Bonte hengst gezocht met 100% bont garantie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:45

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:50

mee eens, maar goed daarom is die nog wel mooi :D

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:00

Rocco_Love12 schreef:
http://Www.dekkerhorses.com
en dan don john van johnses fokt waarschijnlijk alleen maar bont maar dat ik je pas zeggen in maart dan komen de eerste veulens

Ja die is zeker mooi!

Ik zou ook erg benieuwd naar de testsresultaten! Om tot maart te wachten vind ik een beetje lang.. :o

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Bonte hengst gezocht met 100% bont garantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:01

wil je nu dan dekken?

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:04

agerrits schreef:
Ceasar ter Linde is denk ik wel best iets voor je, en zeker weten bont. Hebben ook al aardig wat mooie foto's van nakomelingen op de site staan.
Hoe die bont word weet je natuurlijk nooit. Samber is niet meer beschikbaar ook niet vanuit de vriezer. Mocht die nog nog wel zijn dan zou ik er zo voor gaan op 1 van de betere merrie's

Ceasar ter Linde vind ik ook zeker een mooie hengst, maar voor een of ander reden heeft hij (voor mij) niet echt de 'wauw' factor.
Maar voor nu aangezien hij een van de weinige is die homozygoot bont is + allrounder/springen en redelijk in de buurt blijft hij zeker een optie.

Denken jullie dat gezien zijn bouw het met mijn merrie zou kunnen? (heb hier niet veel verstand van)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:06

Spookje schreef:
Rocco_Love12 schreef:
http://Www.dekkerhorses.com
en dan don john van johnses fokt waarschijnlijk alleen maar bont maar dat ik je pas zeggen in maart dan komen de eerste veulens

Ja die is zeker mooi!

Ik zou ook erg benieuwd naar de testsresultaten! Om tot maart te wachten vind ik een beetje lang.. :o

Zeker die hengst is mooi, maar kan nooit homozygoot bont zijn

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:06

nicky_rilana schreef:
wil je nu dan dekken?

Nee ik wil niet nu dekken, maar wel volgend jaar.
Dan vind ik het toch fijn dat ik:
1. al een hengst heb gevonden
2. contact heb gehad met de hengsten houder
3. de hengst heb gezien.

Maart eerste veulen, maarja ik wil er wel meer zien. Dan moet ik waarschijnlijk ook nog april en mei
afwachten, vind ik te lang :D
Zou het fijn vinden om te voorbereiding die ik nu al kan doen, te hebben gedaan.

Maar als ik het mis heb, hoor ik het graag.

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:11

agerrits schreef:

Hoezo niet?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:14

Spookje schreef:
Ceasar ter Linde vind ik ook zeker een mooie hengst, maar voor een of ander reden heeft hij (voor mij) niet echt de 'wauw' factor.
Maar voor nu aangezien hij een van de weinige is die homozygoot bont is + allrounder/springen en redelijk in de buurt blijft hij zeker een optie.

Denken jullie dat gezien zijn bouw het met mijn merrie zou kunnen? (heb hier niet veel verstand van)

Die 'wauw' factor zie ik ook niet echt, maar zou het opzich natuurlijk wel kunnen zijn, dat weet je pas als je er een veulen van hebt :D

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:15

Spookje schreef:
agerrits schreef:

Hoezo niet?

Zijn vader is niet bont, voor een homozygoot moeten beide ouders bont zijn

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:25

agerrits schreef:
Die 'wauw' factor zie ik ook niet echt, maar zou het opzich natuurlijk wel kunnen zijn, dat weet je pas als je er een veulen van hebt :D

Ja daar heb je wel gelijk in :j

agerrits schreef:
Zijn vader is niet bont, voor een homozygoot moeten beide ouders bont zijn

Das jammer, dan valt hij helaas af voor mij...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:31

colorance is een mooie homozygoot hengst....
What's Coloured is een leuke hengst

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:39

sefanja schreef:
colorance is een mooie homozygoot hengst....
What's Coloured is een leuke hengst

Ben het helemaal met je eens over Colorance, maar die is helaas dit jaar overleden..

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:20

Dom van mij, in je topic zei je al dat je vers sperma wilde en geen diepvries...
Mag ik vragen wat je beweegredenen zijn... Bij KI leeft het sperma minder lang en minder vruchtbaar dan... Is voorgaande een reden voor jou om voor natuurlijke dekking te kiezen...
Mijn merrie is met diepvries in één keer bevrucht... Het liefst zou jij natuurlijke dekking willen, ja toch? Waarom? Je paard zou schade op kunnen lopen, maar ook de hengst.... Zou jij die risico willen nemen, of kies je voor kluisteren van achterbenen merrie op dat moment.? Kunstmatige inseminatie acht de kans kleiner dat de hengst klappen kan krijgen, maar ook kleinere kans op geslachtsziekten.... Vaak is het minder kostbaar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:44

Je kan ook met onverdund sperma werken via KI. Dat gebeurt wel meer dan men denkt. Sommige merries zijn nl allergisch aan het middel waarmee ze sperma verdunnen.

Bij Joris de Brabander heb je deze AES gekeurde hengst. http://www.jorisdebrabander.be/_html/ma ... =nl&page=5

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:53

Querlybet Hero is bruin, hengst is dus niet homozygoot bont.

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 08:33

sefanja schreef:
Dom van mij, in je topic zei je al dat je vers sperma wilde en geen diepvries...
Mag ik vragen wat je beweegredenen zijn... Bij KI leeft het sperma minder lang en minder vruchtbaar dan... Is voorgaande een reden voor jou om voor natuurlijke dekking te kiezen...
Mijn merrie is met diepvries in één keer bevrucht... Het liefst zou jij natuurlijke dekking willen, ja toch? Waarom? Je paard zou schade op kunnen lopen, maar ook de hengst.... Zou jij die risico willen nemen, of kies je voor kluisteren van achterbenen merrie op dat moment.? Kunstmatige inseminatie acht de kans kleiner dat de hengst klappen kan krijgen, maar ook kleinere kans op geslachtsziekten.... Vaak is het minder kostbaar.

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.
Ik wil zeker geen natuurlijke dekking, zoals je zelf al zegt zijn daar risico's aan verbonden voor mijn merrie.

Ik wil graag KI doen maar dan met vers sperma ipv diepvries sperma aangezien mijn DA mij heeft geadviseerd dat de kans vele malen groter zijn op een dracht.
Daarom zoek ik ook een hengst in de 'buurt', zodat het op de dag dat het nodig is (kan ik bellen), de hengst springt en de sperma meteen met een koerier (of eventueel halen) mee kan.

Zo is het mij uitgelegd via de DA :o

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 08:38

@ petraaken: dat is ook een mooie hengst, helaas vemoed ik dat ik geen garantie heb op bont, zoals gr_roos terecht zegt is zijn vader bruin.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:50

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:54

En dan maar hopen dat je geen slipped tobiano krijgt... doe je al die moeite om een goede bonte hengst uit te zoeken ;)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:06

hoi ik heb een mooie bonte barockpinto dekhengst, is een echte all-rounder, zowel spring als dressuurbloed (en 25%fries)
dekt via k.i.
voldoet aan bijna alle eisen, behalve voor jou misschien de belangrijkste en dat is dat hij niet altijd bont geeft.
zijn eerste veulen is zwart maar wel een plaatje met zeer goede bewegingen, en heeft een eerste premie behaald.

dit is hij
Afbeelding
voor meer info kan je op mijn website kijken
http://www.coolwillowspring.nl

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:07

Bontfire. DAt is een Samber x Ico sun. Homozygoot bont. Staat in Drenthe, ingeschreven bij Barok Pinto.
Van Samber is geen diepvriessperma volgens mij. Zijn sperma is altijd al heel slecht geweest, en de laatste jaren was ie ook niet meer vruchtbaar. What's a colour is naar Australie verkocht. Verse sperma was heel goed, diepvries schijnt er wel te zijn, maar volgens zijn vorige eigenaar was dat van heel slechte kwaliteit. Wij hadden 2 jaar terug drie hele goede veulens van What's a colour en hadden graag weer een merrie terug gedekt, maar toen was ie al verkocht en diepvries werd ons toen afgeraden. Op dit moment 1 merrie van Jazz drachtig van Bontfire. Blijft altijd een gok natuurlijk, {wat betreft beweging etc.}, maar een bonte krijg je zo wie zo. En als je een goede merrie hebt en je weet hoe ze fokt, dan kan het best interessant zijn {en leuk!] om eens een ander kleurtje te fokken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:14

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:21

sliert schreef:
Bontfire. DAt is een Samber x Ico sun. Homozygoot bont. Staat in Drenthe, ingeschreven bij Barok Pinto.
Van Samber is geen diepvriessperma volgens mij. Zijn sperma is altijd al heel slecht geweest, en de laatste jaren was ie ook niet meer vruchtbaar. What's a colour is naar Australie verkocht. Verse sperma was heel goed, diepvries schijnt er wel te zijn, maar volgens zijn vorige eigenaar was dat van heel slechte kwaliteit. Wij hadden 2 jaar terug drie hele goede veulens van What's a colour en hadden graag weer een merrie terug gedekt, maar toen was ie al verkocht en diepvries werd ons toen afgeraden. Op dit moment 1 merrie van Jazz drachtig van Bontfire. Blijft altijd een gok natuurlijk, {wat betreft beweging etc.}, maar een bonte krijg je zo wie zo. En als je een goede merrie hebt en je weet hoe ze fokt, dan kan het best interessant zijn {en leuk!] om eens een ander kleurtje te fokken.

die laatste zin is wel een beetje waar, het blijft altijd een gok, maar wat ik me afvraag is wat er belangrijker is, een goed paard of een leuk plaatje??
en nu is dit niet persoonlijk op jou hoor, maar in het algemeen dat je niet moet blindstaren op een keur, ik wou ook graag een bonte maar heb toen gekozen voor bonte willem, die is niet homozychoot maar vond het een goede hengst en passend bij mijn merrie.
nu heb ik de mazzel gehad dat die van mij wel bont is maar wil voor iedereen nog eens benadrukken dat een goed paard geen kleur heeft, maar dat het karakter absoluut het belangrijkste is, dat heb ik nu wel gemerkt met mijn hengst in vergelijking met mijn andere paard.

nogmaals dit is geen preek om niet naar heen homozychote hengst op zoek te gaan hoor, ik zou ook graag een bonte fokken, maar iedereen kijk verder dan alleen de kleur :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:23