[H] Voor KWPN keurmerrie Gribaldi x Jazz

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Re: [H] Voor KWPN keurmerrie Gribaldi x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 02:04

Zit ik al die filmpjes voor je op te zoeken en dan is het stil? Jij vroeg er tenslotte om...

Als je het niets vindt, geen probleem hoor. Ik lig er niet wakker van.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:49

Sorry, ben een tijd minder actief geweest op bokt.

Ik heb de filmpjes bekeken en het tweede filmpje kan ik helaas niet zien.

Als ik voor Sir Donnerhall of Damon Hill zou kiezen, krijg ik dan een register A papier bij mijn veulen? Moet zeggen dat ik vooral Damon Hill een erg aansprekende hengst vind met veel massa. Sir Donnerhall is dan weer wat smaller, wat op mijn merrie juist verbeterd zou moeten worden.

Meer ideeën zijn nog steeds van harte welkom!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:16

Ik snap niet zo goed waarom je 4 ontzettend verschillende hengsten selecteert. Waar je merrie op verbeterd moet worden is de hals en dan vallen LL en Dreamcatcher sowieso af. Wup geeft een matig achterbeen maar wel een mooi front. Voor Westenwind hebben de merrie's een sterke rug nodig en ik vind jouw merrie niet een heel sterke rug hebben. Ik zou kiezen voor Oscar of Uphill. Veel front en hals en vrij van de geijkte lijnen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:02

damon hill is een heel gedoe om daaraan te komen, dan moet je in iedergeval naar duitsland met je merrie want verzenden naar buitenland doen ze niet (heb hem nl vorig jaar willen gebruiken)
ik vind westenwind helemaal geen gekke optie, vind haar rug niet zo slecht hoor en denk dat westenwind heel goed kan passen :j

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 17:54

janderegelaa schreef:
Voor Westenwind hebben de merrie's een sterke rug nodig en ik vind jouw merrie niet een heel sterke rug hebben.

Daar hebben ze dan van het KWPN anders over gedacht..... Mag ik vragen waar jij het op basseert dat mijn merrie niet een heel sterke rug heeft?

Even terug te komen op Westenwind, hoe is zijn nafok over het algemeen? En dan bedoel ik karakters en qua exterieur en beweging? Hebben ze ook wat maat en formaat meegekregen?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:48

Op de 2e foto van je merrie in je op is de rug wat gezonken. Westenwind is Flemming en die fokt regelmatig een wat gezonken rug door, oftewel week. Dus dat zou ik niet doen op je merrie.

Voor Damon hill, gewoon naar je hengstenhouder gaan, die regelt het wel. Bijvoorbeeld van Olst.
(tenminste is onze ervaring)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:05

Vergeet niet dat je bij een reg. A papier wel moet voldoen aan de röntgenologische eisen (PROK) en cornage testen naast de sporttest en het exterieur. Is dus niet zo dat je even een ibop loopt en naar de keuring gaat en klaar.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:09

nou setteke, zo makkelijk gaat het dus niet zoals ik al zei. ik heb nl heel veel contact gehad met de eigenaren van damon hill afgelopen jaar en het was een heel gedoe omdat ze geen geldige papieren hebben om het sperma naar het buitenland te zenden, alleen binnen duitsland mogen ze het verzenden maar niet naar nederland...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:34

Nou...ik zou Damon Hill lekker vergeten. 2000 euro dekgeld, btw erbij, verzendkosten buitenland, dierenartskosten in Nederland...Je tikt snel naar de 3000 euro en dan moet ze wel de eerste keer drachtig zijn.

Edit: ik weet natuurlijk niet hoe de voorwaarden zijn maar er staat me iets van bij dat je bij een buitenlandse dekking eerst het dekgeld moet voldoen en dat is in NL niet zo.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:59

Klopt volledig dekgeld van tevoren betalen en ritje duitsland maken ;)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 15:22

setteke schreef:
Op de 2e foto van je merrie in je op is de rug wat gezonken. Westenwind is Flemming en die fokt regelmatig een wat gezonken rug door, oftewel week. Dus dat zou ik niet doen op je merrie.

Denk je niet dat dat gedeeltelijk ligt aan vanuit welke hoek de foto is gemaakt? Ik heb namelijk als ik er zo naast sta van een afstand en ik bekijk haar niet het idee dat ze een iets gezonken rug heeft. En omdat dat op de eerste foto niet zichtbaar is (of minder?). Maar in elk geval bedankt voor het advies.
Jij zou dus sowieso Flemming in de bloedlijn (direct?) af laten vallen?

@Janderegelaa, dat is nogal de moeite..... Gelukkig ben ik in de oriënterende fase en kan ik ook over de kosten nog goed nadenken. Rond de 3000 euro voor een eerste veulen van deze merrie is nogal de moeite.....

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 15:22

Dwyne schreef:
Vergeet niet dat je bij een reg. A papier wel moet voldoen aan de röntgenologische eisen (PROK) en cornage testen naast de sporttest en het exterieur. Is dus niet zo dat je even een ibop loopt en naar de keuring gaat en klaar.

Van het veulen of van de hengst waar je mee hebt gedekt?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:52

Het veulen wat je dan evt. fokt krijgt een reg. A dus die moet aan de eisen voldoen wil het in het stamboek worden opgenomen. Voldoet de vader aan de eisen dan komt je veulen gewoon in het veulenboek.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 13:14

Maar als ik bijvoorbeeld een ggk NRPS hengst zou kiezen voldoet die toch aan alle gestelde eisen? Of moet er ook met een NRPS hengst aan een cornage test en PROK voldaan worden?