Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Afstammelingen 2006 (veulens)
Upperville toonde een weinig uniforme collectie voldoende ontwikkelde veulens, die voldoende in het Gelders type staan. De veulens zouden doorgaans meer uitstraling moeten hebben.
Het hoofd is voldoende van vorm en lengte. De nek is kort. De hals zou meer lengte in de bovenlijn moeten hebben en komt meermalen diep uit de borst. De schoft is goed ontwikkeld. De schouder is voldoende van lengte en ligging. De rug is meermalen gezonken. De lendenen zijn goed bespierd. De croupe is goed van lengte en ligging. De broekspier zou langer moeten doorlopen. Het voorbeen is meermalen frans gesteld met steile koten. Het achterbeen is overwegend steil en staat achter de massa. Het fundament heeft goed ontwikkelde gewrichten en heeft voldoende kwaliteit.
De stap heeft voldoende ruimte. De draf is voldoende van ruimte met voldoende houding. Het gebruik van het voorbeen is vlak. Het achterbeen zou meer moeten ondertreden. De galop is kort. Over het algemeen zouden de veulens in beweging meer souplesse moeten hebben. Enkele veulens toonden wél goede bewegingen.

DDW1190 schreef:okee, nouja ik hoor ook dat ze gaan experimenteren met tuigpaarden en gewone rijpaarden, om de draf en de achterhand te verbeteren! eigenlijk helemaal geen gek idee als je het mij vraagt.. misschien is het ook een kwestie van durven...

.
iig vast bedankt..

flyfly schreef:Als je het veulentje voor de verkoop wilt fokken moet je commercieel fokken. Ben bang dat als je met een tuigpaardhengst gaat fokken er slecht af kunt komen in deze tijd. Misschien is het volgend jaar wel weer anders. De handel is op het moment erg slecht, vooral voor tuigers. Ik zou er goed over nadenken als ik jou was.
NatasjavE schreef:Heb je al gekeken naar Vitens en Alexandro TS?
Die hengst spreekt me ook erg aan 

)