Democraat x Olivi x Vincent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:45

O ja, maar in dat segment voegt een veulen erbij natuurlijk helemaal niets toe aan 'fokkerij'.
Merrielijn staat overigens ook niet echt bol van de 'sport'.... Zal wel aan mij liggen.

Maar prima hoor, als TS perse wil doorfokken met deze lijn, dan moet ze dat vooral doen :D
Laatst bijgewerkt door Dees op 19-01-13 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Re: Democraat x Olivi x Vincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:47

Ze geeft aan datze puur voor de sport fokt, als die merrie nou een extra bewegend best is, kan je daar toch best een aparte uit fokken.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:13

Wat is bij jou dan "bol" van de sport? Een vb merrie met 2 halfbroers in de LT en een elite zus die huidig z1 loopt lijkt mij genoeg sport in de directe lijn te hebben.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:44

Dan wordt het hoog tijd dat iemand horsetelex gaat aanvullen want daarop is dat niet af te lezen :D

Een veulenboekmerrie met zulke broers en zusters kan zelf nog altijd wel het zwarte schaap van de familie zijn natuurlijk. Het hebben van succesvolle broers en zusters zegt nog altijd verrekte weinig over de merrie zelf. En al helemaal weinig over de dochter uit zo'n veulenboekmerrie en dat is waar TS de lijn verder mee wil voortzetten. Wellicht was TS beter af met die elite zus van de veulenboekmerrie ;)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:58

ik heb gewoon de link gebruikt en het topic en ik zie het wel dus wellicht kijk je niet goed...

nu spreek je jezelf wel een beetje tegen Dees. Eerst schrijf je de merrie af op een gebrek aan sport in de lijn en nu blijkt dat dat niet het geval is zeg je dat de rest uit de lijn niet relevant is want ze kan best het zwarte schaap zijn :?

Zelf ben ik absoluut geen voorstander van mensen die fokken met hun niet geprimeerde "huis, tuin en keuken" merrie en zal het in de meeste gevallen ook absoluut afraden. Maar krackertje heeft het hier niet over een huis tuin en keuken merrie maar een (eigen gefokte?) merrie uit een lijn waarvan ze al een aantal generaties kent en bezit. Dat ze er niet mee naar de keuring gaat vind ik onverstandig maar is een bewuste keuze lees ik....

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 21:22

Dees schreef:
Was de veulenboekmoeder van deze merrie dan zo bijzonder?
Maar het maakt verder geen fluit uit als je voor jezelf fokt hoor.
Je kunt je enkel afvragen of de markt zit te wachten op een veulen uit een vb x vb merrie.

Wij fokken niet voor de markt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:27

Rhea schreef:
Maar krackertje heeft het hier niet over een huis tuin en keuken merrie maar een (eigen gefokte?) merrie uit een lijn waarvan ze al een aantal generaties kent en bezit. Dat ze er niet mee naar de keuring gaat vind ik onverstandig maar is een bewuste keuze lees ik....

Je zal krackertje zelf persoonlijk kennen?
Bij ieder ander zou een dergelijk topic van voor naar achter worden afgezeken.
Kennelijk maakt het verschil wanneer je de ts kent.
Feit is dat zij met een ongeprimeerde en ongeklasseerde merrie uit een ongeprimeerde en ongeklasseerde merrie wil gaan fokken, "om de stam voort te zetten".....
Zo'n topic zou je eens onder een schaduwaccount moeten starten, kan je lachen :D

Maar zolang krackertje voor eigen gebruik fokt, heeft ze volledig mijn zegen hoor. Laat daar geen misverstand over bestaan.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 21:30

Ik zou nog wel een paar van dat soort "zwarte schapen" willen hebben. Daarom fokken we dan ook met deze Democraat-merrie.

Dees, ik heb er nog 1 staan die uit de lijn van jou Dancing Queen komt, ook een Democraat trouwens.