Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Olrike schreef:sizzle, morgen bel ik met de hengstenboer die in nl zorgt voor de r kwakkies. Mocht deze aangeven dat de kwaliteit goed is, gaan we de begeleiding starten. Morgen een vervolg!

Sjuimpje schreef:Dat wordt wel meer gedaan maar meestal bij hengsten die al overleden zijn.
Tja, als je het kan missen kan het een leuk avontuur worden en misschien kan je wel met iemand samen doen? Allebei 4 rietjes, doet het wat minder zeer als het fout gaat
Olrike schreef:Vervolg;
Hengstenhouder in nl gebeld met de vraag hoe de kwaliteit van dv sperma is van Rousseau. De kwaliteit is inderdaad heel goed.
Dit was natuurlijk positief om te horen. Vervolg vraag was wat een dekking kost. Kosten voor 8 rietjes is €800. Bij gust geen restitutie. Mevrouw aan de telefoon gaf aan dat je de kans had om 8 veulentjes te fokken. Waarop ik aangaf maar 1 merrie te hebben. Beetje lastig wat te doen. Ben echt wel bereid een risico te nemen door DV sperma te kiezen maar om daar bovenop een financieel risico van €800 te lopen...... Enige twijfel is er ontstaan.
Hebben jullie deze regeling vaker gehoord. Je krijgt een aantal rietjes, is de merrie niet drachtig pech dan.
Graag hoor ik van jullie.
Sjuimpje schreef:Als de mevrouw aan de telefoon aangeeft dat je er 8 veulentjes mee mag (proberen te) fokken dan moeten er ook in het beste geval 8 dekbewijzen verstuurt worden.
Ik zou wel interesse hebben in 1 of 2 rietjes, altijd leuk om in het vat te hebbenWie weet krijg ik er nog eens een merrie voor.
tienus63 schreef:Bij Kuypers is ie € 800,-, 8 rietjes. Dekgeld 2010, bedoel ik dan.

Citaat:Zhivago (Krack C x Jazz)
Collectie uniforme, ruim voldoende ontwikkelde, hoogbenige veulens die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan en regelmatig overbouwd zijn. De draf is voldoende van ruimte en moet meer lichaamsgebruik hebben. De galop is voldoende van ruimte en balans. In beweging moeten de veulens meer schoudervrijheid hebben, meer bergop gaan en het achterbeen moet resoluter ondergebracht worden.
en heb idd ook nog rietjes liggen. ze is in 1x drachtig geworden.. maar zoals hij zelf ook al zei, super sperma
.. helaas want zelf is het een gaaf beest!