[H] goed aanvullende hengst voor mijn merrie gezocht (dress)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:13

maai_ke schreef:
Ik vind Uphill een mooie fijne hengst.
superlief en rustig karakter.
(ik kan het weten. hij is van mijn neef. ;))
maar ook een goede bouw. fokt mooi door.
Oscar? fijn paard! mooi karakter ook.
maar ook Voice ken ik goede verhalen over.
Flemmingh? kan ook heel rustig zijn.
Zou ook idd geen Jazz of Krack C aanraden.

Waarom geen Krack? Graag wel even onderbouwen dan. Ik denk dat hij helemaal niet verkeerd zou passen. Geeft over het algemeen fijne karakters. Chique en hoogbenig. Voorbeen actie fokt hij zeker door. Maat durf ik geen uitspraken over te doen, wie helpt?

Voice vind ik ook nog niet zo slecht. Heb ik nog geen kleintje van gezien. Mijn eigen Voice is ondanks haar 2 jaar ook al flink aan de maat.

Pashon

Re: [H] goed aanvullende hengst voor mijn merrie gezocht (dress)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 20:26

VDB de romp/ hele voorhand in het algemeen wil ik verbeterd hebben. Wat voor foto's wil je verder hebben? Kan niet garanderen dat ik alle foto's heb, maar kan altijd gemaakt worden natuurlijk.

Ik had zelf de hengsten Uphill en Oscar in gedachten, Uphill heb ik afgeschreven vanwege teveel inteeld.
Oscar heeft ze 2 nakomelingen van heb daar 1 van gezien en die is veel beter ontwikkeld en heeft eigenlijk de slechte eigenschappen van moeder niet, maar wel weer de goede eigenschappen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:16

Als je nog meer foto's hebt zou dat leuk zijn. Misschien ook van haar nakomeling van Oscar? Hoe oud zijn ze?
Wat voor goede eigenschappen hebben haar nakomelingen van Oscar gekregen?
De KWPN-keuringscommissie heeft gemuteerd dat Oscar overbouwd is en ik zou bang zijn dat dit de romp-richting niet ten goede komt.
Staat je besluit al vast van Oscar?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:52

Een betere standfoto is altijd goed natuurlijk ;)
Die overbouwdheid van Oscar vind je niets van terug in zijn afstammelingenrapport dus blijkbaar fokt hij dat niet zo door, er wordt wel genoemd dat de veulens doorgaans een opvallend goed voorbeen gebruik hebben.
In het rapport worden de veulens omschreven als mooi gebouwd en goed bewegend en er staan weinig minpunten genoteerd terwijl de moeders van wisselende kwaliteit waren.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 04:50

Ik zal kijken of ik van de week betere standfoto's kan maken.

Ik heb het laatste veulen van Oscar gezien, Carpe Diem van 2007 is een erg leuk vosje, met maat en inderdaad het mooie voorbeen gebruik. Het is een mooi compact veulen en de voorhand/ romp is een stuk verbeterd maar zou het zelf nog meer ontwikkeld zien.

Ze heeft in 2005 ook een Oscar nakomeling gehad en daarvoor 2 van Cobachon.

Mijn besluit van Oscar staat absoluut nog niet vast, maar na het zien van Carpe Diem is het wel wat versterkt maar neem zeker andere hengsten mee in de overweging.
Ben nog bezig om de overige 3 nakomelingen te achterhalen zodat ik een beetje kan achterhalen wat de merrie zelf door geeft.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:34

Vind Vivaldi opzich ook wel aantrekkelijk, denk dat hij de verbeterpunten goed aan zal vullen. enkel die Jazz weer.

Betere foto's komen binnenkort

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:14

Vivaldi heeft niet echt veel mee van Jazz voor wat betreft karakter.
Het scheelt misschien dat Jazz in de tweede generatie zit.
Maar als je maat wil fokken is het ook een risico met deze hengst want die wil nog wel eens een kleintje geven.
Je merrie heeft een sterk achterbeen en Vivaldi zal het voorbeengebruik verbeteren. Hoewel Vivaldi wel correcte buiging in de spronggewrichten heeft.
Ik vind persoonlijk dat de hengst steeds mooier is gaan lopen in loop der jaren :-)
Ook de nakomelingen doen het goed op de (veulen-) keuringen en als ik de 3-jarigen zo zie, zijn ze erg werkwillig.
Hier een filmpje van Vivaldi.
http://www.youtube.com/watch?v=pvBVTvbiEmQ

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:20

Pashon schreef:
Flemmingh heb ik ook al aan gedacht, maar vind niet dat hij echt maat door geeft en hij geeft niet altijd een sensibel karakter door vind het een beetje 50/50 wat het karakter betreft.

PB is erg mooi, maar is het net niet kan er niet echt de vinger op leggen wat het net niet is.

Uphill word het sowieso niet, met dank aan een mee denkende bokker.
Teveel inteeld.

dat ben ik wel met je eens.
PB is een mooie hengst maar iets in zijn nakomelingen...
Sommigen zijn trouwens echt prachtig maar soms krijg je ook van die fokproducten.
Die het net niet zijn. Soort van 'knollen'. om het zo maar te zeggen.
Je hebt wel gelijk wat betreft Uphill... Bedacht ik me later. ;)
Flemmigh is een risico wat je neemt... kan heel fijn zijn maar ook wat heet.

Nog een hele leuke is Oscar. Kan zowel springen als dressuur erg goed.
Fokt redelijk groot door. Heeft een fijn en stabiel karakter.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 12:28

Oscar had ik al aangehaald, zeker omdat ze hier al 2 nakomelingen van heeft gehad.

De Flemminghs die ik ken zijn heet, en doordat ik ook aan zijn maat doorgeven twijfel word hij het sowieso niet.

Wat betreft PB vind ik het risico te groot om er gewoon een knol uit te fokken, heb weinig nakomelingen van hem gezien dat ik dacht van "yeah dat is hem".

via pb is me nog een hengst geadviseerd heb alleen met mijn domme kop de pb verwijderd en weet begot niet meer welke dat was :o := Weet wel dat ik me opzich wel kon vinden in die hengst.

Gewoon even een gedachten gang en of het zover komt is natuurlijk maar de vraag, maar Totilas ging ook full time dekken althans zoiets las ik bij voorpagina nieuws. Dan is het nog maar de vraag of het daadwerkelijk zo is dat hij voor elke merrie vrijgesteld word om te dekken natuurlijk.
Opzich vind ik de gok erg groot, dekgeld ligt hoog en omdat je niet weet hoe die fokt. maar opzich wel het proberen waard, denk dat hij niet omdat het Totilas is haar op de meeste punten echt super aanvuld.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:11

Dan krijg je denk ik een behoorlijk rillerig en heet paard met vooral een sensibel karakter. :-)
Is dat wat je wil in combinatie met het karakter van je eigen merrie?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:17

Mosh schreef:
maai_ke schreef:
Ik vind Uphill een mooie fijne hengst.
superlief en rustig karakter.
(ik kan het weten. hij is van mijn neef. ;))
maar ook een goede bouw. fokt mooi door.
Oscar? fijn paard! mooi karakter ook.
maar ook Voice ken ik goede verhalen over.
Flemmingh? kan ook heel rustig zijn.
Zou ook idd geen Jazz of Krack C aanraden.

Waarom geen Krack? Graag wel even onderbouwen dan. Ik denk dat hij helemaal niet verkeerd zou passen. Geeft over het algemeen fijne karakters. Chique en hoogbenig. Voorbeen actie fokt hij zeker door. Maat durf ik geen uitspraken over te doen, wie helpt?

Voice vind ik ook nog niet zo slecht. Heb ik nog geen kleintje van gezien. Mijn eigen Voice is ondanks haar 2 jaar ook al flink aan de maat.

Wat ik weet van Krack C is zijn lieve maar wel sensibele karakter.
Zijn vaak geen hele rustige stabiele paarden.
Verder wel fijne dressuurtoppers die ook wel redelijk springen.
Met Painted Black heb je wel gelijk. Het is een groot risico en nog niet goedkoop ook.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 11:22

Nee qua karakter zou ik dat niet willen.

Krack C vind ik het net niet en dan ook weer het karakter

Voice is een leuke hengst, maar heb toch mijn twijfels bij hem.

Het dekgeld maakt mij niet uit, als de hengst maar goed aanvult en eigenlijk weet je dat pas zeker als het veulen er is maar zo op het papiertje moet de hengst goed aanvullen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:28

Een betere standfoto kan ik op het moment even niet leveren (niemand die even wil helpen vanwege de kou :+ )
Het is niet echt beter als de vorige maar ja het idee hé

Afbeelding
Afbeelding

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:40

Wat vinden jullie trouwens van Ziesto of Bodyguard?

Vind Bodyguard erg mooi in zijn body en beweging, maar Ziesto heeft betere scores behaald op de keuring.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:28

Ik ken een hele leuke SandreoxErik. Heel mooi, groot paard, krachtige beweging en een super galop.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:34

Sandreo fokt alleen geen opwaartse romprichting door,dat zal echt van de merrie moeten komen.Zo te zien heeft je merrie wel een super achterbeen gebruik Pashon.

Mij vielen vandaag de nakomelingen van Santano positief op qua model en beweging.Wel fokt ie veel massa door en zal je merrie niet chiquer maken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 20:45

Sandreo heb ik er liever niet op, mooie hengst maar denk niet dat hij haar op de meeste punten zal aanvullen.

Santano zegt mij niks, zal hem even googlen.

Ziesto spreekt mij erg aan omdat het Jazz, Ferro en Flemmingh bloed vrij is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:52

Over Ziesto is nog niet zoveel bekend van zijn nafok..ook geeft Lancetbloed niet altijd hele makkelijke paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:56

Gribaldi {bloed} fokt over het algemeen mooie paarden die in een goed opwaarts model staan.Ook geeft ie souplesse door.Maar je merrie moet over een goed achterbeen gebruik beschikken, het karakter kan een beetje apart zijn en hij verfijnd niet.Persoonlijk denk ik dat je merrie het wel kan hebben want zo grof is ze niet qua bouw.

Een andere optie is gelders bloed..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 01:06

Grof is ze inderdaad niet, maar chiqeu ook niet echt.

Denk dat het Lancetbloed haar extrerieur en voorbeengebruik goed zal verbeteren als ik globaal de nakomelingen zie. Het karakter vind ik sowieso een erg lastig punt, achter de meeste hengsten zit wel pittig bloed en dat is nou net niet wat ik wil voor haar.

Gelders wil ik er echt niet op hebben, zijn niet echt paarden die mij aanstaan dat wil niet zeggen dat ze dan automatisch ook niet goed zijn maar niet mijn type paarden zeg maar.

Zit eigenlijk in dubio over Oscar (haar vorige nakomeling gezien en er erg over te spreken)
Ziesto, mede doordat er voornamelijk geen Jazz bloed in voorkomt
Flemmingh heeft er ook mooie nakomelingen tussen zitten, maar diegene die ik gezien heb waren niet aan de maat.
Bodyguard staat ook zeker in het lijstje, vind het een erg aansprekende hengst.

Blijft lastig doordat het lijstje beperkt word doordat ik er echt geen Jazz bloed in wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:27

Als het geen KWPN hoeft te zijn wil ik je de hengst Galliani Biolley (Sir Donnerhal x Lanciano) wel voorstellen. Er zit ook iemand van hen op bokt.be en die kan je enorm veel info en foto's bezorgen over de hengstn + hun afstammelingen. Hij is sBs en Westfaals goedgekeurd voor de dekdienst.

Hij geeft niet persé schimmel door, maar zowat alles van zijn nakomelingen loopt op keuringen voortdurend bij de top 3, en vaak ook met de winst. Veulens lijken vaak echt elastiekjes, super in de kop en mooi qua bouw.

Is maar een ideetje :)

Edit: even de site vergeten http://www.brigittedebiolley.be/

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:39

Terugdekken met Oscar of overstappen naar Armani. Zorgen dat je maat krijgt dus kleine hengsten zou ik laten staan.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 13:16

zoals aangegeven wil ik er ook absoluut geen klein fokkende hengst op hebben, maar er zijn uiteraard vast wel meer "passende" hengsten als enkel Oscar of Armani

Armani is niet echt "mijn" type paard.

Varekaj, bedankt voor het meedenken, maar wil het veulen toch echt registreren bij het KWPN dus de hengst moet goedgekeurd zijn bij het KWPN

Whippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:17

Ze is echt mooi zeg. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:58

KWPN ben ik niet zo in thuis, maar wil wel even rondkijken verder bij hengsten die ik ken, of ze ook KWPN GGK zijn :)