Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YamaSaki schreef:Wat een vooroordelen en conclusies hier...
Helaas iets wat ik hier meer zie...
Fijn dat het zo een brave hengst is en ik.hoop dat deze zwangerschap goed gaat!
Zal een leuk gezelschaps/recreatie rijdpaardje uit komen denk ik.
Ik zal na al deze comments een stel boeren eens vragen of ze allemaal goedgekeurde veulens hebben...
Wilawander schreef:Als iemand geen dekking kan betalen van een goedgekeurde hengst dan kan deze beter niet fokken............. het dekgeld is namelijk niet zo heel veel in verschil wat de rest kost maar word vaak vergeten.
natascha1100 schreef:Niet iedereen kan een dekking betalen van een goedgekeurde hengst.
Kwanyin schreef:En daarnaast zijn aan natuurlijke dekkingen ook nadelen hoor. Ik herinner met nog heel goed een topic van een paar jaar terug, van iemand die haar pony op een natuurlijke manier wou laten dekken. Die was bijna niet te herkennen, zo vreselijk in elkaar getrapt. Voor een hengst maakt het ook weinig uit als er een echte merrie voor zijn neus staat of iets anders, die wil zich gewoon zoveel mogelijk voortplanten.
anneliesdj schreef:Kwanyin schreef:En daarnaast zijn aan natuurlijke dekkingen ook nadelen hoor. Ik herinner met nog heel goed een topic van een paar jaar terug, van iemand die haar pony op een natuurlijke manier wou laten dekken. Die was bijna niet te herkennen, zo vreselijk in elkaar getrapt. Voor een hengst maakt het ook weinig uit als er een echte merrie voor zijn neus staat of iets anders, die wil zich gewoon zoveel mogelijk voortplanten.
Niet altijd hoor, er zijn hengsten die structureel vertikken op de bok te gaan.
Maar idd heeft natuurlijk dekken ook veel nadelen, wat ik al zei; het is echt niet alleen gemakzucht van zo'n hengstenhouder.
ilona_selina schreef:Ik vind het een leuk dier hoor.
Weet je waarom moet er op bot altijd negatieve dingen gezet worden.
Waarom weet altijd iedereen het beter.
Meid doe wat je wil doen doe jij niet dekken met dit paard doet een ander het wel met en ander paard.
Ik zou zeggen geniet van het leven met je paard en als je daarbij centen kan verdienen doen dan maar want het leven is al duur zat.
Met of zonder papieren maakt geen reed uit.
Als iemand maar net zo paardje zoekt wat jij heb heeft diegene geluk en kiest er dan voor om haar merrie te laten dekken door een paard zonder papieren.
En ja er gaan er veel naar de slacht maar hoe komt dat omdat alle
Leuke handelaars niet zo paard waardig zijn.