Heb zelf gewerkt bij stal waar londentimes stond, absoluut geen schatje

Overigens trento's heb ik niet zoveel goede ervaring mee.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
colette_007 schreef:Gelderse idd
Leatherdale lijntje zitten vaak nog steekjes los
Idem met samber
Of: duitse dressuur lijn alles met een r (rosencavalier etc) brave makkelijk te rijden
Ferro vaak brave allrounders
Landjonker mooi lijntje hebben er 2 2j hengsten van ervaren hengstenhouder had nog nooit zulke rustige jongehengst op stal gehad en die we zelf nog hebben ook 2j ook echte goedzak.
Tja voor de rest moeders zijn minstens net zo belangrijk
Bloed dat je "moet" vermijden mbt karakter amor (animo en armstrong) owja en jazz
Daar is het algemeen bekend van.
Tushinski heb ik zelf meegemaakt vind ik dolle bok maja hij schijnt het niet altijd door te fokken.
Het verschilt echt per paard/bloedlijn/opvoeding
Women2 schreef:Ik heb afgelopen jaren een heleboel Burggraven onder zadel gehad en stuk voor stuk heel makkelijk en braaf. Een was wat 'lastiger' was een Burggraaf x Hattrick x Kaiserstern xx. Die wilde nog wel eens eigenwijs doen, maar kon de wereld springen en werkte altijd voor je!
Verder zijn Duitse R paarden vaak braaf, de Gelderse hengst Koss, de KWPN hengt Romanov (ook al zijn die nog heel jong, maar lijkt goed)
DiamondHorse schreef:Women2 schreef:Ik heb afgelopen jaren een heleboel Burggraven onder zadel gehad en stuk voor stuk heel makkelijk en braaf. Een was wat 'lastiger' was een Burggraaf x Hattrick x Kaiserstern xx. Die wilde nog wel eens eigenwijs doen, maar kon de wereld springen en werkte altijd voor je!
Verder zijn Duitse R paarden vaak braaf, de Gelderse hengst Koss, de KWPN hengt Romanov (ook al zijn die nog heel jong, maar lijkt goed)
De hengst Koss is nou juist net een Gelderse hengst die nou niet omschreven kan worden als makkelijk en braaf
Dees schreef:NatasjavE schreef:En dat jij een hekel aan Gelders hebt weten we nu wel echt wel.
Hoe kom je bij die onzin?
Ik heb geen hekel aan Gelderse paarden. Sterker nog, in hun soort zijn ze helemaal prima.
Ik vind ze kwa beweging niet mee kunnen komen met sportpaarden, maar dat is wel hééééél wat anders dan 'een hekel hebben aan~'.
En nee, ik vind ze zeker niet braaf
PalermoZ schreef:Flemming is inderdaad vaak braaf! Als er naturel in het lijntje zit zijn het vaak ook fijne paarden. Mees weg blijven van alles waar animo in of nabij zit!
Dees schreef:NatasjavE schreef:Ahoy, Alexandro, Laurentz, Vitens, Rubus, Sirius, Wilson, Rubus B, Danser, Parcival en alle Gelderse hengsten die ik vergeten ben.
Met name Ahoy, Rubus en Wilson staan echt heel goed bekend op dit punt
Gelders is de allround fokrichting van het KWPN. Ze kunnen dus en springen en dressuren.
Roze bril zekers?
Zo braaf zijn die Geldersen helemaal niet.
Cryssie schreef:Dees schreef:Hoe kom je bij die onzin?
Ik heb geen hekel aan Gelderse paarden. Sterker nog, in hun soort zijn ze helemaal prima.
Ik vind ze kwa beweging niet mee kunnen komen met sportpaarden, maar dat is wel hééééél wat anders dan 'een hekel hebben aan~'.
En nee, ik vind ze zeker niet braaf
NatasjavE, dat jij nou helemaal gek bent op Gelders wilt nog niet zeggen, dat andere dat ook meteen moeten zijn.
Cheytjuh schreef:Alle geldersen die ze opnoemt hebben zat nakomelingen die braaf zijn , en dan ook echt braaf..
Ik denk alleen dat deze discussie niet zozeer gaat om of Geldersen braaf zijn, maar wat nou eigenlijk voor iedereen een braaf paard is.
Topic gaat een beetje offtopic nu, heeft TS al meer informatie gegeven ?