Anne Marie schreef:Op de foto in beweging lijkt het erop dat het probleem in de lendewervels zit, kan dat kloppen TS?
Het probleemgebied is momenteel nog heel breed. Het begint zo'n 10cm achter de schoft tot iets na het kruis. Dus het kan heel goed in de lendewervels zitten, het kan ook een combinatie van een aantal wervels + bespiering zijn (waar ik aan denk).
mbkaatje schreef:Ze komt wel uit een goed stammetje. Mij wel bekend. Vooral de oma Kolinda ken ik heel goed. Jammer om te horen dat de moeder is overleden bij de geboorte van jouw paard. Dat is erg sneu om mee te maken lijkt me.
Leuk te horen dat je zo bekend bent met de merrielijn! Het is inderdaad een hele leuke stam.
Het overlijden van haar moeder is erg triest, dat lijkt me ook heel moeilijk. Maar ik ben wel blij dat ze haar een eerlijke kans hebben gegeven, anders was het nooit zo ver gekomen allemaal 
anneliesdj schreef:Klopt wat je zegt hoewel ik de bovenlijn ook niet optimaal vind, de overgang schoft/hals zou iets mooier kunnen en ook dat is weer te wijten aan het gebrek aan bespiering. Dit komt trouwens het beste tot uiting in de bewegingsfoto.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind persoonlijk dat de overgang hals-schoft-rug vloeiend moet zijn, en hier zie je een 'deuk' voor de schoft. Nu de bespiering langzaam maar zeker opkomt, lijkt dat vooral te verbeteren, maar of dat helemaal vloeiend door zet... Ik ben heel benieuwd hoe dat over een paar maanden is.
anneliesdj schreef:Maar TS; wil je er ook mee gaan fokken of vraag je je gewoon af of bokt haar geschikt vind als fokmerrie?
In principe hebben we deze merrie overgenomen als weidemaatje/ fokmerrie, maar nu zijn we aan het kijken of het rugprobleem nog opgelost kan worden en ze eventueel berijdbaar zal zijn. Ik ben beter thuis in springbloed en het gewenste exterieur van springpaarden, vandaar dat ik jullie mening gevraagd heb. Ik moet zeggen dat de opmerkingen erg leerzaam zijn! Zelfs als we verder niet met haar gaan fokken, heb ik er weer een hoop van geleerd