Feelsoproud schreef:Thunder kan een optie zijn,enkel rekening houden met de rittigheid.Thunders zijn vaak wat stug in de mond,en dat is wel het laatste wat je voor een dressuurpaard wil(dàt is ook de reden waarom Diktator nooit de dressuur in gegaan is!).
Diktator beweegt inderdaad apart,is meer sportpaard dan Thunder maar lijkt een beetje ponyachtig te fokken,hoewel dat op deze merrie niet echt een probleem hoeft te zijn.Vraag is alleen of hij nog beschikbaar is:Diktator is verkocht en ik denk niet dat de huidige eigenaar veel met de fokkerij van doen heeft(Stephex).Misschien is er nog diepvries?
Wandor van de Mispelaere lijkt mij ook nog een optie.Hij heeft misschien niet die typische dressuurbewegingen,maar dat paard heeft zoveel souplesse,evenwicht en gedragenheid(en geeft dit ook door)dat je er volgens mij best een dressuurpaard mee kunt fokken.
Nog een optie,iets minder bekend en nog amper nakomelingen om te beoordelen:Lissaro van de Helle.Springen gefokt,goed draven,super galop,heel veel rittigheid en souplesse en super karakter.
Dat van die monden ligt mss ook wel aan de chauffeurs aldaar 
Heb zelf namelijk verschillende Thunders gereden( van zadelmak tot eentje op concours in dressuur) en bij een correcte dressuurmatige opleiding is een aanleuningsprobleem (wat vaak dan omschreven wordt als sterk en stug etc) ook snel opgelost. Dus hier zeker geen ervaringen waar ik dat link aan Thunders.
Verder ambieert Rene Vets al lang geen dressuurcarriere meer voor zijn paarden (en voor de tijd dat hij nog heeft denk ik dat hij helemaal nergens nog om gaat wakker liggen) en is dat wel de voornaamste zaak geweest waarom Diktator niet tussen de hekjes verschenen is. Paard is daar (op de zuuthoeve) zadelmak en hengstenkeuringsklaar gemaakt en dus weer niet door de beste dressuuronderlegde ruiters. Wat niet afdoet dat dat wel goed chauffeurs zijn voor een parcours rond te sturen, zeker voor de jonge paarden. Maar dressuurmatig heeft dat paard niet alle kansen gekregen, behalve dan hele goede punten op beweging tijdens de hengstenkeuring maar daar is het dan ook bij gebleven en verder weinig mee gedaan.