eenitraM schreef:
Dat zou ik dus niet weer doen op een rijpaard merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rocco_Love12 schreef:http://Www.dekkerhorses.com
en dan don john van johnses fokt waarschijnlijk alleen maar bont maar dat ik je pas zeggen in maart dan komen de eerste veulens
agerrits schreef:Ceasar ter Linde is denk ik wel best iets voor je, en zeker weten bont. Hebben ook al aardig wat mooie foto's van nakomelingen op de site staan.
Hoe die bont word weet je natuurlijk nooit. Samber is niet meer beschikbaar ook niet vanuit de vriezer. Mocht die nog nog wel zijn dan zou ik er zo voor gaan op 1 van de betere merrie's
Spookje schreef:Rocco_Love12 schreef:http://Www.dekkerhorses.com
en dan don john van johnses fokt waarschijnlijk alleen maar bont maar dat ik je pas zeggen in maart dan komen de eerste veulens
Ja die is zeker mooi!
Ik zou ook erg benieuwd naar de testsresultaten! Om tot maart te wachten vind ik een beetje lang..
nicky_rilana schreef:wil je nu dan dekken?
Spookje schreef:Ceasar ter Linde vind ik ook zeker een mooie hengst, maar voor een of ander reden heeft hij (voor mij) niet echt de 'wauw' factor.
Maar voor nu aangezien hij een van de weinige is die homozygoot bont is + allrounder/springen en redelijk in de buurt blijft hij zeker een optie.
Denken jullie dat gezien zijn bouw het met mijn merrie zou kunnen? (heb hier niet veel verstand van)
agerrits schreef:Die 'wauw' factor zie ik ook niet echt, maar zou het opzich natuurlijk wel kunnen zijn, dat weet je pas als je er een veulen van hebt
agerrits schreef:Zijn vader is niet bont, voor een homozygoot moeten beide ouders bont zijn
sefanja schreef:Dom van mij, in je topic zei je al dat je vers sperma wilde en geen diepvries...
Mag ik vragen wat je beweegredenen zijn... Bij KI leeft het sperma minder lang en minder vruchtbaar dan... Is voorgaande een reden voor jou om voor natuurlijke dekking te kiezen...
Mijn merrie is met diepvries in één keer bevrucht... Het liefst zou jij natuurlijke dekking willen, ja toch? Waarom? Je paard zou schade op kunnen lopen, maar ook de hengst.... Zou jij die risico willen nemen, of kies je voor kluisteren van achterbenen merrie op dat moment.? Kunstmatige inseminatie acht de kans kleiner dat de hengst klappen kan krijgen, maar ook kleinere kans op geslachtsziekten.... Vaak is het minder kostbaar.
sliert schreef:Bontfire. DAt is een Samber x Ico sun. Homozygoot bont. Staat in Drenthe, ingeschreven bij Barok Pinto.
Van Samber is geen diepvriessperma volgens mij. Zijn sperma is altijd al heel slecht geweest, en de laatste jaren was ie ook niet meer vruchtbaar. What's a colour is naar Australie verkocht. Verse sperma was heel goed, diepvries schijnt er wel te zijn, maar volgens zijn vorige eigenaar was dat van heel slechte kwaliteit. Wij hadden 2 jaar terug drie hele goede veulens van What's a colour en hadden graag weer een merrie terug gedekt, maar toen was ie al verkocht en diepvries werd ons toen afgeraden. Op dit moment 1 merrie van Jazz drachtig van Bontfire. Blijft altijd een gok natuurlijk, {wat betreft beweging etc.}, maar een bonte krijg je zo wie zo. En als je een goede merrie hebt en je weet hoe ze fokt, dan kan het best interessant zijn {en leuk!] om eens een ander kleurtje te fokken.