Pennypony Cortana zoekt pennyhengst!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Pennypony Cortana zoekt pennyhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:45

Oohh ja scen tao . Zo, n gaaf dier ... helemaal niet aan gedacht

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:04

Hallo allemaal,
Eventjes een middagje weg en meteen 23 reacties en 10 pb's _/-\o_ .
Dankjewel dat jullie allemaal zo meedenken! Ik heb het er net met mijn moeder overgehad en we gaan toch meer voor de kwaliteit als uiterlijk zegt ze. Het voorbeeld diarado is eigenlijk perfect. Goede gangen,goede sprongen en heel erg mooi uiterlijk en lekker sierlijk. Maar jammergenoeg dat het dekgeld erg veel is...

Dus sorry als ik nu veel mensen teleurstel die een PRE hebben gezegd maar alleen een PRE als hij ook daadwerkelijk goed kan springen :D . Voorderest zoals ik al zei een paardje zoals diarado maar dan wat minder dekgeld en het liefst een mooi opvallend en apart kleurtje *D .

Het dekgeld ligt maximaal rond de 1500 euro (best veel)

xx

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:10

wat vind je van buffero van het ponishof? dat is ene olimpisch springpaard, erg mooi dier.
bij ons is een merrie door hem gedekt, in April hebben we zijn veulentje :D
dacht dat het dekgeld rond de 1000 euro lag

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:14

Die Scen tao is wel erg gaaf ... zeker als je veulen zijn super gang werk krijgt en zn vlekjes .

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:45

Scen tao lijkt me ook geen verkeerde keuze. Helemaal gezien je ook graag een kleurtje wilt fokken.

Ik ben niet helemaal thuis in KWPN maar gezien je aangeeft dat je graag wel richting springen wil zou een hengst als corland misschien iets. Een bewezen hengst met een zeer veel springvermogen. Heb meerdere nakomelingen van hem gezien, geweldige dieren.

Mocht Diarado helemaal perfect voor jullie zijn zou ik nog een jaar gaan sparen en voor 2014 deze hengst kiezen.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:16

Ik zou gaan kijken bij de hengstenshow bij van Uytert. Daar komt Diarado ook. Ik vind hem echt geweldig, kan je ook wat van zijn nakomelingen zien.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:00

Scen tao is super gaaf. Heb zelf een ST uit een pony, is al wel redelijk aan de maat geworden.
19 januari is de hengsten keuring van het appaloosa stamboek, misschien leuk om heen te gaan. Ik ga in ieder geval zelf wel heen, voor mijn merrie kijken

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:52

Ik heb helaas geen tips voor je.
Ik kan alleen maar balen dat mijn knappe man geen hengst meer is *D

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:07

Een apart kleurtje, die Zangersheide is gekeurd: Cream On Top
http://www.creamontop.nl/

Ik zou kijken naar een goedbewegende springhengst. Misschien eens kijken bij het NRPS?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:26

ik weet wel dat een pre of barock pinto niks zal toevoegen wat ts wilt.ik zou kijken of bij het kwpn cream on top omdat die ook een leuke kleur geeft.hs-mijers heeft ook mooie hengsten die misschien voldoen of een nrps.of inderdaad een appaloosa en dan bv die hier boven genoemd word.geloof dat bij het appaloosa en het nrps je veulen ook papier mee kan krijgen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:46

ponyparadijs schreef:
Je zou eens kunnen kijken naar NRPS hengsten. Daar hebben ze een heel aantal hengsten die meer maat geven.
Daarnaast hebben alle goed gekeurde hengsten 3 goede basis gangen en kunnen ze allemaal een goede sprong maken.
Daarnaast is het dekgeld van de meeste NRPS hengsten niet belachelijk hoog.
En krijg je bij het veulen dan een volledig papier.

Zoals ik al zei krijgt het veulen bij het NRPS een vol papier als je een NRPS ggk hengst gebruikt.

Overigens kan je je veulen ten alle tijden bij het NRPS inschrijven. En met een hengst die goedgekeurd of erkend is door een europees stamboek krjg je dan ook ten alle tijden een register A papier. Waar je mogelijk in de toekomst weer een vol papier mee kan krijgen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:47

doe ´shadow´ van penny´s Shadow XD
ook een PRE volgensmij :P

EDIT
hij is een lippizanner en heet Neapolitano XXIX

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:03

Bij het NRPS denk ik dat Brugal VDL, Don Matcho, Goodlord, L'apache en Royal Highness wel bij jou paard en eisen passen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:13

:o ik heb geen verstand van fokken, maar is een paard van 1.73 niet wat groot voor een paardje van 1.56?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:18

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:22

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:31

Moet zeggen dat ik de meeste frederiksborgers toch best wel lomp vindt. En als TS dus wat sierlijker wil denk ik niet dat dat een juiste keuze is. Maar dat is slechts mijn mening!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 12:42

LoveUggs schreef:
:o ik heb geen verstand van fokken, maar is een paard van 1.73 niet wat groot voor een paardje van 1.56?

@LoveUggs We willen graag een wat groter paardje maar alles moet natuurlijk haalbaar zijn en het beste voor Cortana blijven. Ik heb met de dierenarts overlegt en het kan helemaal absoluut geen kwaad. Het veulen past zich aan aan de merrie en dan als hij ''eruit'' is gekomen :+ dan groeit hij. Dus maak je maar geen zorgen ik weet 100% waar ik mee bezig ben :j

Dankjewel allemaal voor de reacties! Ik ga er vanavond eens goed voor zitten en alle leuke hengstjes bekijken <3

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:52

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:11

LoveUggs schreef:

Ik heb deze hengst gebruikt op een merrie van 1.51m en dezelfde merrie is nu drachtig van een hengst van 1.74m.. Veulen past zich aan aan de ruimte in de baarmoeder. Daarnaast scheelt het ook wat voor type hengst je gebruikt. Als je een zwaar type hengst gebruikt, wordt de body van het veulen ook zwaarder en dat resulteerd in een zwaardere bevalling dan een rijtypische hengst, die vooral veulens geeft die veel beenlengte hebben..

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:46

Wat een heerlijke merrie heb je toch!

Ik zou zelf gaan voor een PRE,
maar wat weer erg leuk opvalt is natuurlijk een Appa erop. <3

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:55

lovecortana schreef:
Doel met het veulen:
We houden het veulen gewoon zelf en we gaan echt niet perse fokken voor een goede stamboom (omdat Cortana stamboomloos is). Op de planning staat dat ik later met het veulen veel wedstrijden ga rijden en het liefste ook vooral springen. Maar ik blijf ook gewoon flink dressuren en eventing zou ook wel erg leuk zijn. Dus eigenlijk een soort van Cortana maar dan beter :P .
Het veulen kan gewoon lekker thuis bij ons opgroeien en we hebben hier in de omgeving een leuke veulenkudde dus dan kan hij of zij daar ook naartoe in de eerste jaren van z'n leven.

Eisen van de hengst:
-De bedoeling is dat het veulen een ''echt'' paard wordt en aangezien Cortana een grote E pony is van 1.56 moet de hengst groter dan 1.65 a 1.70 zijn.
-Erg goed kunnen springen maar eigenlijk het belangrijkste is dat hij een goede basisgangen heeft en metname een goede draf.
-Het liefst een schimmel of een leuk apart kleurtje.
-Cortana (vind ik) is een wat sierlijker paardje met een mooie uitstraling! Ik hoop dan ook echt dat het veulentje een leuke uitstraling zou hebben dus de hengst moet een beetje sierlijker zijn en echt een paard waar je ''u'' tegen kan zeggen, dus niet b.v een lompe hengst.

Als ik zo je eisen zie zou ik, in tegenstelling wat meerdere mensen in dit topic zeggen, niet voor een PRE of een appie gaan.
Ik denk dat je beter voor (een spring gefokte) kwpn of nrps hengst kunt gaan. Misschien zijn er ook wel Zangersheide hengsten die je aanspreken (is ook spring gefokt)?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:26

Ik snap ook niet waarom mensen hier een PRE adviseren als TS duidelijk aangeeft een sportpaard met veel allround (!) potentie te willen fokken :n PRE's kunnen prima dressuren maar die gaan het springwerk echt niet aankunnen op wedstrijdniveau :n

Persoonlijk zou ik het ook gaan zoeken in het NRPS stamboek. Een goede sporthengst en op jouw gave merrie en dan kan je absoluut verbeteren! :))
Al vind ik Scen Tao ook wel heel stoer!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:33

Leuk paardje!
Ik ben zelf weg van Kasparow. Mooie bouw, goede gangen, doet het goed in elke tak van sport en fokt heel leuk na!
http://www.kasparow.com/nl/

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:37

TS heb jij eigelijk een voorkeur voor een ras?

Ik vind Dat je echt een heel mooie pony hebt! <3