[H][KWPN]Hengst voor keurmerrie Ferro x Heidelberg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:51

ceasario schreef:
Janine1990 schreef:
van een Krack C x Ferro,.......
....Wel heet in het hoofd, maar erg ijverig.

liberia schreef:
. Qua karakter is de merrie heethoofdig maar eerlijk,

:(:)
.

Dat heb ik gelezen ;)
De moeder van de mijne was ook redelijk heethoofdig, als ik me niet vergis. Merrie is er al jaren niet meer.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:36

Heb je wel alles gelezen ? Of begrijp je de fokkerij niet zo goed...? zoals met Bojengel en al die andere waar Ferro in voorkomt gekoppelt aan jouw Ferrobloed.
Vlgs mij wil je helemaal geen veulen fokken anders had je meer kunnen weten over het rapport van b.v. Bojengel.

nl..Bojengel is een eerlijke en betrouwbare hengst met een zeer goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed tot zeer goed bewerken. De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf is goed van ruimte.
De galop is ruim voldoende van ruimte en kracht waarbij het voorbeen meer vanuit de schouder moet worden weggezet. bron: KWPN.

liberia

Re: [H][KWPN]Hengst voor keurmerrie Ferro x Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:08

Natuurlijk heb ik het rapport van Bojengel gelezen. Daarom verbaast het mij zo dat het verhaal de ronde gaat dat hij in de omgang een draak is. Juist op basis van zijn rapport vond ik hem goed bij mijn merrie passen, maar karakter is voor mij heel belangrijk dus twijfel ik daar weer over.

Laten we eerlijk zijn, ik veel goede hengsten komt Ferro voor. Zo'n bezwaar is dit helemaal niet op een Ferro-merrie, als dit maar niet in de eerste of tweede generatie is (is mijn eigen mening, genoeg mensen zullen hier anders over denken). Natuurlijk wil ik het liefst een hengst zonder Ferro-bloed, maar dan ben je direct wel beperkter in je keuze. Ik sta natuurlijk open voor jou suggestie!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:12

er word heel druk over bloedspreiding gepraat, ik vind het ook mooi een ferro merrie, maar dan zou ik zeker bij ander ferro bloed uit de buurt blijven! er zijn zoveel andere, denk aan je bloedspreiding!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:07

liberia schreef:
Natuurlijk heb ik het rapport van Bojengel gelezen. Daarom verbaast het mij zo dat het verhaal de ronde gaat dat hij in de omgang een draak is. . Ik sta natuurlijk open voor jou suggestie!

Bojengel is een hengst die alles in zich heeft wat mij inziens een rijpaard dient te hebben..
Ik heb hem net gezien en mag zeggen dat hij na de verrichtingen meer ontwikkeld is .
Meer bespiering en vlees in de bovenlijn. Een hengst die kan schakelen zelfs in de stapmolen, wel zonder dek,
Het achterbeen komt er met takt in waarna je de bovenlijn onafhankelijk ziet bewegen .
Draaft in de stapmolen met versnellen en verkorte ook weer door het lichaam met lichtvoetige bewegingen.
Hij heeft een super karakter, maar is niet een domme en is nieuwsgierig.
Zo kwam hij met zijn neus/ mond naar mijn gezicht om te snuffelen ik legde mijn gezicht er zo tegen aan.. :D
Opmerking...Hij is in mijn opinie niet geschikt voor bloederige merries met weinig omvang..Hij moet een echt Paard hebben..

Afbeelding

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 15:00

Bedoel je met "bloederige merries met weinig omvang" de ranke types? Is mijn merrie zo'n type in jou ogen, of zou Bojengel op haar wel passen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:06

liberia schreef:
zou Bojengel op haar wel passen?

Passen zal wel, maar je dient wel er van overtuigd te zijn dat je dan 2 x Ferro en 3x Lector in de pedigree hebt.
Dus aan een rijke hals zal het waarschijnlijk niet ontbreken..en het sprekend gezicht van Bojengel zal je moeten afwachten of je dat er bij krijgt.

Trouwens als je zo ver gaat..men komt ook bij Gribaldi 2 x Ibikus tegen en zo ook 2 x Joost in Uptown. en Bojengel is in lijnenteelt aangesloten terug op Lector (in Ferro te vinden).. dus wat is wijs ?

Clint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:17

liberia schreef:
Graag wil ik dit jaar een veulen fokken uit mijn keurmerrie Linda BL van Ferro x Heidelberg. Merrie is 1.64 hoog, loopt op dit moment M2 dressuur. Qua karakter is de merrie heethoofdig maar eerlijk, bovendien wil ze dolgraag voor je werken. Wat mij betreft behoeft het karakter geen aanpassingen. Qua extrieur is de merrie wat kort in de rug en zou de stap wat langer mogen. De draf is prima, de galop uitstekend. Verder zou het gehele model wat chiquer mogen.
Belangrijk is dat de te kiezen hengst een goede kwaliteit sperma heeft, de merrie wordt erg moeilijk drachtig. Hierdoor denk ik eerder aan een jonge hengst. Zelf zat ik te denken aan Westenwind of Amazing Star. Ik ben heel benieuwd welke hengsten jullie aandragen!

Afbeelding
Afbeelding

Wie zegt dat Bojengel niet makkelijk is? Zijn jullie al wezen kijken dan? Den Bosch, Oooh? De hengst had ontiegelijke pijn is zijn mond wat daarna door de tandarts is verholpen. Heeft hij nu de naam dat hij een K-karakter heeft? Ga je dan in godsnaam met hobbelpaarden bezig houden dan met levende wezens. Bojengel zijn karakter is zoals in het KWPN rapport is omschreven en niet anders.

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:45

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 21:48

Clint, voor mij is Bojengel helemaal nog niet afgeschreven door Den Bosch. Voordat ik mijn merrie laat dekken wil ik echter wel zeker weten dat zijn karakter is zoals in het rapport en niet zoals in Den Bosch. Ik wil geen hobbelpaard fokken, maar wel een paard met een fijn karakter. Hoop dat je dit ook begrijpt.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:50

Ik heb een Junior STV x Ulft x Heidelberg gehad.
Ferro is van Ulft dus die merrielijn lijkt wel.
In mijn profiel staan foto's, het paard Other One S.
Erg fijn spring- en dressuurpaard.
Loopt nu 150m met en young rider in Noorwegen, heet nu Caleidoscope.
Misschien Junior een optie?

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:14

Hier mag een slotje op. Merrie wordt morgen geïnsemineert met Oscar. Bedankt voor het meedenken!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:21

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:15

liberia schreef:
Hier mag een slotje op. Merrie wordt morgen geïnsemineert met Oscar. Bedankt voor het meedenken!

Leuk voor jouw.
De Darlington x Opan x Rachmaninoff x Grosso Z heb ik afgelopen woensdag geinsemineerd van Bojengel. :D

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:11

nou.. leuk voor jou ceacario...

hoop dat het snel pakt liberia! :D ik heb er een 2 jarige hengst van lopen uit m n rhodium en die is afgelopen week helemaal rontgen goedgekeurd!! dus als het meezit eind van het jaar naar de HK succes ermee!

yves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:51

Danone I ( vererfd super ), vererfd ook maat, rittigheid
Don Diamond ( vererfd super ), vererfd ook maat