Hengst voor Landon merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrain

Re: Hengst voor Landon merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:34

Ik zelf had een 3jarige van Tolando, echt super karakter. Helemaal niet druk, niet nerveus, schrikachtig, niets. Hij was maar drie maar kon al op buitenrit alleen, keek naar niets. Op wedstrijd keek hij ook naar niets. Was nooit chagrijnig naar andere paarden toe en had een hoog knuffelgehalte. Beter paardje kon ik niet vinden. Nooit gebokt, gesteigerd, slecht gedaan. Tolando is echt een aanrader!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:31

NatasjavE schreef:
Als je niet teveel dekgeld wil uitgeven, een KWPN papier erbij wil en op de punten Beweging, krakter en front wil verbeteren kan je ook aan een Geldersehengst denken. (= geen Tuiger en gewoon een KWPNer.)

Alexandro P, Vitens, Wilson, Chablis hebben een modern type. Zijn veelzijdig gefokt en hebben een super karakter.
Alexandro en Wilson geven ze erg braaf (niet sloom). Chablis komt uit een zeer fijn en werkwillig stammetje.
Wilson en Chablis hebben vrij vooraan de de topdressuurvererver Cabochon vooraan op het papier staan.

Kunnen misschien mooi aansluiten met Eros op het papier.

Dekgeld tussen de 400 en 650 euro.

Als 1 van bovengenoemde hengsten een super karakter geeft, zou TS dat kunnen proberen. Ik ken de moeder van deze merrie (fitodina) zeker geen makke/brave merrie, daar hebben wij en anderen heel wat mee afgezien.

Fitodina had zelf goede beweging, wij hebben toendertijd deze merrie gedekt met Rinaldo (super karakter) maar dat veulen hebben wij in moeten laten slapen.

NatasjavE

Re: Hengst voor Landon merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:33

Dan zou ik Wilson doen. Die geeft ze echt braaf.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:51

De starter van dit tropic doet hier niet echt meer mee qua reactie. Dan vraag ik me een beetje af of het gewone belangstelling is of werkelijk graag advies zou willen voor een juiste hengst. Of en wellicht ook verstandig, misschien er van af gaat zien te fokken.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 09:38

agerrits schreef:
De starter van dit tropic doet hier niet echt meer mee qua reactie. Dan vraag ik me een beetje af of het gewone belangstelling is of werkelijk graag advies zou willen voor een juiste hengst. Of en wellicht ook verstandig, misschien er van af gaat zien te fokken.

Ik had niet gezien dat het topic nog actief was..
Maar goed ik kan ook niet echt actief deelnemen omdat ik er zelf absoluut geen verstand van heb. Ik zie niet af van fokken, het heeft alleen geen haast. Als ik fok dan is dat omdat ik zelf graag een nakomeling van mijn merrie wil en ik zie niet in wat daar mis mee is...
Ik ben zeker wel op zoek naar een goede, mooie hengst maar omdat het veulen niet voor de verkoop is vond ik de 1e paar hengsten die hier genoemd werden nogal prijzig...