Welke hengst voor merrie QUINAR x CONTENDER

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:55

Ik kan het filmpje zien :j
Je topic trok mijn aandacht door haar afstamming, zie mijn onderschrift :D

betadine

Re: Welke hengst voor merrie QUINAR x CONTENDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:05

Heel knappe merrie.
Zou in ieder geval een hengst nemen die al bekend is, want met zo een leuke merrie zou ik ook niet naar het dekgeld kijken.
Door haar afstamming en bouw ook eerder een iets fijnere en compactere hengst. Ik dacht eigenlijk aan iets in de stijl van Cassini. Cassini I zelf is niet meer beschikbaar, maar er lopen al tal van leuke zonen van hem of Cassini II. Geen klassiek model, maar een ietwat edeler hengst gebruiken. Zal eens kijken voor wat hengsten.
Grtjs

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:13

Hey Betadine,

ik volg je mening en zou graag een iets fijnere en compactere hengst zoeken en inderdaad een bekende hengst.
Wij kijken dus zeker niet naar het dekgeld, want ik laat deze merrie nu wegens omstandigheden een jaar uit te sport, dus is dit het moment om met haar te kweken.
Ik ben helemaal gek van Cassini, en zou er eventueel wel nog aan geraken via de fokker waar mijn paarden gestalt zijn ( hij verwacht dit jaar weer een veulen van de echte Cassini 1 dankzij zijn contacten in Duitsland)
Ik kijk er al naar uit om te zien welke hengsten je nog zoal voorstelt.

Alvast bedankt

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:15

ovidius? Geeft wat meer bloed, veel vermogen en ruggebruik door!

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:17

Betadine
In mijn vorig bericht ben ik gemist, vorig jaar had hij een veulen van Cassini. Dit jaar zit er een Carthago bij, dus weet niet zeker of er nog aan geraakt kan worden..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:19

nou ja cassini I vind ik nu niet een iets fijnere en compactere hengst ... :+ .. het heeft lang heel hot geweest maar dat is nu toch een beetje voorbij
Cassini II is veel bloederiger en er komen imo veel betere springpaarden van met veel meer reflexen maar helaas alleen nog diepvries en heel moeilijk te verkrijgen ..ja naar Holstein of naar frankrijk met je merrie !!

ik vind persoonlijk dat je merrie genoeg bloed vertoont en dat je zeler niet "fijner " moet gaan ..ze zou mischien iets meer uit zichzelf naar de sprong mogen trekken ipv dat ze ernaar toe moeten trekken ..maar ze heeft kwaliteit genoeg ..
met Stakkato bvb zou je dat hout willen vreten er wel kunnen inbrengen ..

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:23

Hey Besita,
ja dat komt ze net tekort , dat zelf naar de sprong trekken..
Stakkato is ook een zeer fijne hengst die op mijn lijstje staat.
Zou hij ook wat compacter fokken?
Want dat mis ik toch wel met mijn merrie

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:36

Ik zou inderdaad ook zorgen dat je voldoende paard over gast houden. Echt lang vind ik haar niet dus zou niet speciaal compacter gaan fokken. Als je nu Ustinov/Numero uno gebruikt ga je waarschijnlijk een paard met een goed front en een gemakkelijke galop krijgen waardoor ie vanzelf gemakkelijker bij elkaar te rijden is. Ik zou gaan voor een scherpe hengst die een goed sterk exterieur geeft :).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:38

ja in de meeste gevallen wel maar je weet natuurlijk nooit hoe je merrie fokt ..dus het blijft een beetje gissen :j
Q lijn ( quidam ) matcht heel goed met L bloed ( Landgraf -Libero h )
en ik zie dat je een meisje bent .. dus ik blijf bij:
Quick star
Libero bloed ( Ustinov -Numero uno )
Stakkato of zoon ( Scendix bvb )
of eventueel ook een hengst die wat Heartbreaker bloed voert : Toulon bvb

IrisVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:36

Het is te zien!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:06

IrisVal schreef:
Het is te zien!

:?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:41

Toulon besita?
Die fokt toch vooral van die grote lompe duvels?

En Numero Uno... wordt zoveel aangeraden, imo een van de modehengsten van het moment.

Wat betreft Stakato-bloed volg ik zeker.

Scendix mss een idee?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:18

s0173957 schreef:
Toulon besita?
Die fokt toch vooral van die grote lompe duvels?

En Numero Uno... wordt zoveel aangeraden, imo een van de modehengsten van het moment...

ja en ?? ze heeft een beste merrie waarom zou dat dan niet mogen .. liever een goede Numero uno fokken dan een slechte minder populaire , toch ?
je fokt met Uno gewoon een goed patent springpaard en dat wil ze toch :j

Toulon grote lompe duvels :?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:01

besita schreef:
nou ja cassini I vind ik nu niet een iets fijnere en compactere hengst ... :+ .. het heeft lang heel hot geweest maar dat is nu toch een beetje voorbij
.

Hoezo voorbij, een hengst die in de top 10 springverervers staat is echt niet voorbij. Minder hot jazeker, omdat er amper nog sperma van te verkrijgen is. Heb enkele nakomelingen van hem gezien en het zijn echte klasse paarden met een edel voorkomen. Ik kijk ook naar de merrie van TS en haar afstamming. Ik zou daar echt geen zware klassieke holsteiner opzetten en al zeker geen lelijke SF. Ik vind Quick Star op zich een heel goede hengst met top kwaliteiten, maar ik ben bang dat de combinatie een overbouwd paard gaat geven, wat het risico is met de genen die haar merrie draagt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:25

nee hoor gewoon veeeel minder cassini 's die mee kunnen in de huidige technische parcoursen van heden , daar heeft het sperma niks mee te maken ..je moet echt een merrie met heeeeeel veel bloed onder Cassini I zetten en TS zegt net dat zijn merrie dat niet heeft en dat juist wil verbeteren dan zou ik never Cassini I aanraden
ten tweede raad ik nergens een een zware klassieke holsteiner aan :? dat doe jij met Cassini ;)
Quick star kan dan misschien een lelijke SF zijn hij geeft wel door wat TS vraagt in haar begin post en daar gaat het om , niet wat wij leuk of mooi vinden ..kijk maar naar Big Star , Vleut ,Orient express ,Love Affair en Quick study ..topspringpaarden maar bovendien met een topinstelling waar amzones zo mee wegrijden in dikkere parcoursen

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:52

Acorado heeft bij mijn merrie uitstraling, voorzichtigheid, een enorme wil om te springen en karakter toegevoegd, ook is "veulen" (6jaar nu) compacter dan moeder en heeft ze een veel betere galop.
Hij is al even dood, maar er zijn wel leuke zonen :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:08

Besita kijk naar de bouw van het paard. Casini mag dan wel klassieke afstamming hebben, zijn nafok is rijtypisch en totaal niet klassiek. Ik heb er al meerdere veulens van gezien en echt nog geen enkel klassiek model. Ik dacht trouwens niet meteen aan cassini i zelf, omdat die zo moeilijk te verkrijgen is.
Berlin vind ik bvb ook eentje om over na te denken.

jessje: Acorado vind ik ook wel iets, maar is hij nog te verkrijgen ?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:18

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:30

oeps dubbel

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:00

betadine schreef:
Besita kijk naar de bouw van het paard. Casini mag dan wel klassieke afstamming hebben, zijn nafok is rijtypisch en totaal niet klassiek. Ik heb er al meerdere veulens van gezien en echt nog geen enkel klassiek model. Ik dacht trouwens niet meteen aan cassini i zelf, omdat die zo moeilijk te verkrijgen is.
Berlin vind ik bvb ook eentje om over na te denken.

het gaat erom wat TS wil verbeteren en dan denk ik helemaal niet aan Cassini of zijn zoon Berlin :n
en tuurlijk lopen er hier en daar ( maar zelden ) een keer een toffe bloederige rijtypische Cassini maar het grotendeel zijn gewoon slagschepen of "reitelephanten " zoals de duitsers ze zelf noemen :=

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:45

Ben je nu echt een hengst als Cassini i aan het vergelijken met "slagschepen of reitelephanten" ? |(
Wij hebben kennelijk niet dezelfde nakomelingen gezien. Ik heb enkele modellen gezien op wedstrijd, maar die waren echter meer in de aard van deze
http://www.stallionmatch.com/dekhengst/519+1.jpg echte prestatie beestjes met voorzichtigheid, veel techniek en genoeg bloed.

Zag net dat op de eerste pagina eilander aan Indoctro dacht: die zou ik ook wel aandurven op jouw merrie TS, Air Jordan die ik hierboven zette zou denk ik ook echt niet misstaan

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:30

ik niet hoor , de duutsers zelf .. ;)
wat je laat zien is een blote 2.5 jr hengst ( wel een leuke ) maar helaas zijn er zo maar weinig en van de andere soort heel veel
bovendien heeft het weinig zin om erover te discuteren voor de buitenlandse fokker is ie toch amper te verkrijgen
maar goed je wil gewoon niet snappen dat Topicstarter vraagt om :

*Vermogen over maar mag net iets voorzichtiger zijn
*Maar ik zou graag eens iets pittigere hengst hebben aangezien mijn merrie echt rustig is.
*Ik wil graag haar karakter behouden, maar mag een iets heviger en mischien zelf kleiner paardje worden
*ze wat moeilijker samen te rijden is aangezien
ze een enorme lange rug heeft dus dat ze compacte is goed.
*dat komt ze net tekort , dat zelf naar de sprong trekken..

Cassini of zonen komen dan imo echt niet in aanmerking ..

TS misschien moet je een paar foto's vd je Corlandje hier plaasten , ik denk dat dat helemaal het type is wat je wil fokken om zelf mee aan de slag te gaan ..en ik geef je geen ongelijk ..ruig knolletje is dat !! <3

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 13:30

Ik heb net met de fokker van mij merrie gebeld.
zijn top 3;

* Cassini 1
* Toulon
* Cardento

Numero uno vind hij ook top maar hij heeft wat zijn twijfels dat we dan echt een "poppemieke" zouden fokken, een te fijn paard aangezien de mijne al enorm fijn is.
Hij zegt dat ik zeker niet groter mag fokken, maar wel met meer volume.

Wat vinden jullie ervan?

PS. Besita; ik zal direct wat foto's van mijn Corlandje hier plaatsen. Super beestje, maar daar mis ik dus wel de grote en zeker het volume ( is maar 1m62) is om te rijden wel zeker meer mijn ding aangezien ze veel compacter is..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:32

Ja dat weet ik wel dat dat een jonge hengst is, maar het type bedoel ik.
Ze heeft een hele leuke merrie en zou echt schrik hebben van het exterieur met de hengsten die jij noemt. Ze zoekt voorzichtigheid en wat meer bloed, maar ook een fijner paard en wat meer compact, dan snap ik niet dat je quick star noemt. Mischien wel die Stekato nakomelingen die je noemde, want stekato staat wel bekend voor dat hij veredelijkt. Zou ook niet pressé hengsten zoeken met bloed, want als je kijkt naar de hengsten van ts haar merrie, die zijn in het holsteiner binnengebracht voor het bloed en dat kan wel een generatie overslaan dus nog meer sf zou ik echt afraden net door het exterieur.
Laatst bijgewerkt door betadine op 08-03-12 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:37

VDS schreef:
Ik heb net met de fokker van mij merrie gebeld.
zijn top 3;

* Cassini 1
* Toulon
* Cardento

Numero uno vind hij ook top maar hij heeft wat zijn twijfels dat we dan echt een "poppemieke" zouden fokken, een te fijn paard aangezien de mijne al enorm fijn is.
Hij zegt dat ik zeker niet groter mag fokken, maar wel met meer volume.

Wat vinden jullie ervan?

PS. Besita; ik zal direct wat foto's van mijn Corlandje hier plaatsen. Super beestje, maar daar mis ik dus wel de grote en zeker het volume ( is maar 1m62) is om te rijden wel zeker meer mijn ding aangezien ze veel compacter is..

Cardento is een van mijn favorieten. Hij geeft ook zijn mooie gangen door en dat is wel mooi meegenomen echt een wereldpaardje die Cardento. Van Cassini I zelf zou het me echt verwonderen dat je aan sperma geraakt, maar hij heeft genoeg nakomelingen die top-presteren en goed fokken.

Wat vind je zelf van Air Jordan ?