Hengst met mooi front voor Negro x Cabochon merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tjuppie

Re: Hengst met mooi front voor Negro x Cabochon merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:44

Apache heb ik ook al aan zitten denken, zeker als je meer bloed wilt. Maar het hangt van jou af, in hoeverre je dat hele brave karakter wilt behouden. Want van Apache is de kans groot dattie heter wordt. Ik weet niet hoeveel front hij geeft.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:56

Denk dat lengte je heel erg zal meevallen met Apache. Veel zwaarder maakt hij het front niet(eerder lichter), wel verticaler en meer 'welving'. Tevens lichtvoetige en opwaartse bewegingen. Zou opzich wel een sjiek ding worden denk ik! Want je Johnson vind ik een behoorlijke bonk terwijl Johnson niet echt een hele zware hengst is ofzo.

Bon Bravour zit ik persoonlijk een beetje met de galop aangezien je aangeeft dat een goede galop zeer belangrijk is.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:59

Ben ik het mee eens :) Als het mijn merrie was, had ik voor een hengst als Apache gekozen, krijg je echt een sjieker paard van. En de Johnson vind ik ook een behoorlijk zwaar type, terwijl hij dat lang niet altijd geeft.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:03

Klopt, Frum is in alles heel compact en inderdaad zwaar. Op zijn middenhand na (ronde ribben) is daar nu overigens niets meer van over. :7

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:01

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:10

even snel een reactie van mij
LL vind ik niet zo gek, fijne galoppade, en inderdaad icm Negro schijnen er veel fijne paarden van te komen
Charmeur vind ik echt geweldig, maar vraag me af met die enorme schwung en met Florencio erachter in hoeverre dat hij op den duur klein/gesloten te rijden is?
Maestronakomelingen ken ik niet goed, chiquer type zal je vast niet krijgen, maar met een fijn karakter, front en galoppade heb je al heel wat punten gescoord. Als je toch wel iets luxer wilt zou ik niet voor hem kiezen.
Olivi is een goed paard, denk wel dat je dan een behoorlijk rond paard blijft houden en karakter is niet al te simpel
Uphil mist voor mij uitstraling, charme, lichtvoetigheid, al waren er behoorlijk wat merries van hem in de ibop top tien van 2011
Apache is fantastisch, zou heel mooi kunnen passen, chique, uitstraling, beweging. Zal wel ook enorm veel dekken dit jaar vermoed ik. Karakter en type zal hij toch een stuk meer bloed gaan doorvererven dan een Johnson denk ik
DiamondHorse heeft een Apache x Koss x Cabochon in haar profiel
wat vind jijzelf van Desperado?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:23

Apache lijkt mij op dit moment nog de beste keuze. Ben niet bang voor het karakter. Wordt wel super veel gebruikt, maar ik hoef geen exclusief paard te fokken voor mijzelf. Volgens mij heb ik de Apache van Diamondhorse wel eens op de foto voorbij zien komen. Die Koss merrie is wel van een ander kaliber dan mijn merrie. :Y)

LL past inderdaad heel mooi op Negro bloed, maar geniet niet mijn voorkeur.

Desperado lijkt me in eerste instantie niet gek, maar ik moet me eerst wat meer in hem verdiepen. Heb nauwelijks beeldmateriaal van hem gezien of info over hem gelezen.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:32

Ik vond je overweging van Westenwind nog niet zo gek gezien de punten die je graag wil veranderen. Je kunt ook nog eens speuren naar een andere hengst met Flemmingh bloed?

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:37

zeker de hengst zelf ook in het echt bekijken,
grappig is dat, geen voorkeur voor LL, zou in theorie heel mooi passen, maar je moet altijd je gevoel / idee volgen. Een hengst moet zeker je eigen 'smaak' zijn
Tango geeft bijvoorbeeld front, ontzettend mooi gefokt, succesvol grand prix, maar is weer een heel ander type dan Apache

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:39

Tango fokt - itt dan je denkt - heel degelijk en matcht het beste met bloederige merries.
Persoonlijk vind ik Westenwind veel te zwaar/degelijk/ouderwets. Flemmingh, Negro, Cabochon... Neh, er zijn veel mooiere opties voor deze merrie vind ik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:43

Tango durf ik niet met mijn merrie, inderdaad door het degelijke.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:47

snap ik
Ik vind Westenwind ook wat te gewoontjes.
gooi ik er nog ééntje bij:
United
krijg je geen bijzonder mooi hoofd, hij strooit wel wat m.b.t. type, maar kan ze heel fijn in balans bewegend en goed galopperend geven.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:49

United kan volgens mij ook op een aantal punten goed verbeteren op mijn merrie. Ik weet zo snel niet meer waarom ik die had 'geschrapt'.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:57

United strooit wel qua maat en type idd..

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:17

smeetjoew schreef:
LL zou echt top passen!
Afbeelding

Bekijk ook eens: http://www.vanolst-stables.nl/pages/fot ... p?hengst=5
Het overgrote deel komt uit een Negro merrie.

kwam ook meteen bij mij op, en met Negro merries krijg je ook nog korting op t dekgeld meen ik.

Andere optie San Remo, fokt heel uniform op 't front, heeft wel een merrie met een goede rug/achterhand nodig maar dat moet met Negro geen probleem zijn.

Zag Olivi voorbij komen, vind ik een hele fijne hengst maar sluit totaal niet aan bij deze merrie m.i. Olivi geeft een horizontale hals een ietswat plat kruis en hele fijne botten. Verder is het karakter eentje waar je mee om moet kunnen gaan.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:26

Als er een hengst is met een zeer verticale, zwaarbespierde hals, is het Olivi wel ;) Dus wat dat betreft past hij er perfect op mede door zijn goede galoppade waar de TS waarde aan hecht. Plat kruis ja maar persoonljk vind ik dat niet zo'n slechte ontwikkeling en het is geen extreem plat kruis als in tuigpaarden. ;) Tjah, karakter ja maar geen onmogelijke beesten. Maargoed, Olivi was al van de baan.
Het karakter van San Remo is overigens ook alles behalve prettig...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:47

smeetjoew schreef:
Maestro fokt kleine propjes. Ze halen allemaal net aan de 1.60m grens en je merrie mag meer lengte hebben en dat voegt Maestro niet toe. Althans niet van wat ik er tot nu toe van gezien heb...
En die Houston is niet onze Houston merrie. Volgens mij niet bepaald een spectaculair lijntje(zacht uitgedrukt)... :') http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=443174 Verder dan de overgrootmoeder gaat het papier niet.

Tuschinski kan hele leuke paarden geven maar drukt vaak wel zijn mindere galoppade door (althans, ze galopperen opzich wel met correctie techniek maar galopperen niet 'makkelijk' en vaak weinig sprong) en echte Krack C verbindingen (inclusief maaiend voorbeen).

Uphill geeft niet heel veel lengte en qua type niet hele bijzondere paarden. Wel fijne karakters en prima beesten verder.

nou de ene die jij gezien hebt? ;) de merries van 3.5 jaar zijn nu tegen de 1.65 aan, de ruinen/hengsten gaan allemaal richting of over! de 1.70.. vind ik niet direct klein. in de groep van die nu 2 worden staat er zelfs al 1 van ruim over de 1.70 en zo hebben we er wel meer gehad.
maestro geeft echt een geweldige galop mee, veel souplesse, super fijn te rijden en allemaal zadelmak geboren! absoluut geen dooie paarden maar zeer werkwillig, geen loerders! en je bent altijd welkom daar op stal om maestro zelf en ook wat nakomelingen onder het zadel/in de opfok te zien
hij gaat meestal het model niet veel sjieker geven (hebben er een paar tussen die wel heel modern zijn)

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:57

Even helemaal out of the box, ben wel benieuwd wat je van Son de Niro zou vinden... :-)
Zat nog te denken aan dreamboy, maar dat wordt wel erg inteelt op Ferro haha :+ (Weet ook niet tot in hoeverre dit mogelijk is, zoveel verstand heb ik niet van fokken :P )
Ondanks dat er door zijn leeftijd nog niks bekend is over de nafok lijkt het mij echt een geweldig vaderdier met o.a. een geweldige galoppade!

Apache lijkt mij ook een erg mooie combi :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:21

Uhhh wat ik allemaal te koop heb zien staan op i-net en in het echie heb ik alleen nog maar kleintjes meegemaakt Esther ;) Ik scheer ze echt niet zooo snel over een kam hoor. Vind 1.65 nou ook niet echt een spetterende maat als dat de grootste zijn. Behalve maat vind ik ze ook niet zoveel lengte hebben nee. Mag ik vinden toch van wat ik gezien heb ;)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:45

smeetjoew schreef:
Als er een hengst is met een zeer verticale, zwaarbespierde hals, is het Olivi wel ;)

Het gaat erom hoe hij fokt. En dat zijn over het algemeen halzen die moeilijk op te richten zijn door hun horizontale richting. Dat is wat ik ervan gezien heb, en ik heb al heel wat olivi's voorbij zien komen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:48

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:52

Ik moet absoluut een hengst hebben die een verticale halsrichting vererft. Nu weet ik wel dat het een beetje lastig wordt om het tegenovergestelde van mijn merrie te fokken, maar toch. :+

Veel hengsten met Ferro bloed zou ik mooi vinden passen, maar dat wordt 'm dus niet met haar bloed.

Van Son de Niro weet ik maar heel weinig, daar zou ik me in moeten verdiepen. San Remo ook nog nooit overwogen of nader bekeken. Nog maar even doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:22

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:58

Son de Niro is ruin, dan moet je met diepvries via van Olst werken. Had mijn merrie in 1 keer drachtig en kon afrekenen per portie.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 23:18

De tool van paardenfokken beveelt mij steevast Johnson aan :+

Ik heb wel veel liever vers dan diepvries, maar mocht de beste match nou diepvries zijn, dan zou ik het er niet om laten.