Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balte schreef:http://www.freewebs.com/harlekinarabian ... ms-ikarios
http://www.tophengsten.nl/Klepholms-Ikarios.html
Beantwoordt aan volgende wensen
- mooier hoofd
- aparte kleur => combi cremello x vos geeft altijd 100% een palomino
- laat een mooie ruime drafgangen zien, (zie filmpje)
Geen idee hoe zijn vererving van manen en voorplukken is, ik ken wel een hengst die dat absoluut zeker vererft, heb nl zelf een palominoveulen dat als jaarling al prachtige manen en een lange voorpluk heeft terwijl zijn moeder haar pluk eerder een schaamlokje te noemen is
![]()
, maar deze hengst past verder niet in jouw verlanglijstje.
Mariska_28 schreef:Wordt het haar eerste veulen? Dan zou ik er er sowieso geen grote hengst opzetten.
Als ze er al meer gehad heb zou het kunnen, maar ik geloof nooit dat je uit een pony van 1.44 een paard van 1.60 kan fokken.
Als ik zo je eisen lees is mijn eerste reactie ook "waarom koop je geen andere?" dan kun je precies uitzoeken wat je wilt. Nu is er een reeële kans dat je hoopt op een copie van vaders, maar eindigd met een kleine, uit verhouding groeiend kopie van de moeder.
Quebelle schreef:Ik zou eerder voor hun andere hengst gaan dan voor Ikarios..
http://nitesplendor.webs.com/apps/videos/videos/show/11987863-sh-nite-splendor
Balte schreef:Nee, nee, Bitje, ik bedoelde het anders.
Zelf zit ik nu nog wat te kwijlen op Ikarios en ik vind dat die aan veel van jouw "eisen" beantwoordt.
Met de voorpluk bedoelde ik dat ik een veulen heb van Ismir du Tileul (een andere cremello hengst maar eerder een iets of wat barokker type), Ismir zelf heeft ook niet echt een mooi hoofd. Wat hij wel vererft zijn prachtige manen en een super voorpluk.
Dus: Ikarios is mijn voorstel, het andere was maar een randbemerking over een andere hengst die zeker een mooie voorpluk gaat geven maar verder volgens mij niet aan je voorwaarden voldoet. Alhoewel ik wel moet zeggen dat hij bij mij uit een merrie met toch ook iets of wat Gelders type een prachtveulen gegeven heeft.
vinos schreef:Sublime Sponte![]()
Wat vind je van deze?
Eigenaar: [WPC] Sublime Sponte (sect. D - perlino) is nu officieel dekhengst
FriesWytske schreef:Meen dat Nynke toch artrose heeft. Dan zou ik er niet mee gaan fokken. Je hebt toch een risico dat ze het doorfokt. Maar eerder een ander paard kopen.
Quebelle schreef:vinos schreef:Sublime Sponte
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WDI6RDNW.jpg
Wat vind je van deze?
Eigenaar: [WPC] Sublime Sponte (sect. D - perlino) is nu officieel dekhengst
Het was deze Welsh Cob die ik bedoelde.
Al denk ik datie niet echt op Nienke past
_Bitje_ schreef:He bah wat doen jullie allemaal ontzettend moeilijk en kraak me niet zo af zeg
ik weet heus wel dat als je er een hengst op zet met geen aftekeningen dat het veulen dan ook niet gelijk
zonder aftekeningen op de wereld komt , maar de kans op zo'n grote bles word dan wel kleiner toch?
En ik vertel in de openingspost gewoon wat ik het liefst wil, het zijn niet gelijk eisen?
anneliesdj schreef:Nogmaals; wij zijn realistisch en als ik je berichten zo lees vraag ik me af of jij dat ook wel bent.
Bij elke hengst die voorgesteld wordt reageer je op het totale plaatje en de kleur, de reactie's die geplaatst zijn over de minpunten van je merrie en waar je op zou moeten letten bij je hengstenkeuze negeer je compleet.
Wil je wel een serieus advies of wil je enkel een kleurtje en leuk koppie fokken?
Realistisch = met een merrie met zoveel wit fok je ook een veulen met wit.
Realistisch = met een merrie van 1,44 waarvan geen ouders bekend zijn ga je niet groter fokken dan 1,55.
Realistisch = artrose is erfelijk.
Realistisch = dat voorbeengebruik ga je niet bij AV's vinden en dat sjieke koppie niet bij dressuurhengsten.
Even om je wakker te schudden, als je nog behoefte hebt aan serieus advies wil ik best meedenken maar dan moet je wel eerst willen kijken naar de tekortkomingen van je merrie en pas in later stadium naar voorpluk, hoofdvorm en stokmaat.