Bacardi II VDL

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:06

bericht verwijdert :o

tanjaatjuhh

Re: Bacardi II VDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 20:33

Mensen die bij Bacardi willen dekken kunnen nadat ze hem bekeken hebben bij ons veulentjes bekijken. We hebben 2 van hem momenteel.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:28

tanjaatjuhh schreef:
Mensen die bij Bacardi willen dekken kunnen nadat ze hem bekeken hebben bij ons veulentjes bekijken. We hebben 2 van hem momenteel.

En volgend jaar weer 2 als alles goed gaat :o

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:04

Afbeelding

Nieuwe foto , gister gemaakt.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:34

je hebt het er maar druk mee om deze hengst te promoten zeg!
Volgens mij kan dit beter bij familie banden of bokt markt?
Henri woont hier vlak bij en ken de hengst en zijn paarden staan hier zomers vlak bij..

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 10:03

Haha tis maar wat je promoten vind , als je prive berichten krijgt of je een keer nieuwe foto's wil maken en plaatsen why not

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:03

Ik ben wel benieuwd wat nou precies de schoonheidsfout is..... Krijg meer het idee dat het een 'excuus' is, plus het goedkoop aanbieden van een hengst, en genoeg mensen die genoegen nemen met een 'papierloos' paard, om geld in het laatje te brengen.

Stamboom is prima, maar vind de hengst niets... Snap ook nog steeds niet waarom zoveel mensen ermee dekken, terwijl er zat leuk spul voor weinig op de markt te koop is.... :n

Poeh, ik zie een veulen van hem, dit jaar geboren, voor 1350 euries ?????!!!! Sorry, maar daar kun je een goed veulen met goede stamboom voor halen.... :oo

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/56 ... ind=1&fs=1

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 11:46

Haha dat is mijn veulen , ze is elke euro waard.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:57

dat vind jij ;) nu afwachten of anderen dat ook vinden...
ga je ons nog vertellen wat zijn schoonheidsfoutje - blessure is? :o ik ben erg benieuwd!

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:01

Dat vermoeden had ik al :j . Mooi veulen. Maar als hij inderdaad zoveel wit doorgeeft ben ik achteraf toch wel blij dat ik uiteindelijk toch voor een andere hengst ben gegaan. Ik vind het wel mooi maar niet voor mezelf. Dan zou ik toch voor een echte bonte gaan. Heb getwijfeld tussen de hengst waar ze nu door gedekt is en de hengst van bokker agerrits. Misschien volgende keer een bonte!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:03

Ja dat is ook een mooie hengst zitten er ook aan te denken die voor 1 van onze merries te gebruiken.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:04

lisch schreef:
dat vind jij ;) nu afwachten of anderen dat ook vinden...
ga je ons nog vertellen wat zijn schoonheidsfoutje - blessure is? :o ik ben erg benieuwd!

Jong heeft hij een blessure gehad dat opspeelt als hij in de training komt. Niks genetisch

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:07

ja dat snap ik... Maar neem aan dar henri kan vertellen waar hij last van heeft? Knie sprong schouder? Heeft hij fotos of een veearts verklaring?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:12

lisch schreef:
ja dat snap ik... Maar neem aan dar henri kan vertellen waar hij last van heeft? Knie sprong schouder? Heeft hij fotos of een veearts verklaring?

Kijk, dat bedoel ik dus ook....Ik snap niet waarom deze hengst waardeloos is voor wat dan ook, puur om een schoonheidsfoutje jong opgelopen....Ik neem aan dat de mensen die met hem dekken hier ook naar vragen ? En nemen zij genoegen met een antwoord als : Tja, hij heeft een schoonheidsfoutje ?

Sorry hoor Tanjatjuhhhhh, maar 1350 euro voor een papierloos of papier waardeloos veulen, dan koop ik toch echt liever een veulen met wel een goedgekeurde vader, dus met een papier.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:15

ik deel je gedachten! Ik fok ook met ggk hengsten en gezonde merries..

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:49

Dus omdat wij met niet goedgekeurde hengsten fokken zijn onze merries ongezond? Beetje kort door de bocht, vind je ook niet?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:05

Donutje schreef:
Dus omdat wij met niet goedgekeurde hengsten fokken zijn onze merries ongezond? Beetje kort door de bocht, vind je ook niet?

Dat zegt ze niet, iets beter lezen a.u.b.

Meestal is er wel een reden waarom een hengst niet goedgekeurd is, en als iemand zo vaag doet over de reden van niet goedkeuring of niet aanbieden lijkt het een rare zaak ja. Kom met bewijzen, dan zijn er al een stuk minder mensen die zeuren over een hengst :+

En tuurlijk is het beter om met goedgekeurde hengsten, en 'gezonde' merries te fokken, maarja, het is maar net waar je als fokker voor gaat. Voor het geld, ook al fok je geen gezonde dieren, of voor het geld en de gezonde dieren, of voor de gezonde dieren en het geld is mooi meegenomen, enz.

Ik zou het risico niet willen nemen, bekend te staan om het fokken van en met ongezonde dieren :n Dan betaal ik liever een paar honderd euro meer voor een gezonde, goedgekeurde hengst.

Maargoed, we gaan een beetje offtopic, dit is niet het discussie forum :+

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:48

Natuurlijk is er een reden waarom een hengst niet goedgekeurd is. Ik weet ook niet wat er met Bacardi II is want ik heb dat nooit geinformeerd bij de fokker. Maar je moet ook begrijpen dat er mensen zijn die de financiele middelen niet hebben om met een dure goedgekeurde hengst te fokken of gewoon voor zichzelf een leuk veulen willen fokken. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een twee jarige hengst die in de opfok over de kop is geslagen. Hij is hier van aan het herstellen maar het is niet 100% zeker dat het goed komt. De kans dat hij ooit naar de hengstenkeuring gaat is dus nihil. De fokker van deze hengst was hier goed ziek van, hij en vele anderen hadden hoge verwachtingen van deze hengst. Het is een Gribaldi x Kennedy, dus ook niet de minste. En met zijn twee jaar al een prachtige hengst om te zien, met super bewegingen. Wil dit dan zeggen dat deze hengst minder is of ongezond? Nee, dit is gewoon een typisch geval van heel veel pech hebben. Ik wil graag een veulentje bij mijn merrie fokken, puur voor eigen gebruik. Mocht het een hengst worden, dan laat ik hem toch castereren dus dan zal het mij een zorg zijn of het een A register of een B register is. Mocht het een merrie worden dan heb ik straks gewoon een heel leuk paardje met een afstamming waar menigeen alleen maar van kan dromen, voor relatief weinig geld. Ik wil dus eigenlijk alleen maar zeggen dat jouw dure veulen straks ook een ongelukje kan krijgen en dan is hij net zoveel of misschien nog wel minder waard dan mijn veulen met een B-register papier.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 19:25

Cheytjuh schreef:
Donutje schreef:

Dat zegt ze niet, iets beter lezen a.u.b.

Meestal is er wel een reden waarom een hengst niet goedgekeurd is, en als iemand zo vaag doet over de reden van niet goedkeuring of niet aanbieden lijkt het een rare zaak ja. Kom met bewijzen, dan zijn er al een stuk minder mensen die zeuren over een hengst :+

En tuurlijk is het beter om met goedgekeurde hengsten, en 'gezonde' merries te fokken, maarja, het is maar net waar je als fokker voor gaat. Voor het geld, ook al fok je geen gezonde dieren, of voor het geld en de gezonde dieren, of voor de gezonde dieren en het geld is mooi meegenomen, enz.

Ik zou het risico niet willen nemen, bekend te staan om het fokken van en met ongezonde dieren :n Dan betaal ik liever een paar honderd euro meer voor een gezonde, goedgekeurde hengst.

Maargoed, we gaan een beetje offtopic, dit is niet het discussie forum :+

Onze merries zijn gezond , en voor het geld? Kom op zeg. Wij hebben gewoon een veehouderij bedrijf en paarden voor de recreatie die alle in goede gezonde conditie zijn. Af en toe een veulentje fokken vinden we gewoon leuk en ja we fokken ook met goedgekeurde hengsten heb nog een 2 jarige Micheal lopen. Deze hengst is niet naar de keuring gegaan aangezien hij zich niet kan bewijzen in de sport. Zo maakt hij geen kans.

En zijn nakomelingen die zijn prima. En kraak mijn veulen niet zo af. Daar is dit topic niet voor. Dit topic is voor mensen die wel interesse in hem hebben en niet in de mensen die zo nodig hun 'ei' kwijt moeten.

Als het erfelijk was hadden we nooit met hem gefokt.

Wij fokken betaalbare paarden voor de recreatieve ruiter en wat ik voor mijn veulen vraag wie zeg dat ik dat krijg mensen praten er nog honderden euro's vanaf dat heet handelen. Tis een vraagprijs geen koopprijs.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:40

Amen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:54

tanjaatjuhh schreef:
Wij fokken betaalbare paarden voor de recreatieve ruiter en wat ik voor mijn veulen vraag wie zeg dat ik dat krijg mensen praten er nog honderden euro's vanaf dat heet handelen. Tis een vraagprijs geen koopprijs.

Recreatie paarden fokken met Chin Chin bloed? :wow:

Als je recreatie paarden fokt pak je een ander ras of type.
Dan zet je er geen hoog in het bloed staande niet gekeurde hengst op.

Komop zeg. De recreant wil ook een gezond, fijn bewerkbaar paard met een goed karakter.
En er zijn goede, gezonde hengsten met geen eens zo hoog dekgeld.

Maar goed. We krijgen niet te horen wat de blessure van de hengst is? Ben bang dat mensen hen nu voor zichzelf gaan invullen.
Niet genetisch,..tja zou kunnen hoor....maar als je niet weet wat.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:58

En dan te bedenken dat ik hiervoor een hele mooie Gelderse ruin had waar ik puur recreatief mee reed. Ga me bijna schamen. 8)7
Laatst bijgewerkt door Donutje op 03-06-12 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 23:17

Donutje schreef:
Amen!

Dank u met jou valt ten minste te praten.

En naar natasja wat maakt het uit wat hem mankeert niks genetisch , niks doorfokbaar , klaar? En Chin Chin wat maakt het uit hengst is zeer kalm , nakomelingen zeer kalm goed mee te werken , goed gebouwd. Niet veel op de nakomelingen aan te merken. Anders had ik hem na 3 jaar niet weer gebruikt dan rij ik liever een stukje verder en betaal ik zelfs meer als het moet. Ben gewoon gecharmeerd van Bacardi en van zijn nakomelingen. Niks mis mee heb zat nakomelingen van hem gezien. Snap niet hoe je zo kunt oordelen over een hengst die je niet kent of gezien hebt.

Onze welsh c hengst ook geen papier omdat hij bont is dekt ook ( of moet ik me nu schamen ) en zijn veulens presteren ook. Wat voor garantie heb je bij een goedgekeurde hengst ook niks. We hadden een veulen van een dure hengst ( ik noem geen namen ) die was misvormt en van de hengstenhouder moest je je mondje maar dichthouden want aan de hengst zou het niet kunnen liggen. Daag veulen.. ingeslapen en vernietigd. Van goedgekeurde hengsten wordt niet alles van de nakomelingen verteld maar daar zitten ook hele rotte appels tussen.

Wij hebben merries staan met goed papier + exterieur en daar wordt gewoon recreatief op gereden en krijgen elk of om het jaar een kleintje en de mensen zijn er tevreden mee of er nou papier bij zit of niet. Zon 3 jaar geleden een Oldenburger x Fries veulen verkocht krijg je dan later van te horen dat er als 3 jarige meisjes van 6 op rijden ( 1 van de vele voorbeelden ).

Ja dat doet mij goed ja en blijf ik ook zeker mee door gaan.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:22

NatasjavE schreef:
tanjaatjuhh schreef:

Recreatie paarden fokken met Chin Chin bloed? :wow:

Als je recreatie paarden fokt pak je een ander ras of type.
Dan zet je er geen hoog in het bloed staande niet gekeurde hengst op.

Komop zeg. De recreant wil ook een gezond, fijn bewerkbaar paard met een goed karakter.
En er zijn goede, gezonde hengsten met geen eens zo hoog dekgeld.

Maar goed. We krijgen niet te horen wat de blessure van de hengst is? Ben bang dat mensen hen nu voor zichzelf gaan invullen.
Niet genetisch,..tja zou kunnen hoor....maar als je niet weet wat.

Dus in principe zeg je, dat als we goedkopere paarden fokken/verkopen da geen goeie gezonde fijn bewerkbare paarden met goed karakter zijn?
Puur alleen omdat de hengst geen papieren heeft?
En de recreant mag zo te lezen ook geen paard met bloed en super voor ouders?
Die zijn alleen voor de wedstrijd ruiters?

Ik kan me herinneren dat er een paar paarden geweldig goed in de sport liepen zonder een papier of voorouder geschiedenis van te kennen.
Zegt vrij weinig denk ik.

De "ongelukjes in de wei" paarden zijn vaak ook geweldig te rijden dieren vaak uit kruizingen waar van je het nooit in je hoofd zou halen te proberen :)

Ik vind je mening nogal kort door de bocht.
Mensen weten toch wat ze kopen/verkopen, de keuzes zijn gemaakt naar hun eigen mening/inzicht, en daar zou je respect voor moeten hebben en zelf doen wat jij juist acht :)

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:40

Tanja, je hoeft je absoluut niet te schamen voor je welsh. Sterker nog, als hij formaat paard was geweest had ik morgen bij je op de stoep gestaan. Ik vind hem prachtig. En dat bonte veulentje :wow: