[H] GGK palomino hengst gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:26

cp112 schreef:
Ik zag laatst een cremellohengst geloof ik, die was NRPS goedgekeurd meende ik.
Ben zijn naam kwijt.....

Mc Johnson wrsl, maar die is zeer zeker niet NRPS goedgekeurd... Lees ook wisselende verhalen over hem hier op bokt, maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog geen nafok van heb gezien, dus kan er ook nog weinig van zeggen hoor!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:31

cp112 schreef:
Ben zijn naam kwijt.....

er is geen cremellohengst goedgekeurd voor het NRPS, :P

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:36

Mindfields schreef:
Ik ken die hengst toevallig irl en zijn gangen zijn matig en zijn exterieur is nou ook niet echt correct. Of dat dus een juiste keuze is, zou mij een te grote gok zijn wat er uit gaat komen.

Oh over dit bericht had ik even heen gelezen :o ik heb de hengst niet zien bewegen en ken hem enkel van foto's dus ik durf daar verder geen uitspraken over te doen.

Als hij verder beroerd is, zou ik idd de gok niet nemen. Een kleurtje is leuk, maar moet niet ten koste van alles mijn inziens...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:37

marjolein88 schreef:
cp112 schreef:
Ben zijn naam kwijt.....

er is geen cremellohengst goedgekeurd voor het NRPS, :P

Zal de hengst zijn die ik noemde. Die stond laatst in In De Strengen en het kwam voor alsof hij KWPN ggk was, echter, dit is niet het geval... Wellicht daardoor het misverstand!?

marjolein88

Re: GGK palomino hengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:39

ja maar er is ook geen cremello kwpn goedgekeurd idd
wel een valk. maar idd die advertentie was erg misleidend !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:41

www.creamontop.nl
Valkhengst welke is goedgekeurd bij Zangersheide en bij een kwpn merrie dus gewoon een A register papier geeft.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:43

Lia_ schreef:
http://www.creamontop.nl
Valkhengst welke is goedgekeurd bij Zangersheide en bij een kwpn merrie dus gewoon een A register papier geeft.

Ja, is een knappe hengst! Ik heb hem gezien idd! Maar of ik de gok durf te nemen met een bruine merrie :o vind hem ook weer niet zo denderend dat ik er een bruin veulen van zou willen...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:50

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:58

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:18

dat had ik al eerder gelezen...
en toch vind ik hem leuk...
past absoluut niet bij mijn merries, maar zou ik hem willen gebruiken wil ik eerst meer van hem zien (foto's, films etc en het liefst life bekijken) en laten we eerlijk wezen, het dekgeld is er ook naar... 500 euro b-register en dan weer terug naar KWPN ggk ... leuk papier en mischien hippe kleur :D

(voor mij komt een kleur op de laatste plaatst, van alle kleuren vind ik schimmel en vos de minst mooie kleuren, en toch heb ik weer een vos op stal, en heb ik schimmels gehad, het paard/pony moet mij aanstaan. )

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:20

Alane schreef:
dat had ik al eerder gelezen...
en toch vind ik hem leuk...
past absoluut niet bij mijn merries, maar zou ik hem willen gebruiken wil ik eerst meer van hem zien (foto's, films etc en het liefst life bekijken) en laten we eerlijk wezen, het dekgeld is er ook naar... 500 euro b-register en dan weer terug naar KWPN ggk ... leuk papier en mischien hippe kleur :D

(voor mij komt een kleur op de laatste plaatst, van alle kleuren vind ik schimmel en vos de minst mooie kleuren, en toch heb ik weer een vos op stal, en heb ik schimmels gehad, het paard/pony moet mij aanstaan. )

Er komt alleen wel 150 euro per sprong bij aan verzendkosten, dus uiteindelijk ga je het met 500 euro bij lange na niet redden!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:26

ja pcies elise :P er komen nog wat kosten bij :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:30

120 euro per dekking.... is dat per sprong of per cyclus van de merrie?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:33

Alane schreef:
120 euro per dekking.... is dat per sprong of per cyclus van de merrie?

Per keer dat ze sperma naar je toesturen en ex. btw ;)

Goedkoop is uiteindelijk altijd duurkoop, zei mijn moeder altijd :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:37

ik heb sowieso geen intenties met die hengst te dekken.... zo goedkoop vind ik 500 euro nu ook weer niet (in vergelijing wat hier in de omgeving gevraagd wordt voor hengsten), maar vind het toch een leuke hengst :j :D

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:14

Pashon schreef:
Golden Benjamin, van Stal Schutte is geloof ik homozygoot voor palamino. (http://www.europehorses.com)
is een super mooie hengst, weet alleen niet zeker of ze hem nog hebben. daarvoor zal je hem een mail of iets moeten sturen zijn dekgeld was ook niet zoveel

Golden Benjamin is terug naar Denmarken en is NIET homozygoot voor palomino! En daarbij is hij niet warmbloed ggk, alleen ggk in het Deense Palomino Stamboek.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:34

ik zei toch ook geloof ik, hij was wel ggk buiten het deense palomino stamboek welke weet ik niet, maar hij was het wel.

hoorde inderdad net dat Frank hem niet meer heeft, buiten dat om blijft het een erg leuke hengst.

Ts waarom wil je eigenlijk persé een palomino? een goed paard heeft imo geen kleur. zou persoonlijk zelf eerst kijken op welke punten je merrie aanvulling nodig heeft.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:44

LarissaH schreef:
Hallo mensen,

weten jullie toevallig een ggk (KWPN) palomino hengst?
Ik wil graag mijn (bruine) Veronica (Nobility x Wellington) laten dekken door een palomino hengst, zodat ze een valk veulen krijgt.
Ze is maar 1.55,5m hoog (haar ouders zijn allebei rond de 1.65m) en daarom zoek ik een grote hengst.
Weet er iemand een hengst die aan mijn eisen voldoet :P ?

Groeten,
Larissa

Je merrie alhoewel bruin zou ook het vos gen kunnen dragen waarbij een dekking met een palomino gekleurde hengst je de volgende kleuren combi's kan geven:
- vos
- bruin
- zwart
- palomino
- valk
- smokey black
Als je een valk gekleurde veulen wilt dan is dekken met een perlino aangeraden ... alleen een perlino ggk warmbloed (buiten Baron) zal je niet direct vinden in Nederland of Belgie ... en de andere perlino's die beschikbaar zijn zou ik niet direct op mijn merrie gebruiken.

Er zijn diversen WB ggk palomino gekleurde hengsten beschikbaar waarmee je een A-register KWPN papier kan krijgen; er zijn ook een paar cremello gekleurde WB ggk hengsten beschikbaar waarmee je een A-register papier kan krijgen, verschillende zelfs die een Oldenburg of ZfDP HengsteBuch 1 papier geven. Deze kunnen dan bij 3 jaar 'overgeschreven' worden naar KWPN A register.

Wat is je budget voor dekgeld? De WB ggk cremello en palomino hengsten liggen boven de 500 euro (exclusief BTW, en kosten) dekgeld ... je moet zowiezo ongeveer 200 euro extra bijrekenen om de extra kosten te dekken maar dit is heel normaal bij gebruik van verssperma of diepvriessperma of het nu een buitenlandse hengst of een NL of B hengst is.

Ik heb lijsten van WB ggk hengsten die Palomino, Cremello (perlino) en Valk gekleurd zijn. Als je informatie hieromtrent wilt dan stuur maar een PB.

Nog een cremello WB ggk hengst met een interessante moederlijn in acht te nemen (ga hem zelf gebruiken op mijn BWP merrie dit jaar) die ZfDP HB1 papieren geeft: Milky Way GF
http://www.gestuet-falkenhorst.com/gfmilkyway.html

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:49

Volgens mij was die ik bedoelde inderdaad KWPN goedgekeurd.
Het ging om Mc Jonnas

Ik zal zo even kijken, het blaadje hangt hier op school op het prikbord :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:56

Mc Jonnas is niet bij het KWPN goedgekeurd :n

Heel raar, dit staat wel op de site, maar KWPN zegt dat hij helemaal niet is goedgekeurd bij hun.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:38

Citaat:
Nog een cremello WB ggk hengst met een interessante moederlijn in acht te nemen (ga hem zelf gebruiken op mijn BWP merrie dit jaar) die ZfDP HB1 papieren geeft: Milky Way GF

Hmmmm daar heb ik mail over verstuurd, direct nadat hij op internet verscheen om nl. 1 of 2 van mijn merries mee te dekken, maar tot op heden geen reactie op ontvangen.

Beetje jammer...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:39

cp112 schreef:
Het ging om Mc Jonnas

Dat dacht ik dus al. Die is idd niet KWPN GGK

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:42

Suelza schreef:
Citaat:

Hmmmm daar heb ik mail over verstuurd, direct nadat hij op internet verscheen om nl. 1 of 2 van mijn merries mee te dekken, maar tot op heden geen reactie op ontvangen.

Beetje jammer...

Echt? Is wel raar omdat de eigenares altijd ontvangen mails beantwoord.
Ik weet dat hij vanaf 15 mei naar een KI Centrum gaat voor het leveren van verssperma.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:47

Hmmm... interessant... Enig idee wat de dekvoorwaarden zijn?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:47

Suelza schreef:
cp112 schreef:
Het ging om Mc Jonnas

Dat dacht ik dus al. Die is idd niet KWPN GGK

Het 'misverstand' is de bewoording op de advertentie ... SSH/KWPN.
De hengst is alleen S.S.H. (Scottisch Sport Horse) 'listed' = niet gelijk aan ggk, EN omdat SSH een 'associated member' is van WBFSH is hij daardoor zg erkend door KWPN. Dit volgens de KWPN regels ivm 'erkenning' van ggk hengsten van andere stamboeken.
Maar KWPN trapt daar lekker niet in ... SSH is een sport register en de pedigree van de hengst bestaat uit niet wb erkend ggk hengsten.