Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Setteli schreef:Ik sta niet open voor een goedkope KWPN-er, maar een goede goedkope KWPN-er. En die zijn er niet zoveel. Tenminste niet in mijn smaak. Maar goed, dat was in eerste instantie ook niet de vraag.
Ik vroeg of iemand een goede ponyhengst wist en evt ervaringen met paard met pony dekken.
waarschijnlijk zou de discussie niet zo zijn als ikmijn D-pony met een paard zou willen laten dekken??
scoxxx schreef:Ik lees ffkes mee. Niet zozeer dat ik een KWPN-merrie met een pony-hengst wil dekken... ik wil graag mijn volbloed arabier-merrie wellicht laten dekken met een goede pony-hengst.
Ik heb het idee dat pony-hengsten wat sterker op de pootjes zijn dan KWPN-ers en/of volbloed arabieren in het algemeen... of is dat te veel roze bril?
Daarnaast vind ik 1.50 heel erg prettig -haha-
Dus lijkt me niet dat dat een verbeterpunt is voor jou. Bij een volbloedarabier kun je juist wel weer eens een KWPN' er doen of een welsh, NF pony o.i.d. doen, dan krijg je hele beste sportpony's/paarden van vaak. Het hele NRPS is gebasseerd op de fokkerij van AV met andere rassen en kruising AV heeft zich ruimschoots bewezen in mijn ogen.
Lante schreef:Volbloed arabieren staan er juist om bekend dat ze heel goed beenwerk hebben.
) die bekend staan om hun harde pootjes?Elisa2 schreef:http://www.hhgebrvanmanen.com/WebStuff/ ... Paledo.htm
Mischien is deze anders nog wat voor je? Zit Pionbloed in X Baccarat..beide bekend om de goede vererving.
Setteli schreef:@ Sjuimpje
dat denk ik ook, maar als het een E-pony wordt is het ook oké. Ik ben zelf niet groot (zoals je kan zien op mijn profielfoto). Ik heb vroeger met een D-pony en een E-pony bij de paarden gereden. Dus voor mij geen enkel probleem.