Welke zwarte hengst voor Ahoy x Heineke? Saron?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:03

idojacobs schreef:
nee je mag niet want als je zo een paard bekijkt heb je er geen verstand van en daar kan ik niet tegen praten saron grof hij maakt juist de paarden luxer er was op de keuring in didam een saron walser ahoy is overgens ster geworden en werd door de jury als een lux gelders paard betitelt dit zij wel feiten en geen hersen spinsels

Haha oke je begrijpt me duidelijk niet. Ik vind Saron groffer tegenover de andere genoemde hengsten ik zeg niet dat hij grof is voor het gelderse paard ik zeg dat hij groffer is dan So en als special D , comprendo?

Voel je niet zo snel beledigd. Hij mag nog zoveel presteren maar daarom is hij nog niet geschikt voor elke merrie.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:12

idojacobs schreef:
volgens mij is degene die de opmerking plaats dat saron grof is een blind paard

En volgens mij is degene die een ander een blind paard noemt, behoorlijk grof...!
(En weer over naar meeleesmodus.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:48

Afbeelding
WV saron heeft een gewoon hoofd, er zijn rijpaarden met een idem dito hoofd.

Als je een vol papier van het kwpn wil dan zou ik idd voor Saron gaan.
Helemaal 100% Gelders heb je dan, grote garantie op zwart en weinig dekgeld.

Sir Oldenburg heb je ook vol KWPN papier maar is wel even wat duurder in dekgeld.
Ook garantie op zwart, en nakomeling die wel een stuk luxer aan doet.
Stamboekkeuring Gelders Paard in Didam 7 juli 2012
Hier staan foto's van een Special d x Ahoy maar ook van een Sir Oldenburg x Ahoy.

Groningers zullen meer bot geven en meer massa maar sommige hengsten voeren ook veel Gelders bloed waardoor ze met bepaalde Gelderse merries goed kunnen matchen.
Wij hebben zelf de Groninger hengst Mats een keer gebruikt bij onze Gelderse zwart bles merrie en Orbaldo II bij een andere merrie.
[paard] op de stamboek keuring van het GrP in Tolbert.
Orbaldo II uit een Allegro x Unicum merrie.

The Beauty of all pearls Motilas
Mats uit een Evert (Senaat) x Edelman merrie.

[paard] stelt zich voor.
Casanova Boy uit een Evert (Senaat x Edelman merrie) en van deze combi hebben we ook een 2 jarige staan.

Echter met deze hengsten zul je wel meer bot en massa krijgen.
Een Groninger hengst die eventueel nog wel voor je merrie zou kunnen is Echt Wel.
Is een van de moderne hengsten binnen de Groninger hengsten stapel die nog aardig wat Gelders bloed voert.
En hij is zwart :j .
Afgelopen zaterdag had deze hengst de veulen kampioen in Groningen.

MariekeA

Re: Welke zwarte hengst voor Ahoy x Heineke? Saron?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:56

Sir Oldenburg geeft heel veel donkerbruine en zwartbruine.
Ik heb er zelf een 3-jarige van, ook uit een Ahoy-merrie en ben daar heel tevreden over. Helaas had ze een ongelukje in de trailer op de keuring, waardoor ze niet goed liep. (Wel stamboek opgenomen KWPN, Gelders Type). Karakter is top: werklustig en nieuwsgierig, maar braaf. Overigens ook zwartbruin uit een zwarte moeder.
Als het veulen echter in het span moet met moeder, dan zou ik niet voor deze hengst gaan. Dit veulen zal namelijk wel veel luxer zijn dan moeders.
Overigens is de hengst alleen met diepvries sperma beschikbaar met max 3 rietjes per dekseizoen, aangezien hij in het buitenland staat.

Persoonlijk zou ik nooit voor een Groninger kiezen. Daar wordt het veulen echt niet luxer van.

Hebben de mensen die Saron grof vinden hem wel eens in het echt gezien??
De hengst heeft meer massa idd dan de hier genoemde rijpaard hengsten, maar dat wil men ook bij de Gelderse. Echter is massa en grof niet het zelfde. En grof is deze hengst echt niet te nomen. En zoals de foto van Osmo laat zien, heeft hij ook geen grove kop.
Ik vind hem zeker wel een optie voor deze merrie, op basis van papier. Haar bouw kan ik zo niet beoordelen.
Mijn Ahoy-merrie is hopelijk ook drachtig van deze hengst.

Special D vind ik persoonlijk niet heel aansprekend. Ken er een heel aantal vervelende paarden van. Er liep wel een hele mooie in Didam op de keuring dit jaar, maar wel heel luxe.

Negro wordt ook wel gebruikt voor de Gelderse. Hoewel ik denk dat dat misschien wat kortbenig wordt allemaal. En een stuk prijziger dan Saron.

En nog even voor de duidelijkheid in herhaling van Janne: Het Gelders paard is onderdeel van het KWPN. Oftewel een Gelderse is een KWPN'er.

Kasparow is een Trakhener volgens mij. Vind ik ook niks aan.