Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lami schreef:Hoezo Quality Time als je zegt geen frans bloed? is ook frans x holstein wat natuurlijk al sinds lange tijd een bewezen combi is.
Biertabje schreef:ja dat wel weer, maar het is ook weer wat anders
hoe is jouw animo in het lichaamgebruik (loperij en springerij?)
ladydarkness schreef:Lami schreef:Hoezo Quality Time als je zegt geen frans bloed? is ook frans x holstein wat natuurlijk al sinds lange tijd een bewezen combi is.
De vader van Quality Time, Quantum, heeft een franse vader maar komt wel uit een holsteiner merrielijn. Cor de la bryere voert veel volbloed. Quantum zelf is dus niet helemaal frans. Daarbij komt dat Quality Time ook uit een hele mooie holsteiner merrielijn komt. Het is dus maar weinig frans bloed. Gezien de kwaliteiten van deze springhengt kan ik daar niet omheen.
ladydarkness schreef:Ik ben inmiddels bij drie hengstenshows geweest en voor deze merrie bleven er twee hengsten over. Quality Time en Vingino. Wat zijn jullie ervaringen met deze hengsten?
ladydarkness schreef:Biertabje schreef:ik neig ook erg naar Catoki, geen idee wat het dekgeld daar van is
1200 euro. Maar toch heeft Catoki wel veel frans bloed via Silbersee en 2x Cor.
Ik vind Michael een goede hengst en goed gefokt, alleen jammer van het l'invasion bloed. Erg laag dekgeld trouwens.
ladydarkness schreef:Lami schreef:Hoezo Quality Time als je zegt geen frans bloed? is ook frans x holstein wat natuurlijk al sinds lange tijd een bewezen combi is.
De vader van Quality Time, Quantum, heeft een franse vader maar komt wel uit een holsteiner merrielijn. Cor de la bryere voert veel volbloed. Quantum zelf is dus niet helemaal frans. Daarbij komt dat Quality Time ook uit een hele mooie holsteiner merrielijn komt. Het is dus maar weinig frans bloed. Gezien de kwaliteiten van deze springhengt kan ik daar niet omheen.
Citaat:maar de eerste moeder is wel een dochter van Cor de la bruyère wat ook weer een SF ( met volbloedaandeel ) is !! hij is dus veel franser dan je denkt( en Quantum is echt geen makkelijk heerschap ) .. maar de hengst Quality time valt inderdaad heel positief op !!
SantaCruz schreef:Lupicor. Geeft mooie paarden, voldoende bot, maat en goede beweging mee.
En..verkoopbaar. Ook niet onbelangrijk. Maar kan misschien zwaarder uitpakken op jouw merrie.
Dat weet jij misschien het beste.