Hengst voor mijn ster sport (dres) merrie (WellbornxCasimir)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Hengst voor mijn ster sport (dres) merrie (WellbornxCasimir)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:01

Ik wil inderdaad geen hengst die een nog kortere rug/hals geeft omdat dat inderdaad niet ten goede komt aan de souplesse.

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:46

Mischien kun je Santano eens overwegen?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:52

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 21:41

Ik zal Rubiquil in gedachten houden. Maar ik heb enkele nakomelingen van hem gezien die niet zo'n goede stap hadden en ondanks dat dat een van de sterke punten van mijn merrie is, wil ik daar ook liever niet op inleveren.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 21:45

Hoe deken jullie over de combinatie Don Schufro met mijn merrie?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:02

Dat zou best wel eens goed kunnen passen,Donnerhall bloed geeft over het algemeen mooie langelijnde paarden en de hengst zelf beschikt ook over genoeg souplesse.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 10:48

Op mijn lijstje staan nu, Sir Fashion, Sir Donnerhall, Don Schufro, DeNiro, Der Designer en Voice. Ben benieuwd welke van deze hengsten jullie het beste bij mijn merrie vinden passen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:51

Ipv Der Desinger zou ik dan nar z'n oudere, volle broer, Danone I kijken. Imo een betere hengst.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 12:51

Dankjewel. Ik zal eens kijken naar Danone I.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:37

Don Schufro vindt ik veruit de beste van je lijstje,beste hengst en een bewezen hengst ook niet onbelangrijk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:13

Merrie is iets kort in het schoft en heeft een tikkie onderhals.
Wellborn is mooi bloed, ik zou hiermee gaan fokken richting springen met de nadruk op beweging.

Echte dressuurhengsten met een pittig tarief, (Don Schufro) zou ik laten staan, onnodig duur met geen enkele garantie op goed resultaat omdat de fokrichting ver af staat van het type van deze merrie.

Ik geloof dat ik richting Warrant, of misschien nog liever Durrant zou kijken. Hengsten in de KWPN springrichting, maar ook met bloed waar de KWPN dressuurrichting groter mee is geworden. (Nimmerdor, Voltaire, Zeus, Cor de la Bruyere). De draf zal er waarschijnlijk niet veel mee verbeteren maar je fokt zo wel een interessant sportpaard.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 13:30

Interessant idee Dees en voor de toekomst zal ik het zeker in gedachten houden. Deze keer wil ik echter een toekomstig dressuurpaard voor mezelf fokken, dus wil ik toch wel graag een echte dressuurhengst, maar mocht je daarvoor nog goede ideeën hebben dan hoor ik deze graag. Voor de toekomst vind ik het zeker interessant om een keer een springgefokt veulen bij mijn merrie te fokken, dan denk ik zelf aan de combinatie met numero uno.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:45

Welke hengst van de jonge jaargang van het KWPN zouden jullie bij mijn merrie vinden passen?

tanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:22

Ik denk dat je met Sir Donnerhall zeker goed zit,hij geeft lengte en beweging door.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:42

Ik had het KWN om fokadvies gevraagd en zij noemden de volgende hengsten:

Dream Boy
Don Tango
Chippendale
Charmeur
Negro
Valdez

Zelf vind ik Don Tango ontzettend mooi gefokt maar die C voor zijn spronggewricht maakt dat ik niet voor hem kies. Wat vinden jullie van de andere hengsten in combinatie met mijn merrie.

tanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:59

Heb nu een Inspekteur merrie drachtig van Charmeur,ze is over 16 dagen uitgeteld en zal je dan laten weten hoe het veulen is geworden.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 14:42

Ik heb uiteindelijk mijn merrie, op advies van een gerenommeerd fokker die mijn merrie zeer goed kent, laten dekken door Negro. Helaas heeft het naar vier keer nog niet gepakt. Woensdag hoor ik of het de vijfde keer wel gelukt is. Mocht het weer niet gelukt zijn, overweeg ik om een andere hengst te proberen. Het moet dan wel gaan om een hengst die aangeboden wordt bij Van Olst, want anders gaan de kosten wel erg uit de hand lopen.

Heeft het überhaupt zin om een andere hengst te proberen? En welke hengst zou het beste passen?
Ik heb nu in mijn hoofd Chippendale of Everdale, wat denken jullie?

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:53

Negro zou ik liever verder weg zien, aangezien je om souplesse vraagt en een modern type wil. Negro geeft nogal eens kortbenig. Chippendale heeft een mindere stap als Everdale, en die vind ik qua type ook net wat chiquer dus daar zou ik dan voor gaan. Als je de hengsten vergelijkt als 3 jarige, heeft Everdale niet minder draf als Chippendale....ik zie ook zeker dat hij achter goed aan gaat treden, zeker als hij sterker wordt. Apache had je merrie zeker niet misstaan, en als je met Jazz een fijne hebt had Apache ook zeker gekund. Hij heeft vooral last van hengst zijn, is niet zozeer heet zegt Emmelie....