Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lisch schreef:ja dat snap ik... Maar neem aan dar henri kan vertellen waar hij last van heeft? Knie sprong schouder? Heeft hij fotos of een veearts verklaring?
Donutje schreef:Dus omdat wij met niet goedgekeurde hengsten fokken zijn onze merries ongezond? Beetje kort door de bocht, vind je ook niet?
Cheytjuh schreef:Donutje schreef:Dus omdat wij met niet goedgekeurde hengsten fokken zijn onze merries ongezond? Beetje kort door de bocht, vind je ook niet?
Dat zegt ze niet, iets beter lezen a.u.b.
Meestal is er wel een reden waarom een hengst niet goedgekeurd is, en als iemand zo vaag doet over de reden van niet goedkeuring of niet aanbieden lijkt het een rare zaak ja. Kom met bewijzen, dan zijn er al een stuk minder mensen die zeuren over een hengst
En tuurlijk is het beter om met goedgekeurde hengsten, en 'gezonde' merries te fokken, maarja, het is maar net waar je als fokker voor gaat. Voor het geld, ook al fok je geen gezonde dieren, of voor het geld en de gezonde dieren, of voor de gezonde dieren en het geld is mooi meegenomen, enz.
Ik zou het risico niet willen nemen, bekend te staan om het fokken van en met ongezonde dierenDan betaal ik liever een paar honderd euro meer voor een gezonde, goedgekeurde hengst.
Maargoed, we gaan een beetje offtopic, dit is niet het discussie forum
tanjaatjuhh schreef:Wij fokken betaalbare paarden voor de recreatieve ruiter en wat ik voor mijn veulen vraag wie zeg dat ik dat krijg mensen praten er nog honderden euro's vanaf dat heet handelen. Tis een vraagprijs geen koopprijs.
Donutje schreef:Amen!
NatasjavE schreef:tanjaatjuhh schreef:Wij fokken betaalbare paarden voor de recreatieve ruiter en wat ik voor mijn veulen vraag wie zeg dat ik dat krijg mensen praten er nog honderden euro's vanaf dat heet handelen. Tis een vraagprijs geen koopprijs.
Recreatie paarden fokken met Chin Chin bloed?![]()
Als je recreatie paarden fokt pak je een ander ras of type.
Dan zet je er geen hoog in het bloed staande niet gekeurde hengst op.
Komop zeg. De recreant wil ook een gezond, fijn bewerkbaar paard met een goed karakter.
En er zijn goede, gezonde hengsten met geen eens zo hoog dekgeld.
Maar goed. We krijgen niet te horen wat de blessure van de hengst is? Ben bang dat mensen hen nu voor zichzelf gaan invullen.
Niet genetisch,..tja zou kunnen hoor....maar als je niet weet wat.