Bedankt voor de tips maar deze adviezen leiden niet waar ik naar opzoek ben. Op deze manier advies vragen is in mijn ogen toch niet de oplossing, ik heb hier iets van geleerd. Groetjes!
tamoreliefje
Geplaatst: 07-03-12 12:01
Hey,
Wat leuk dat je een veulentje gaat fokken . Maar inderdaad een geschikte hengst vinden voor deze merrielijn is niet gemakkelijk.
Charmeur zou idd mooi zijn, maar dan zit je weer met het Jazz bloed en florencio bloed en ik weet niet of dat zo goed past uiteindelijk. Zeker wat betreft het achterbeen. Tango zelfde verhaal. Het Jazz bloed is gewoon te riskant op deze lijn. Hoewel Contango een goede aanvulling zou zijn. Rousseau leek mij ook goed idee. Enkel kans op klein paardje is groot en ook dit is te riskant zeker omdat je niet weet hoe ze zal doorfokken. Misschien fokt Aimee vergrotend door zoals grootmoeder Aimee, maar dat zal je pas weten als het veulentje er is natuurlijk. En aangezien moeders zo verkleinend fokt zou ik het risico niet nemen.
Iets met Gribaldi bloed lijkt mij te riskant wegens teveel kans op vierkant model.
Ik zou ook eerder iets kiezen richting Donnerhal en Ferro bloed. Omdat er uit deze stam toch bewezen is dat deze hengsten goed op de merrielijn passen. Denk maar aan Lucky Donner ( v. Donnerhall ) die zelf ZZ-zwaar liep. En aan Vendengo (v. Negro) Z2. Negro ook niet want die fokt verkleinend maar deze Ferro zoon zou wel het beste passen kwa bewegingen op deze merrie denk ik.
Wat dacht je van Don Schufro (v. Donnerhal x Pike Bube) ? Dat zou volgens mij een goede Match kunnen opleveren.
Allesinds veel succes met de hengstenkeuze en ik ben al benieuwd wat het wordt
petraaken