[H]Hengst voor voorl. keur prok v. Voice x Ferro x Weyden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:50

Valdez?
Heeft een langgelijnde merrie nodig met voldoende schoudervrijheid.
Heb hem vorig jaar op de hengstenshow bij de Dalhoeve gezien, vond hem echt sterk bewegen.

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:55

[***] schreef:
Je zou de veulens van Charmeur (Florencio x Jazz) eens kunnen afwachten...

Ook ik zou in jouw geval deze hengst eens bekijken.
Staat ter dekking bij van Uytert.
Of Charmingmood van Winningmood. Succes.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 11:44

Ik heb een Goodtimes merrie drachtig van Charmeur. Ik heb dit weekend jammer genoeg niet kunnen zien hoe Charmeur zich ontwikkelt heeft. Hij staat echter wel op het lijstje omdat hij qua type en beweging heel goed zou kunnen passen. Ik ga hem zeker bij van Uytert bekijken.

Valdez zelf vind ik een goed paard, ik vind de nakomelingen tot nu toe een beetje tegenvallen. Dat zou niet mijn eerste keus zijn.

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:21

Ik heb Charmeur wel zien lopen vrijdag avond. Het was het beste paard van de avond als je het mij vraagt :9 .... Echt een patser, en wat kan ie lopen zeg! Zou waarschijnlijk goed passen bij jouw merrie. Ik zou die combinatie wel aan durven.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 12:46

Ik word zo natuurlijk wel steeds enthousiaster.
Ik vind het alleen erg jammer dat ze Florencio niet klaar kregen voor de GP. Ik hoop dat Charmeur er wel aanleg voor heeft op den duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:56

Ik vind Charmeur erg naar opa Jazz neigen, maar dan zonder de minpunten van Jazz :Y)
Wat grootramiger, cooler qua karakter.
Ik heb hem op een klassieke merrie gebruikt, al wordt er geadviseerd hem bij een bloederige merrie te doen. Hij ziet er op de foto misschien niet uit als een bloedpaard maar in beweging en uitstraling mist hij niks, dus ik hoop dat het goed uitpakt.

Of ie GP gaat lopen, tja, dat blijft altijd lastig. Dan is het beter om een bewezen hengst te nemen of één die al tegen het GP niveau aanzit.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:38

Charmeur is een echte Florencio qua type, naar mijn mening zeker geen Jazz.

Chagall viel mij enorm positief op. De Jazz uit de moeder van Bretton Woods. Mooi lang voorbeen waar ik bij deze merrie toch echt niet op zou inleveren. Que type in ieder geval het type wat que merries geadviseerds werd bij Voice.

Een andere optie wordt wellicht de Krack C x Rousseau. Terugfokken op Ferro en de lijn van Nadine mooi meegenomen.

Thora

Re: [H]Hengst voor voorl. keur prok v. Voice x Ferro x Weyden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:05

Qua bloed spreekt mij Chagall ook erg aan, maar ik heb hem nog nooit in het echt zien lopen. Ik zal deze hengst zeker gaan bekijken. Eigenlijk denk ik dat Jazzbloed mooi aansluit op deze merrie.
Hoewel ik de Krack x Rousseau een fijn paard vond, ben ik niet zo gecharmeerd van de nafok van zowel Krack C als Rousseau. Krack geeft weinig Gp niveau paarden (missen toch vaak de kracht) en Rousseau zelf heeft nog helemaal niets gepresteerd.
Volgens Isabel Sponselee zou Jazz bloed mooi aansluiten. Jazz zelf is ook een optie.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:26

Thora schreef:
Qua bloed spreekt mij Chagall ook erg aan, maar ik heb hem nog nooit in het echt zien lopen. Ik zal deze hengst zeker gaan bekijken. Eigenlijk denk ik dat Jazzbloed mooi aansluit op deze merrie.
Hoewel ik de Krack x Rousseau een fijn paard vond, ben ik niet zo gecharmeerd van de nafok van zowel Krack C als Rousseau. Krack geeft weinig Gp niveau paarden (missen toch vaak de kracht) en Rousseau zelf heeft nog helemaal niets gepresteerd.
Volgens Isabel Sponselee zou Jazz bloed mooi aansluiten. Jazz zelf is ook een optie.

kijk maar eens naar Chagall dan ;)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:57

Chagall mag dan zelf wel een lang voorbeen hebben, maar dan ga je intelen op DeNiro en kunnen mindere eigenschappen ook nog eens sterk naar voren komen (bijv. kort voorbeen).

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 23:05

Je hebt gelijk Mosh. Dat zit ook wel erg dichtbij. Isabel opperde Tango of Jazz. Ik vind Conbria trouwens helemaal niet zo'n kort voorbeen hebben. Ik zal eens kijken of ik een fotootje kan vinden.
Ik heb van Voice uberhaupt nog geen nakomelingen met een te kort voorbeen gezien.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 23:08

Het is ook geen heel lang voorbeen, maar zeker niet kort.
Hoe is het voorbeen van Donna?

Afbeelding

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:13

Donn a heeft een vergelijkbaar voorbeen, misschien nog ietsje langer zelfs. Maar ik schaar dit niet onder een kort voorbeen. Tango vind ik ook een mooie keuze. Zijn nafok begint ook door te breken. En dan zit Jazz een generatie verder, is weer handig voor de hengstenkeuze als het een merrie wordt :)
Hoe was het commentaar verder op het exterieur? Mag ook per PB hoor ;)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:15

Mosh schreef:
Chagall mag dan zelf wel een lang voorbeen hebben, maar dan ga je intelen op DeNiro en kunnen mindere eigenschappen ook nog eens sterk naar voren komen (bijv. kort voorbeen).

klopt idd, even over het hoofd gezien

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:46

Thora schreef:
Ik word zo natuurlijk wel steeds enthousiaster.
Ik vind het alleen erg jammer dat ze Florencio niet klaar kregen voor de GP. Ik hoop dat Charmeur er wel aanleg voor heeft op den duur.

Florencio kon niet goed genoeg piafferen...... Het kwartje wilde maar niet bij hem vallen zoals ik heb gehoord.... :n
Vind ik ook erg jammer. Ik ben altijd fan van Florencio geweest en heb er ook mee gedekt. :j

Chagall vond ik zeker geen slecht paard maar hij had pech dat Charmeur op dat moment ook in de baan was! :9 Volgens mij had iedereen om me heen alleen maar Charmeur gezien en niet meer naar de rest gekeken, hi hi.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:49

Dat is vaak het probleem bij groot bewegende paarden, die kunnen heel moeilijk klein. Vandaar dat de GP paarden uiteindelijk vaak paarden zijn die in eerste instantie niet echt opvallen. Net als Voice zelf. Daar is zeer weinig mee gedekt, omdat hij niet apart genoeg leek, daar zijn de meningen nu wel van bijgesteld. Werklust en een functioneel gebruik van het achterheen zijn de beste ingrediënten.
Op het lijstje staan Jazz en Charmeur tot nu toe 1 en 2. Dus oud en bewezen of jong en onbewezen. Dilemma...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:00

de lijn van Charmeur maakt het risico op onbewezen heeeeel klein lijkt me

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:38

Jazz-bloed zou inderdaad mooi passen denk ik, nog een mogelijk interessante is Vic (Jazz x Flemmingh)

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 21:21

Uit de lijn van Charmeur komen natuurlijk heel veel goede keuringspaarden, maar nog niet zo heel veel sportpaarden (Karmijn is volgens mij de enige die hoger dan Z2 gelopen heeft), maar dat kan natuurlijk ook komen doordat de meeste merries direct voor de fokkerij worden ingezet. Van Jazz is nu eenmaal meer bekend over de vererving en doordat Charmeur een zoon is van Florencio is het niet te peilen wat hij zal doorgeven.

Vic is waarschijnlijk te bloederig voor deze merrie. Ik heb ook niet zulke positieve berichten over hem gehoord na de hengstenkeuring.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:46

Ik zou zelf eigenlijk eens kijken naar Duits bloed, en dan denk ik aan Laurentio, deze spreekt mij enorm aan en zijn vrij beperkte nafok lijkt kwalitatief toch meer dan ok te zijn.

Ook bijvoorbeeld Don Romantic en Stedinger zijn hengsten die zich toch al bewezen hebben wat betreft nakomelingen.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 23:34

Ik heb ook wel naar Duits bloed gekeken, o.a. naar Don Romantic. Mooi bloed, maar ik heb er een aantal kleintjes van gezien. De merrie is 1.66, kleiner wil ik liever niet. Don Schufro past niet qua type. En Sandro hit bloed gebruik ik liever niet. Daarnaast wil ik de hengsten altijd graag een keer live zien en dat lukt gewoon slecht met de buitenlanders.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:42

Thora schreef:
Vic is waarschijnlijk te bloederig voor deze merrie. Ik heb ook niet zulke positieve berichten over hem gehoord na de hengstenkeuring.

Dat ligt aan de ruiter. Daarnaast gaat het om zijn vererving en vorig jaar liet hij uit die paar dekkingen 3 bijzonder goed bewegende zoons zien :-)

Denk zelf niet dat Vic past, hij geeft een wat bolle neuslijn (tussen de ogen) en een erg zware halsaanzet.

Jazz dan maar ;)

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 11:29

Citaat:
Jazz dan maar

Die kans is erg groot, maar ik ga nog wel een aantal shows bekijken. Als Charmeur mij kan overtuigen, scheelt dat wel de helft aan dekgeld.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:44

ik volg je nogsteeds hoor :D haha
klopt don romantic fokt heel goed maar zeker wel hier en daar een kleintje.
ben benieuwd wat je keuze word :D (al zou ik wel weten wie van de 2 ik zou kiezen :o )

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 18:15

Nou! Vast geen Jazz!