Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
wittepit schreef:Vind Rico wat aan de zware kant voor je merrie, maar dat is mijn smaak
wittepit schreef:Ik ben niet vies van een wat klassieker type hoor, maar ik mis wat langgelijndheid zo op de standfoto, en vind z'n hoofd wat grof. En dat zijn vaak wel de aandachtspunten bij appies. Gezien de afstamming zou je merrie beweging genoeg moeten kunnen bewegen, ik weet niet of een Ramiro-nakomeling dat gaat verankeren.
Oscar, of liever nog zijn zoon Uphill? http://www.pretendenthoeve.com/paginasned/uphill.html
Oscar geeft brave nakomelingen dacht ik. Uphill bewegers zoals zijn naam doet vermoeden wordt gezegd.
Yamcha schreef:Westenwind vind ik ook leuk voor deze merrie.
wittepit schreef:Charmeur brengt wel veel positiefs mee, maar zou dat niet een beetje té populair (1250 euro...) zijn voor op een appie? Weet de draagkracht van de eigenaresse niet maar er is genoeg leuks voor de helft beschikbaar tenslotte.
DendroFleur schreef:Mijn theorie is niet bewezen en wordt ook tegengesproken. Alleen is het tot nu toe bij mij goed gegaan om een voskleur te paren aan mijn schimmelappaloosa. Dus als ik de keus heb ga ik voor vos bij Juul. Juntos heeft trouwens ook een goed gekleurd veulen gekregen uit een vosmerrie. Maar theoretisch schijnt het onzin te zijn of iig niet te bewijzen.
Snap de opmerking van Wittepit wel. Je betaald bij een duurdere hengst toch voor de naam. Sperma is namelijk net zo duur als van een shetlandhengst. Dan moet er wel een goede reden zijn om een hele dure te kiezen. En als je toch binnen het KWPN/NRPS kijkt, is er volop keuze. Dat maakt het ook wel weer lastiger. Als het veulen voor de verkoop zou zijn dan kan het wel interessant zijn omdat mensen een Jazz kopen en daarbij niet naar de moederlijn kijken.
Ben wel benieuwd wat de keuze uiteindelijk wordt.