[H]Hengst die veel body massa & een koel hoofd geeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:30

Voor Welt hit II zou je even moeten bellen naar de Havikerwaard, ze staan je daar altijd netjes te woord.

Nogmaals, zou Oscar ook eens overwegen op deze merrie, of eventueel zijn zoon Uphill.

Zelf heb ik van Amazing Star een hele fijne jaarlinghengst staan die veel bot heeft. Hij komt uit een Jazz merrie dus toch voldoende bloed zou je zeggen. Hij is zeker niet grof of ouderwets maar heeft wel veel massa. Op het moment wordt hij wel wat luxer, dus het is een beetje de vraag hoe hij uit gaat groeien, maar zijn volle zus is afgelopen februari geboren en die heeft wederom veel bot.

Amazing zelf is ook een hengst met veel formaat en vooral veel front. Karakter is ook goed, beetje brutaal maar geen rilkikker.

Wat dacht je anders van Briljant (= Uphill x Darlington)? Wederom wel een jonge hengst, dus moeilijk te zeggen wat hij fokt maar zijn nakomelingenrapport was erg lovend. Zelf vind ik hem wel wat te klassiek en teveel bot en massa hebben, maar als het bij je merrie past, waarom niet?

Izzy19

Re: [H]Hengst die veel body massa & een koel hoofd geeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:17

Ik ben misschien niet zo duidelijk geweest met dat genoeg body, het is niet dat de merrie een fragiel volbloedpaardje is, maar ik wil gewoon het risico zo klein mogelijk houden dat ik later met een poppetje zit omdat er gewoon wel redelijk wat volbloed inzit.

De bedoeling van dit 'toekomstig paard' is wel dat het potentieel heeft voor de hogere dressuur, wat zou moeten kunnen als je het potentieel van de merrie en haar reeds eerdere nakomelingen bekijkt. Ik besef ook dat het natuurlijk altijd fokken blijft, dus je moet afwachten, maar ik wil liefst zo'n goed mogelijke poging doen.

Oscar, Amazing Star en Briljant ga ik ook eens bekijken!

Genoeg bloed is het probleem niet, dat heeft de merrie meer dan genoeg :) Daarom dat ik een beetje schrik heb dus om met Jazz te combineren.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:21

Oscar spreekt mij ook nog wel aan moet ik zeggen.
Amazing Star lijkt mij op het eerste zicht niet direct bij de merrie te passen.
Briljant, daar heb ik nog niet zo direct een idee over.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:39

Wbt Amazing: Kan ik me voorstellen, maar ik zou hem als ik jou was eens in het echt gaan bekijken. De foto's die nu op de site van IPS en van Uytert staan zijn ook redelijk gedateerd.
Wat Briljant betreft, heb nog niet zo veel van hem gezien hoor, dus heb geen flauw idee hoe hij fokt, meen dat er wel filmpjes zijn van zn afstammelingenkeuring, dus die zou je ook even kunnen bekijken.
Van Oscar heb ik een aantal fijne veulens gezien, en Top karakters!!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:52

Bij Amazing vraag ik mij een beetje af wat voor karakter daaruit gaat komen in combinatie met het bloed van de merrie.
Van Briljant zou ik inderdaad betere foto's en filmpjes moeten kunnen zien, de foto op de website vind ik niet ideaal :)

De merrie geeft wel een werklustig karakter door, maar dus soms toch wat te druk & te nerveus eigenlijk om goed te zijn.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:33

Heb je even een pbtje gestuurd :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 08:37

genoeg body, meer dan super karakter en grand prix niveau: maestro! (contango x joost)
ik heb nu de eerste jaargang van hem zadelmak en allemaal! super braaf is echt opstappen wegrijden, makkelijk te rijden, fijne mond, veel balans en giga galop!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:02

Bij Maestro ben ik eerlijk gezegd een beetje twijfelachtig over het volbloed dat erin zit. De merrie heeft zelf al enorm veel volbloed in haar bloedlijn. Dus ik weet niet of dat dat de beste combinatie is?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:03

twijfel je dan aan de body of aan het karakter?
ik ken maestro nl zelf heel goed en ken bijna al z n nakomelingen en maak ze dus allemaal zadelmak dus vraag maar raak :)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 18:44

Beide eigenlijk, en ik ben niet zozeer bang dat het karakter niet goed gaat zijn, wel dat het paard te veel bloed gaat hebben. De merrie heeft op zich ook geen slecht karakter, haar nakomelingen ook niet, maar gewoon ja meer kans op een bloedkikker met een klein hartje. En het mag ook niet te worden natuurlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:02

koetjieboe schreef:
Ik zeg ook Gelders! Voldoen aan al je eisen. Die nieuwe hengst die dit jaar is goedgekeurd (ik weet zo gauw even niet hoe die heet) is echt helemaal te wauw.

Chablis?

Upperville x Minetty keur pref, pres van Zep x Gozinetty ster van Amor x Bazinetty ster preferent van Commandant.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:23

Izzy19 schreef:
Beide eigenlijk, en ik ben niet zozeer bang dat het karakter niet goed gaat zijn, wel dat het paard te veel bloed gaat hebben. De merrie heeft op zich ook geen slecht karakter, haar nakomelingen ook niet, maar gewoon ja meer kans op een bloedkikker met een klein hartje. En het mag ook niet te worden natuurlijk.

hij heeft nog geen 1 bloedkikker gegeven, ook uit een volbloed merrie niet.
ze zijn allemaal goud eerlijk, niet kijkerig! en niet gestressd. ze zijn echt koel in de kop, niet doods want als je een keer klikt zijn ze er maar dit slaat niet door! en maken zich ook niet zomaar druk om iets. (zien bijv. geen spoken)
dit is bijv de halfbroer van andretti: Afbeelding komt uit een heel chique merrietje van sandro hit, zoals je ziet genoeg body.
veel merries gehad met insemineren die ook echt stress kippen waren, zie je niks van terug in de nakomelingen.
zelf ook een maestro gefokt uit mijn rhodium merrie die toch wel druk in de omgang was. ook hij is een koele kikker en maakt zich nergens druk om
mocht je intresse hebben ben je ook altijd welkom om zelf een hoop nakomelingen en maestro zelf te zien.
ik kan t wel zeggen maar kijken met je eigen ogen is altijd het beste ;)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:47

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik mijn merrie laat dekken, nu we net weer kunnen rijden. De hengst is bij mij wel al zeker.
dat wordt Liberty M:
Afbeelding

Hij is erg energiek en voorwaards, maar ook erg controleerbaar. Verder absoluut niet angstig, en erg rustig in zen hoofd. Hij is vader van verschillende geprimeerde merries en 3 of 4 dekhengsten geloof ik. Best goed voor een hengst die niet echt heel veel nakomelingen heeft.
Hij is echt een schat van een paard.
Oh ja hij is van mij geweest, en is verkocht aan een vriendin omdat ik geen tijd had voor 2 paarden.

hier zijn afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=119619

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:48

Vitens is ook een Gelderse hengst.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:13

Wat denk je van Special D? Die geeft een fijn karakter en wat massa..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:41

Ik zeg Royal Diamond.

Zelf GP gelopen, succesvol in de fokkerij, geeft op-en-top koele karakters en redelijk wat massa. En je blijft dat Rubinstein-chique enorm zien bij z'n nakomelingen.

Ik las hier Johnson: qua karakter een aanrader, qua model niet, hij geeft toch echt wel poppetjes hoor.
Skovens Rafael is ook interessant, maar die moet ik eerst eens in levende lijve zien en veulens zien vooraleer ik er echt over kan oordelen, maar z'n bloedopbouw is super.

Welt Hit II zal idd massa geven en redelijk wat 'draagkracht', maar de allersimpelste zijn dat toch niet. Helemaal geen supermoeilijke paarden, maar ook niet met een simpele aan/uit knop.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 10:27

Het was ook door de bloedopbouw van Skovens Rafael dat mijn interesse naar hem ging. Het bloed dat hij voert ben ik wel heel erg fan van, om het zo te zeggen.
Vandaar ook mijn vraag naar mensen die er eventueel meer over weten :)

Royal Diamond ga ik ook eens verder bekijken.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:04

s0173957 schreef:
Ik las hier Johnson: qua karakter een aanrader, qua model niet, hij geeft toch echt wel poppetjes hoor.
.

Ik heb ondertussen een tiental nakomelingen van Johnson gezien en geen een was een poppetje allemaal uit verschillende merries. Dit is overigens eigenlijk een vraag aan jou s0173957 omdat ik zelf erg geinteresseerd ben om een nakomeling van deze hengst te kopen en ik zoek ook geen poppetje :+
Laatst bijgewerkt door RM94 op 15-03-11 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:06

Hé s0173957 even off topic ik las in je profiel dat je een Johnson hebt of rijd wat is je gevoel bij dit paard???

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:12

Sizzle schreef:
Vitens misschien?

Vitens of Sirius, allebei fijne hengsten met mooie lichamen en koel in het hoofd (Sirius zeker). Er staan nog recente foto's van een Sirius nakomeling op Bokt. Voegt zeker body toe.
Chablis is ook mooi, maar daar zijn nog geen nakomelingen van om te bekijken

Linkje naar Vitens
http://stalhofs.homestead.com/Vitens.html
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=61191

Sirius
http://hengsten.kwpn.nl/openbaar/abonne ... 0000009688
http://stalhofs.homestead.com/Sirius.html
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=25587

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:12

Izzy19 schreef:
Waar staat Welt Hit ter dekking? Ik vind vooral info over Welt Hit II (die ondertussen wel reeds overleden is), niet zozeer over Welt Hit (I veronderstel ik dan).

Je had het dus over Welt Hit II :)
Dat is dus enkel nog diepvriessperma en ik veronderstel dat de prijs ook geen lachertje gaat zijn.

:D :D :D Welt Hit II en cool karakter in een zin is lachwekkend.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:32

Onze Johnson is wel degelijk een echt poppetje :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:34

die van mij was ook een poppetje :j

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:40

Misschien is Orbaldo II van Nimber hier op Bokt wat voor je merrie? Is een groninger hengst met een koel karakter, loopt ZZ-licht en heeft prachtige krachtige gangen. Ik heb een dochter van hem (zie profiel). Anders kun je even kijken op http://www.stal-littink.nl onder hengsten :)

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:52

Saros van 't Gestelhof?

Staat bekend voor het goede karakter. Ook geeft hij echt wel stevige paarden door hoor.
Ik heb er nu al verschillende tegengekomen en hebben allemaal echt wel een groot hoofd en echt stevige benen.
Dressuurmatig lijken ze er percies gewoon allemaal te geraken. Je moet maar eens op de site van het Gestelhof gaan kijken.
De één na de andere jaargang Saros-nakomelingen winnen alles.

Citaat:
Fokt veel zwart (nooit vos), maat en super karakters!
Zijn eerste jaargangen presteren buitengewoon in dressuur en springen

http://www.gestelhof.be/

Als je wil kan ik ook wel een foto trekken van wat ik bedoel met die stevige benen.
Ze hebben trouwens ook allemaal echt een typische kont :D maar dat kan ik niet echt uitleggen.