Hallo allemaal, Dank voor de adviezen zat idd zelf ook wel te denken aan Gelders ik heb me klein beetje in verdiept op internet op karakter en ook dat sprak me aan, denk dat mijn merrie uiterlijk heeft van Gelders maar qua karakter is het toch wel een zenuwpeesje, wel ontzettend lief hoor maar je moet haar constant aan het werk houden anders is ze snel afgeleid en ziet ze overal bakkabouters, dus ook karakter van hengst zou wel keuze bepalen. Vitens vind ik mooie hengst had zelf ook bij Chablis gekeken maar stond ook dat die snel afgeleid was dus lijkt mij dan niet zo'n goede keuze. GJ9 ik ga zeker anouk een berichtje sturen en vragen wat zij vind.
Ik heb Chablis een paar keer aan het werk gezien, ook tussen de merries, en dat deed hij juist hartstikke braaf. Echt super, alle aandacht bij de ruiter en geen geklier. Alleen de maat weet ik niet of hij dat gaat veranderen. Vitens staat er iig wel om bekend grote nakomelingen te geven, en super braaf ook. De merrie moet wel een sterk achterbeen hebben, maar in het stammetje zit heel veel beweging. Sirius zou je ook kunnen overwegen. Daar ken ik echt een paar brave Hendrikken van. Die zou ik alleen gebruiken op een hete, werkwillige merrie.
Shot at 2012-09-12 Hierbij nog twee foto's van Roxana, zodat je haar exterieur beter kan beoordelen. GJ9 het uiterlijk van Chablis sprak me meer aan dan Vitens en ja of ze maat vererven dat is dan een gok die je neemt ik vind Chablis wat eleganter dan Vitens maar misschien zijn er nog meer opties.
Je zou ook nog naar de Gelderse hengst Danser kunnen kijken. Nog een hele jonge hengst, maar wel luxe en veel beweging. Ondanks zijn meer tuigtypische afstamming heeft hij een goede galop en aanleg voor het springen.
Ik heb een veulen van hem gezien uit een wat klassiekere merrie en dat was echt een plaatje. Een merrie met een prachtig front en goed bewegen. Mocht ook naar NVK.
NatasjavE
Geplaatst: 27-09-12 13:33
Als de merrie wat klein is zou ik niet voor Danser of Chablis gaan.
Wilson of Vitens. Wilson heeft er ook nog Cabochon achter zitten dat geeft net effe meer luxe. Komt uit een geweldig stammetje. Ga je volgens jaar met de merrie naar Didam RenateKo?
Overigens is het niet heel gek hoor als de merrie meer naar het Gelderse neigt. Hanoveraanse paarden kunnen ook heel klassiek zijn soms.(bij eentje met wat oud bloed)