[h] d pony appaloosa merrie (nrps/nf/etc)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: [h] d pony appaloosa merrie (nrps/nf/etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:11

Ico gaat wss ook niet dekken, heb het vanmiddag aan Jan nagevraagd. Je zou wel voor Floris kunnen kijken. Super lieve aanhankelijke hengst en de veulens en 1 en 2 jarige ook.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:37

lailapri schreef:
hallo xinram,
over welke hengsten gaat het, en op welke punten zouden zij de merrie kunnen verbeteren zodat het veulen meer geschikt zou zijn voor de sport?

Picasso of Athos

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 20:04

Welk van de 2 zou het beste bij de merrie passen en waarom? Kwa kleur zijn ze voor het NAS niet interessant maar een hengst die wat te bieden heeft is me wel wat waard.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:26

Die palousa convenance die je doorlinkte ois ook een leuk paard. Met leuk rijpaard bloed. Alleen krijg je een E,
Weet niet of je dat ok vindt?

Verder.. Waar wil je het veulen inschrijven? Wil je naar keuringen? Wil je door fokken?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 11:07

anneteska heeft tenminste 18.75% arabisch bloed voor inschrijving in het nas hoeft het alleen maar stippen te hebben. anders wil ik het inschrijven in het nrps. Een hengst met het minimale persentage bloed voor een nrps inschrijving zou wat dat betreft fijn zijn, maar vooralsnog een match is ook belangrijk.

Ik weet niet of het een e pony zal worden maar gezien de achtergrond van chewano is die kans er zeker. Pocahontas is 1,41 en klein fokkend, anneteska is de grootste van de twenters momenteel (een van chewano met c pony 1,33 twee van don cremello uit c pony 1,33 en d pony 1,45)

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:59

lailapri schreef:
Ik heb:
2010 2xcremello (merrie en hengst)
2012 cremello en djamai
2013 cremello, djamai en carino

Genoeg du bois bloed dus. Daarom eerst een veulen met ander bloed en dan later hopelijk met 1 van de cremello's van du bois die dit jaar geboren zijn :D

Dus dat is de reden dat ik eigenlijk iets anders wil.

maar don cremello en doncarino zijn niet zo erg aan elkaar verwand..

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:07

Misschien niet zo voor de hand liggend, maar qua karakter, sprekendheid en lengte misschien een idee is een Criollo hengst. Qua hoogte zit je dan in een grote d. Hebben vaak fijn gangwerk, met veel schwung.
Is natuurlijk een heel ander ras, maar zitten ook vaak overo's tussen, dus ook nog wel wat kans op stippels of vlekken.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:22

lailapri schreef:
Welk van de 2 zou het beste bij de merrie passen en waarom? Kwa kleur zijn ze voor het NAS niet interessant maar een hengst die wat te bieden heeft is me wel wat waard.

Athos en Picasso vergelijken is het zelfde als appels met peren, maar Picasso zal meer lengte doorgeven.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:55