Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
claudianoa schreef:Wij hebben een Special D op stal met een super karakter!Ik heb een special en een voice uit de zelfde merrie. Ik zou niet voor special kiezen, geeft vaak toch wat drukke paarden. Ze zijn wel heel erg mooi en hij verbeterd de galop. Mijn special is echt een druk paard, in lijf en hoofd. ik heb ook een drie jarige voice, daar kan je een klein kind mee laten lopen en poetsen zo braaf. Komen echt uit de zelfde merrie en de zelfde opvoeding gehad. de voice heeft een super gave draf en galop. dit heeft hij echt van papa geerft.
Ik zou informeren voor Voice, geeft brave werkwillige paarden.
Giolli schreef:Ik wil toch echt heel graag voor Magic Ronaldo gaan. Daar werd ik spontaan verliefd op.
Behalve het achterbeen, waarom zou ik het laten?
Magic ronaldo sprak me meer aan dan Voice of Special D.
manueeltje84 schreef:Giolli schreef:Ik wil toch echt heel graag voor Magic Ronaldo gaan. Daar werd ik spontaan verliefd op.
Behalve het achterbeen, waarom zou ik het laten?
Magic ronaldo sprak me meer aan dan Voice of Special D.
Magic Ronaldo heeft dus echt helemaal niets fatsoenlijks gebracht.
Ik zou er nooit voor gaan.
Waar val je voor bij deze hengst Omdat hij zo mooi is??
Wil je een bruikbaar paard fokken, of 1tje waar je straks alleen maar naar kunt kijken??
Citaat:Citaat:Magic Ronaldo is een zoon van de zwarte stempelhengst Rubinstein I, die zelf internationaal presteerde in de dressuursport, en uit dezelfde stam komt als Olympisch Kampioen Rembrandt. Hij is vader van meer dan 80 goedgekeurde zonen waaronder Rohdiamant, Rubinus en Magic Ronaldo.
De moeder van Magic Ronaldo, de Staats Premie Elite merrie Carella, stamt uit een van de beste moederlijnen van Oldenburg. Zij bracht ook de goedgekeurde hengst Rubin Star N die in 1994 de Hengstleistungsprufung in Munchen-Riem won, en de merrie Rendez Vous, in 2001 winnaar van het Bundeschampionat voor vierjarige merries. Magic Ronaldo was kampioen van de hengstenkeuring in Oldenburg in 1997. In 1999 heeft hij een fantastische verrichtingstest gelopen in Neustadt-Dosse met o.a. een 10 voor galop en karakter. In 1999 werd hij reservekampioen van Oldenburg op basis van zijn prestaties en nakomelingen.
In Nederland was Magic Ronaldo succesvol in de hengstencompetities en maakte in 2003 zijn Lichte Tour debuut met Edward Gal. Dressuurruiters en handelaren oordelen zeer positief over zijn nakomelingen, die zeer gewild zijn onder het zadel.Het hengstveulen Wandurel van Magic Ronaldo, uit een Weltmeyer merrie van fokker J.A.M. van Schel uit Linnen, brak op de Prinsjesdagveiling 2003 in Ermelo alle records. Hij werd voor een prijs van € 44.000,- gekocht door Primeval B.V. en werd daarmee het duurste veulen dat ooit op een veiling in Nederland verkocht werd. Het door E. ten Hoove uit Ermelo gefokte Magic Ronaldo x Rico veulen werd NRPS kampioen 2003.
Rubinstein I Rosenkavalier Romadour II
Diva
Antine Angelo xx
Dodona
Carella St. Pr. Elite Ramino Ramiro Z
Dombuche
Cassandra II Weltmeister
Cassandra
Eerste deel dekgeld € 350,-
Tweede deel bij dracht € 600,-
manueeltje84 schreef:Dat omschrijft elke hengstenhouder over zijn eigen hengst.
Maar noem mij nu eens ff minimaal 5 goede nakomelingen op van hem???
Die zijn er haast niet!!!
Het enige wat er in dit stukje staat is dat de nakomelingen van Magic Ronaldo zeer gewild zijn onder het zadel!!!
Er staat niets over zijn nakomelingen wat zij gepresteerd hebben in de sport!
1 veulen wat een keer duur verkocht is.
En 1 veulentje een keer nrps kampioen. Wauw!!!
En tsja lichte tour gelopen vind ik nou niet zo heel speciaal.
Nou zou ik daar normaal niet zo,n punt van maken als zijn nakomelingen zeer goed presteren in de sport.
Maar ja!!! dat doen ze ook niet!!
Ik snap uberhaupt niet waarom je dit toppic plaatst als je het zelf toch allemaal zo god weet.
Je hebt blijkbaar je keus al gemaakt, dus tsja wat moet je dan eigenlijk nog met onze adviezen???!!
Giolli schreef:manueeltje84 schreef:Dat omschrijft elke hengstenhouder over zijn eigen hengst.
Het enige wat er in dit stukje staat is dat de nakomelingen van Magic Ronaldo zeer gewild zijn onder het zadel!!!
Nou zou ik daar normaal niet zo,n punt van maken als zijn nakomelingen zeer goed presteren in de sport.
Ik snap uberhaupt niet waarom je dit toppic plaatst als je het zelf toch allemaal zo god weet.
Je hebt blijkbaar je keus al gemaakt, dus tsja wat moet je dan eigenlijk nog met onze adviezen???!!
Ik heb totaal geen zin om hier tegen in te gaan, aan jou manier van schrijven weet ik al hoe het in elkaar zit.
ik BEN niet geinterreseerd in een hengst die miljoenen goede nakomelingen heeft.
Ik hoef geen hengst op Totilas niveau.
Dat dit voor jou niet goed genoeg is, betekend niet dat je die hengst voor mijn ogen recht de grond in hoeft te trappen.
En Oh, nou weet ik het allemaal zo goed?
Je moet er niet zo mee zitten dat ik zelf ook inbreng heb.Misschien omdat het mijn merrie is?
Dus ik doe een voorstel, en gelijk weet ik alles beter. Ik had in het begin van mijn topic nog Helemaal niets voor ogen. Heb nu een aantal leuke hengsten gezien, mede door hulp van bokkers uit dit topic via pb. En dan wijs ik het topic daarop, en dan heb ik volgens jou al m'n keuze gemaakt en moet ik geen topic aanmaken?
Lekker duidelijk.
Hoe dan ook manueeltje, ik zal van jou iig geen advies meer overnemen. Dat is nu wel duidelijk.
manueeltje84 schreef:Dat omschrijft elke hengstenhouder over zijn eigen hengst.
lovelygirly schreef:Er hoeft natuurlijk geen herrie gemaakt te worden.
In het begin had giolli helemaal geen hengst op oog gehad
en nam/neemt ze alle meningen van harte.
Nu heeft ze zelf haar oog nog laten vallen voor een andere hengst.
(Voor haar moet de hengst goed voelen!)
Jullie geven een mening waarom ze de hengst niet moet doen.
En zij geeft haar mening waarom ze het niet zou doen.
het is haar merrie, en als ze er nu uiteindelijk toch voor kiest om deze hengst te
nemen dan moeten jullie die keuze accepteren!
Daarbij heeft ze rechten zat om een topic te openen!
_Tomba_ schreef:zowel magic ronaldo als rubiquil fokken gewoon niet imo, zou rubiquil ook zonde vinden op de merrie, voor een goed karakter kun je ook nog kijken bij n flemmingh nakomeling, bijv. westenwind, heb je ook nog het fijne bloed van contango erbij. Of Oscar/Uphill....
Citaat:Kunt u mij wat vertellen over het karakter van Rubiquil?
Rubiquil is een hengst waar ik jongeren op durf laten rijden.
Hij is zo braaf dat ik hem met zadelmak maken er een zadel op kon gooien en kon wegrijden en eigenlijk zie ik dit bij al zijn nakomelingen terug.
Hij is enorm werkwillig, altijd vrolijk en blij. Hij doet graag alles voor je.
Zijn nakomelingen zijn erg veel geld waard.
En over zijn prestatie's?
Op zijn 5e liep Rubiquil Hippiade Z2 Dressuur. Veel mensen vonden hem nog te jong, maar toch werden we 6e.
Toen ging op zijn 6e Laurens er op en hebben ze op de Hippiade een eerste prijs gehaald.
Rubiquil is een geweldig leerpaard.
Hoe zit het met zijn bewegingen?
Zijn bewegingen zijn allemaal erg ruim en met veel souplesse.
Hij heeft goede gangen, en een sterke, ruime galop. Hij springt makkelijk aan en daar is nooit een probleem mee geweest.
Bedankt, wat vererft Rubiquil zoal?
Wat ik altijd terug zie bij zijn nakomelingen is het geweldige hoofd. Hij heeft een prachtig hoofd met zo'n leuk deukje er in en dat staat altijd geweldig. Dus als je daar van houdt, moet je het zeker niet laten voor zijn hoofd.
Wat hij ook vererft is een mega sterk achterbeen en een lange, mooie hals.
En als ik het mag vragen... wat is een nadeel aan Rubiquil?
Haha, tja. Als je het een nadeel wilt noemen.. Rubiquil zijn voorbenen zelf staan iets te ver uit elkaar als wat officieel zou mogen.
Maar dit heb ik eigenlijk niet bij zijn nakomeling terug gezien.
Bedankt voor alle informatie, ik ga er nog eens over nadenken.
Als je een keer langs wilt komen, ben je van harte welkom. Zaterdag om 2 uur laten wij hier alle prestatie's en nakomelingen van hem zien en is er een opendag. Er komt 70 tot 80 man, 1 tje meer ziet niemand...
Haha, ik ga het overleggen! U hoort dan nog van me!
Jade schreef:ik weet niet of een hengstenhouder die zijn hengst wil verkopen echt de aangewezen persoon is om de nadelen van zijn paard aan te vragenals je met je merrie naar de keuring gaat heb je een overzicht van haar goede en mindere punten; je kan ook contact opnemen met het kwpn om om advies te vragen; zij zullen hoogstwaarschijnlijk een kwpner aanraden, maar behalve dat je binnen het kwpn advies hebt gekregen kan je op basis van de eigenschappen die het kwpn denkt te verbeteren met die hengsten ook naar hengsten uit het buitenland kijken en wat zij vererven.