Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lilliputter schreef:Ik zou niet meer voor Metall gaan. Er is zoveel meer en je hebt hem al eens gebruikt
Wat vind je van Charmeur? Heeft zelf een heel fijn karakter en je levert naar mijn idee heel weinig in. Of anders United! Geeft ook bot mee, tot nu toe heb ik ze met veel maat gezien en hij maakt ze niet langer.
misterA schreef:Als ik de foto van Sarabande zie, en dan ga ik alleen op m'n gevoel af,
Charmeur of Johnson.
Charmeur zou ik ook wel eerst de veulens van willen zien maar hij heeft zelf net datgene wat je zoekt.
Meer bot, ontwikkeling en een goed achterbeen.
Florencio valt de laatste tijd heel erg op als vader van heel fijn te rijden jonge paarden in IBOP en EPTM.
De volle zuster van Charmeur liep afgelopen jaar ook een super merrietest met 84 pnt, een heel mooi beeld ondanks haar 10 mnd dracht bij de eindbeoordeling.
Als je stelt dat Sarabande een wat lang middenstuk heeft dan zou je niet direct kiezen voor Flemmingh-bloed.
Waarom toch Johnson?
Zelf heb ik al wat ervaring met z'n nakomelingen, prettig in de omgang en heel oplettend.
Verder mooi type niet opvallend lang middenstuk en best ontwikkeld, beweging is zonder meer goed maar een aandachtspunt is wel het achterbeen.
Wel goed van de grond maar zou wat meer naar voren moeten treden.
Dat verbetert wel naarmate ze ouder en dus sterker worden.
Krack C heb ik ook nog aan gedacht maar ik denk dat je dan teveel toegeeft in de rug en lendenen.
Zelf ben ik niet zo bang om jonge hengsten te gebruiken,
dan komik bijv. met Cachet L, wel weer Jazz (net als de twee eerder door mij genoemde hengsten) maar eveneens geen echt Jazz-karakter.
Cachet komt uit Jirondine, een Ferro dochter uit een fraaie merrielijn.
Hij heeft 3 prima basisgangen en vooral een beste galop.
Tenslotte, Contango-bloed!!!!!
De al eerder genoemde Tango, maar daar moet je wel heel goed op de stap letten, zowel van T. zelf als zn nakomelingen.
Of een andere Contango kleinzoon, eveneens vorig jaar ggk, is positief beoordeeld op zijn draf, krachtig en dragend, en z'n galop, ruim en krachtig.
misterA schreef:Ik ken de stam van v. Helvoirt misschien wat minder goed maar ...meten is weten.
sarabande schreef:Negro heb ik ook wel aan gedacht, maar ja die maat he, Scandic heb ik niks mee, Voice interessant en pa heeft bij Wahler bewezen goed op Trakehner bloed te passen, ga er over denken
Zhivago, je weet wat ik gefokt heb dus dat hij het laatste aan beweging niet geeft zou bij Saar geen probleem moeten zijn
Armani zijn nafok is niet zo waus en Santano heb ik ook niks mee (overigens dat is emotie...toch)
sarabande schreef:Kijk en daar laat de praktijk versus cijfers mij totaal in de steek
Scandic internationaal GP bij de beste 10 van Europa zijn vader ook internationaal GP en verwachting sport het laagste van het rijtje![]()
Laat mij maar gewoon ouderwets naar prestaties en exterieur kijken