Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zarena schreef:http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=172292
Dit is wat ik aan nakomelingen tegenkwam op paardenfokken.
Nog niet echt veel dus..
Ik was een beetje nieuwsgierig, en heb de filmpjes van je paard gezien, want op youtube kun je gewoon doorklikken, ik heb ze gezien vanaf de eerste keer tot dat jij er zelf op reed, en ik vind je merrie in dat opzicht heel erg braaf, ze heeft eigenlijk geen pas verkeerd gezet toch! Maar dat karakter wat je zelf omschrijft zal je dan denk ik uit andere dingen merken?
Er zijn inderdaad Heartbreakers die best moeilijk zijn, maar vaak zit daar dan ook van moeders kant aardig heftig bloed achter. Als je het niet vertrouwd moet je het niet doen natuurlijk, maar heb Zambesi twee keer op hengstshow aan het werk gezien, (oa. bij team Nijhof) en daar was hij erg braaf en ging graag aan het werk!
Maar als je meer zekerheid zoekt, voor een 'rustig' paard, is inderdaad Flemmingh ook een goede optie, zoals al eerder is genoemd.

Patricia schreef:In het kader van Heartbreaker wat verder weg, is Aerobic misschien ook wel wat. (Carthago x Heartbreaker)
Wel nog een jonge hengst...

Zarena schreef:http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=172292
Dit is wat ik aan nakomelingen tegenkwam op paardenfokken.
Nog niet echt veel dus..
Ik was een beetje nieuwsgierig, en heb de filmpjes van je paard gezien, want op youtube kun je gewoon doorklikken, ik heb ze gezien vanaf de eerste keer tot dat jij er zelf op reed, en ik vind je merrie in dat opzicht heel erg braaf, ze heeft eigenlijk geen pas verkeerd gezet toch! Maar dat karakter wat je zelf omschrijft zal je dan denk ik uit andere dingen merken?
Er zijn inderdaad Heartbreakers die best moeilijk zijn, maar vaak zit daar dan ook van moeders kant aardig heftig bloed achter. Als je het niet vertrouwd moet je het niet doen natuurlijk, maar heb Zambesi twee keer op hengstshow aan het werk gezien, (oa. bij team Nijhof) en daar was hij erg braaf en ging graag aan het werk!
Maar als je meer zekerheid zoekt, voor een 'rustig' paard, is inderdaad Flemmingh ook een goede optie, zoals al eerder is genoemd.
. Zelfs zo dat ik haar twee keer heb laten sederen door de veearts om normaal achter te kunnen bekappen. En in het begin met longeren heb ik gezien wat er gebeurt als ze boos wordt...pffff dat wil je niet hoor! Wormenkuur hetzelfde verhaal. Boos worden geen zin, slimmer zijn wel. Enfin, voorstaande kunnen ook horen bij jongigheid. Dit paard heb ik rechtstreeks uit het land gekocht, had amper mensen gezien. Maar wat ik wel vind is dat Bo erg hectisch kan worden, daar kun je met name in het filmpje nummer 5 op youtube wat van terugzien. Ik heb op een gegeven moment gestopt met filmpen. Ze kan ontzettend spannen en dan schrikken van haar eigen spanning enzovoort. Daarom hebben we de slof eraan gedaan zodat ze in elk geval niet die kop zo in de lucht kan steken en die rug helemaal spant maar leert om ontspannen te lopen. En dat werpt behoorlijk zijn vruchten af moet ik zeggen, het paard zit zichzelf nu minder in de weg. Ze is niet gemeen inderdaad, en dat wil ik ook graag zo behouden in de nafok! Maar het probleem is meer het hectische dan haar karakter. 
Zarena schreef:Nu begrijp ik je wat beter!! Dat zijn inderdaad lastige streken, die als ze wat ouder worden meestel en hopelijk wel verdwijnen. Maar ik snap dan wel dat je wilt kiezen voor een meer bewezen hengst, want je weet nog niet zo goed wat je kunt verwachten van die jonge hengsten, wss wel een goed paard, daar niet van.
Ik heb zelf twee jonge paarden, de een is 4 en is een Empire (Emilion) en die is suuuper braaf, echt een lieverd en wil nog voor je werken ook! En ik heb meer nakomelingen gezien, en die hebben allemaal zo'n karakter, echt van die goedzakken.
Empire staat sinds kort weer in Nederland, maar heeft een hele poos internationaal onder een Zweedse ruiter gelopen, heeft ook verschillende kampioenschappen gewonnen. Hij vergroot over het algemeen niet, hij is zelf maar 1.66.. En mijne kan ook super sjouwen, en die komt uit een Fedor moeder.
Die 3 jarige is een Whitesnake (jonge hengst van Cavalier) en is ook heel nuchtig! Die heb ik nog niet onder het zadel, dus dat weet ik zo nog niet, maar is nergens bang voor en reageert overal heel koel op.
Nu zou ik zelf zeggen dat Empire beter bij je merrie past, kwa formaat (Whitesnake is zelf 1.75), type en ik denk dat je hem ook mooier vind (voor zover dat belangrijk is(A))
Ik ga Emilion eens even opzoeken. Whitesnake begin ik niet aan gezien hij zelf groot is en vergrotend fokt....wil eigenlijk wel een iets kleiner paardje.Ben je zelf bekend met Tygo? 

) gaan kijken. Daar is vorige week een prachtig Boss-veulentje geboren uit een Ahorn-merrie. Chilly schreef:Carien87 schreef:Ik ben fan van Kasparow.
Ondertussen een Elite hengst, heeft zich bewezen in de allround sport en zijn nakomelingen doen het ook goed naar mijn idee.
Succes.
Ik heb even gezocht op Kasparow...plaatje sprak me wel aan qua type! Wat een compacter paardje, niet overdreven hoog op de benen en een mooie kleur. Zo te zien aan de cijfers ook een goed werkbare hengst. Kennen meer mensen hier deze hengst?
RoWi schreef:Gezien je eisen denk ik dat het misschien slim is om voor een wat meer 'bewezen' hengst te gaan.
Met een jonkie is de kans toch groter dat je niet helemaal krijgt wat je zou willen hebben
Je merrie vind ik erg aansprekend. Ze heeft een mooi exterieur, met een erg mooi hoofd. De rug zou inderdaad
korter mogen, het achterbeen kan verbeterd worden en naar mijn mening mag ze wat meer front hebben.
Het is inderdaad jammer om haar hele springpapier 'weg te gooien' en er een pure dressuurhengst op te zetten.
Ik ben daarom op zoek gegaan naar een mooie allrounder, met goede bewegingen en een fijn karakter
Mijn suggestie;
Warkant van 't Gestelhof
(Ferro x Furioso x Grandduel), zwart, 1.72 m.
Ontzettend mooi model, veel beweging, geweldig springen, souplesse, een wereld afstamming én een mooi kleurtje!![]()
Cross index 148 - dressuur index 133 - spring index 118.
Stap 8,7 - draf 8 - galop 8 - rittigheid 9 - springen 9.
Goedgekeurd door Westfalen en BWP. De veulens worden aanvaard door BWP, SBS, Westfalen, KWPN en Zangersheide.
Door zijn prachtige model en geweldige sportaanleg is Warkant in Duitsland voor het leven goedgekeurd.
Afstamming
Zijn vader Ferro kent natuurlijk iedereen. Maar ook de moederlijn is erg goed. Moeder Oreal is elite-merrie en bracht
al heel jong top dressuur- en springpaarden. Oreal, grootmoeder en overgrootmoeder waren nationaal merrie kampioene.
Warkant is een halfbroer van de goedgekeurde hengst Turbo van 't Gestelhof. Deze presteert goed onder Ludo Phillipaerts en
Candace King. Ook is hij een halfbroer van Vasco van 't Gestelhof, de nationaal kampioen Z2 in 2004 en 8e op het WK Jonge
Paarden in Verden. Vasco loopt op dit moment Grand Prix-dressuur in Amerika.
NakomelingenNationaal Veulenkampioen 2005; Erkant van 't Gestelhof
http://www.gestelhof.be/_database/_pics/1265489244dscn2786.jpg <-- hetzelfde paard nu.
Warkant fokt grote en langgelijnde veulens met geweldige bewegingen. Zijn veulens hebben front, kunnen schakelen en hebben
een dragend sterk achterbeen. Velen zijn zwart en hebben veel souplesse en gummi.
Op de website http://www.gestelhof.be zijn veel nakomelingen te bekijken, o.a. onder het kopje 'Verkoop' en in het gastenboek
Waarom?
Het is een ontzettend mooie hengst, die zijn goede bewegingen (mooie achterbeen!) en sport aanleg vererft aan zijn kinderen.
Ook zijn betrouwbare en nuchtere karakter geeft hij door. De kans is aanwezig dat het veulen met deze hengst toch flink maat
heeft, maar het is natuurlijk ook nog niet bewezen of je merrie veel maat doorgeeft.
Zelf is hij wat kort in zijn lichaam, maar wel met een erg sterk fundament.
Ik denk dat dat heel mooi past op een merrie als de jouwe
Verder is het dekgeld ook nog redelijk te doen.
€1.000,- inclusief BTW en medische begeleiding.
Bij afhaling of verzending €800,- .
s0173957 schreef:Straf dat ge da kunt zeggen van een jaarling

RoWi schreef:Het is ook best een moeilijke keuze natuurlijkVerstandig om haar eerst verder door te rijden. Zo zie je hoe ze zich verder ontwikkeld
onder het zadel en ook oa hoe haar karakter daar verder in is.
Laat je tegen die tijd horen welke hengst het geworden is?

NehnaDagmar schreef:Hey Jil, als je geinteresseerd bent in Boss kun je ook eens bij mijn buurman (en jurylid die we altijd hebben met onderlinge wedstrijden, je weet wel) gaan kijken. Daar is vorige week een prachtig Boss-veulentje geboren uit een Ahorn-merrie.

caro29 schreef:@ zerena mijn merrie is vorig jaar 4x bij White snake geweest en werd niet drachtig ook niet met vers terwijl zij normaal de 1e of 2e x drachtig is. Daarna een andere gekozen en in 1x bingo. Mijn merrie was niet de enige. Jammer want die hengst pastte wel op miijn merrie.
@ chilly ik was ook erg gecharmeerd van het verhaal over Ultimo. Misschien ook geen gek idee