Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie schreef:Niet met deze markt hoor. Elite kwpn merrie's gaan voor 2.500 weg en vorig jaar heeft een grote Duitse HH nog dik 175 jonge (goede!) paarden naar de slacht gebracht, want hij kon ze nergens kwijt. Veulens met goede papieren gaan al voor 750 euro weg. Leuk als het dekgeld 800/900 euro is met alle bij komende kosten van dat jaar. Waar denk je dat de papierloosjes of de net nietjes eindigen?
Luckystory schreef:Die originele kruisingen, met leuke kleurtjes en 'vreemd' bloed hoef je echt niet gratis weg te geven.Geloof mij maar. Er is een hele aparte markt voor. Mensen die niet geven om papieren of sportprestaties, maar die gewoon een leuk en speciaal dier zoeken om plezier mee te maken. Die hoef je inderdaad geen simpele bruine elite-kwpn merrie aan te smeren. Die zullen ze niet hoeven. Maar zo'n leuk kruisingsveulen staan ze voor in de rij hoor. Die vinden veel maat trouwens ook vaak een nadeel (krijg je teveel takken tegen je gezicht in het bos) 1M60 is ruim genoeg.
Donutje schreef:Kom nou toch. Als je op bokt begint over fokken met een niet goedgekeurde hengst of papierloze merrie komen die reacties vanzelf. Ze vraagt advies over een hengstkeuze, niet of ze al dan niet moeten fokken met haar paard. Dat kan ze zelf wel beslissen lijkt mij. De hele discussie over Bacardi is daar ook door ontstaan (en niet door mijn toedoen zoals jij suggereert).
Anoniem schreef:Maar TS wat wil je fokken uit je merrie? Je spreek over springtechnieken en andere sportgerichte dingen. Dus dan ga ik er bijna vanuit dat je een paard voor de sport wil fokken. En dat zou ik dus nóóit doen uit dit paard.
En nu heb je het ineens over speciale kleurtjes en barokke paarden..
Dus wat wil je fokken? Een paard voor de sport (dat zou ik niet eens proberen uit jou pony). Of iets aparts met een leuk kleurtje.
Dat zijn namelijk wel 2 uiterst verschillende dingen.
Sammie schreef:Niet met deze markt hoor. Elite kwpn merrie's gaan voor 2.500 weg en vorig jaar heeft een grote Duitse HH nog dik 175 jonge (goede!) paarden naar de slacht gebracht, want hij kon ze nergens kwijt. Veulens met goede papieren gaan al voor 750 euro weg. Leuk als het dekgeld 800/900 euro is met alle bij komende kosten van dat jaar. Waar denk je dat de papierloosjes of de net nietjes eindigen?
Anoniem schreef:Dus wat wil je fokken? Een paard voor de sport (dat zou ik niet eens proberen uit jou pony). Of iets aparts met een leuk kleurtje.
Dat zijn namelijk wel 2 uiterst verschillende dingen.
Sammy_xxs schreef:Dus omdat jij direct reacties kreeg (en uiteindelijk niet verkocht heb, dus bij voorbaat niet enes weet of er wel een verkoop uit was gekomen) geldt dat voor de hele paardenmarkt? Eén zwaluw maakt nog geen zomer.Dat is inderdaad niet waar hoor, ik heb ook een kruising, met een leuk kleurtje. En toen ik haar op marktplaats had gezet kreeg ik zoveel reacties, binnen 1 dag al!
Dus er is zeker wel animo voor hoor. ( heb haar uit eindelijk niet verkocht andere oplossing gevonden )
Maar goed, het gaat erom dat TS een leuk paardje wilt voor haar zelf. Dus het is niet eens bedoeld voor de verkoop.
Maar ze wilt wel gewoon voor de zekerheid een correct paardje, mocht ze haar paardje onder omstandigheden toch verkopen. Dat het wel makkelijker verkoopt.
Sammie schreef:Dus omdat jij direct reacties kreeg (en uiteindelijk niet verkocht heb, dus bij voorbaat niet enes weet of er wel een verkoop uit was gekomen) geldt dat voor de hele paardenmarkt? Eén zwaluw maakt nog geen zomer.