoog.
En krijg je bij het veulen dan een volledig papier.
LoveUggs schreef:ik heb geen verstand van fokken, maar is een paard van 1.73 niet wat groot voor een paardje van 1.56?
LoveUggs schreef:ik heb geen verstand van fokken, maar is een paard van 1.73 niet wat groot voor een paardje van 1.56?
lovecortana schreef:Doel met het veulen:
We houden het veulen gewoon zelf en we gaan echt niet perse fokken voor een goede stamboom (omdat Cortana stamboomloos is). Op de planning staat dat ik later met het veulen veel wedstrijden ga rijden en het liefste ook vooral springen. Maar ik blijf ook gewoon flink dressuren en eventing zou ook wel erg leuk zijn. Dus eigenlijk een soort van Cortana maar dan beter.
Het veulen kan gewoon lekker thuis bij ons opgroeien en we hebben hier in de omgeving een leuke veulenkudde dus dan kan hij of zij daar ook naartoe in de eerste jaren van z'n leven.
Eisen van de hengst:
-De bedoeling is dat het veulen een ''echt'' paard wordt en aangezien Cortana een grote E pony is van 1.56 moet de hengst groter dan 1.65 a 1.70 zijn.
-Erg goed kunnen springen maar eigenlijk het belangrijkste is dat hij een goede basisgangen heeft en metname een goede draf.
-Het liefst een schimmel of een leuk apart kleurtje.
-Cortana (vind ik) is een wat sierlijker paardje met een mooie uitstraling! Ik hoop dan ook echt dat het veulentje een leuke uitstraling zou hebben dus de hengst moet een beetje sierlijker zijn en echt een paard waar je ''u'' tegen kan zeggen, dus niet b.v een lompe hengst.